Skip to main content

Σπίρτζης: Χωρίς ιδιώτες ο νέος φορέας συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης

Θα αποστείλουμε γραπτό κείμενο στους δημάρχους για να ξεκινήσει η διαβούλευση, δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών στο δημαρχείο Ευόσμου.

Δημόσιο φορέα χωρίς τη συμμετοχή ιδιωτών προκρίνει το σχέδιο για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης που παρουσίασε ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης στη σχετική σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε το μεσημέρι του Σαββάτου στο δημαρχείο Ευόσμου.

«Ήταν μια πρώτη σύσκεψη με τους δημάρχους, από ό,τι φαίνεται υπάρχει κοινός τόπος για τη δημιουργία ενός ενιαίου φορέα. Επιθυμούμε τη συμμετοχή της αυτοδιοίκησης, στόχος μας είναι η βελτίωση των συγκοινωνιών. Θέλουμε ο νέος φορέας να καλύπτει το σύνολο του νόμου, να μη χαθεί καμιά θέση εργασίας, θα αποστείλουμε γραπτό κείμενο στους δημάρχους για να ξεκινήσει η διαβούλευση. Επιλέγουμε να έχουμε έναν δημόσιο φορέα χωρίς τη συμμετοχή ιδιωτών», τόνισε ο κ. Σπίρτζης.

«Το σχετικό νομοσχέδιο θα κατατεθεί σύντομα. Δημιουργούμε δύο φορείς. Ο ένας θα είναι σχεδιασμού και ελέγχου, ο άλλος λειτουργίας στον οποίο θέλουμε να συμμετέχει και η τοπική αυτοδιοίκηση», ενώ, ερωτηθείς για αν ο ΟΑΣΘ θα συνεχίσει να εκτελεί το συγκοινωνιακό έργο μέχρι το 2019 (δείτε εδώ), όταν και απελευθερώνονται οι μεταφορές στην ΕΕ, ο κ. Σπίρτζης είπε το δημόσιο μπορεί να προχωρήσει στην καταγελλία και νωρίτερα από το 2019. 

Από την πλευρά της, η αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης Βούλα Πατουλιδου τόνισε ότι πρέπει να υπάρξει ένας ελεγκτικός μηχανισμός για τις συγκοινωνίες, καθώς και ότι έχει αρχίσει μια διαβούλευση γι' αυτό.

Ο πρόεδρος της ΠΕΔΚΜ και δήμαρχος Αμπελοκήπων Μενεμένης Λάζαρος Κυρίζογλου εμφανίστηκε επί της αρχής θετικός ως προς τη συμμετοχή των δήμων στον σχεδιασμό των αστικών συγκοινιών, αλλά επί της ουσίας επιφυλακτικός στο προς συζήτηση σχέδιο που κατέθεσε ο υπουργός..

«Κάλλιο αργά παρά ποτέ, συζητήσαμε το ζήτημα των συγκοινωνιών, για το θέμα των λεωφορείων, για το μέτρο και για τα λεωφορεία του ΚΤΕΛ και τις θαλάσσιες συγκοινωνίες. Ακούσαμε θεωρητικικά το σχέδιο, περιμένουμε πλέον από τον κ. Σπίρτζη, όπως ο ίδιος δεσμεύτηκε, να καταθέσει γραπτώς την πρότασή του. Για να αποφανθούμε επί του σχεδίου, πρέπει να έχουμε μποστά μας στοιχεία συγκεκριμένα και μετρήσιμα. Το αν θα συμμετάσχουν οι δήμοι στον νέο φορέα με χρήματα, όλοι οι δήμαρχοι ομολόγησαν ότι υπάρχει αδυναμία λόγω των περικοπών στους ΟΤΑ. Θα μπορούσαμε να συμμετάσχουμε με ακίνητα; Είναι κάτι που προβληματίζει. Είμαστε, πάντως, επιφυλακτικοί ως προς τη βιωσιμότητα ενός τέτοιου σχήματος», δήλωσε ο κ. Κυρίζογλου.