Skip to main content

Σπίρτζης: Μοντέλο Αθήνας στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης

Ο υπουργός Μεταφορών ανέφερε ότι το σχέδιο νόμου για τον ΟΑΣΘ δεν έχει ήδη κατατεθεί γιατί η διοίκηση ήθελε να φέρει τις προτάσεις της.

Το μοντέλο των Αστικών Συγκοινωνιών στην Αθήνα θα ακολουθήσει και το νέο μοντέλο στη Θεσσαλονίκη σύμφωνα με δηλώσεις του υπουργού Μεταφορών, Χρήστου Σπίρτζη, στην ΕΡΤ3 και την εκπομπή «Επικοινωνία».

«Εμείς εφαρμόζουμε την ευρωπαϊκή νομοθεσία. Η ευρωπαϊκή νομοθεσία δίνει συγκεκριμένο πλαίσιο για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και τις αστικές συγκοινωνίες. Όπως λοιπόν είναι το μοντέλο των Αστικών Συγκοινωνιών στην Αθήνα έτσι ακριβώς θα γίνει και στη Θεσσαλονίκη» ανέφερε χαρακτηριστικά ο υπουργός. 

Σύμφωνα με τον ίδιο, το σχέδιο νόμου για τον ΟΑΣΘ θα κατατεθεί το επόμενο διάστημα. 

«Δεν έχουμε προχωρήσει, δεν έχουμε καταθέσει αυτό το σχέδιο νόμου στο ελληνικό κοινοβούλιο, γιατί ζήτησε ο κ. Στεφανίδης, η διοίκηση του ΟΑΣΘ να μας φέρει τις προτάσεις του. Το σωματείο των εργαζομένων του ΟΑΣΘ, έκανε κάποιες προτάσεις για την τροποποίηση της σύμβασης και ότι λήγει η σύμβαση το 2019. Αυτή είναι η μία νομική εκδοχή. Άλλοι νομικοί λένε ότι έχει ήδη λήξει η σύμβαση του ΟΑΣΘ. Υπάρχει και αυτή η πλευρά. Να έρθουν λοιπόν αύριο να καταθέσουν τις προτάσεις και τις απόψεις τους. Είχανε πλέριο χρόνο. 70 χρόνια έχει η διοίκηση του ΟΑΣΘ να κεντήσει αυτή την πρωτότυπη  διεθνώς σύμβαση. Άρα είναι και έτοιμη να μας δώσει τις προτάσεις της φαντάζομαι και να μην είναι οι πολίτες της Θεσσαλονίκης σε αυτή την ταλαιπωρία και σε αυτή την ομηρία που είναι 70 χρόνια» τόνισε ο κ. Σπίρτζης. 

Όπως ανέφερε ο ίδιος, η κυβέρνηση έχει έναν σχεδιασμό συγκεκριμένο, για τις αστικές μεταφορές της Θεσσαλονίκης.

«Είναι ένας πολύ σημαντικό τομέας για να ασκηθούν κοινωνικές πολιτικές. Είναι ένας πολύ σημαντικός τομέας για την καθημερινότητα των πολιτών της Θεσσαλονίκης. Έχουμε καθυστερήσει σε αυτό. Πρέπει από τώρα αυτοί οι δύο φορείς, να προετοιμαστούν, να λειτουργήσουν, να εντάξουν τα αστικά ΚΤΕΛ, για τον υπόλοιπο νομό, που ρωτήστε τους δημάρχους Βόλβης, γύρω γύρω προς το Κιλκίς να δείτε τι γίνεται και το δρομολόγια έχουνε. Πως καλύπτονται οι μεταφορές στις υπόλοιπες περιοχές» υποστήριξε ο κ. Σπίρτζης

«Για να είναι έτοιμος και ο φορέας υλοποίησης αυτού του σχεδιασμού [...] θέλουμε λοιπόν τουλάχιστον ενάμιση, δύο χρόνια – ίσως να λέω και λίγα - για να προετοιμαστούν αυτοί οι φορείς. Η ευρωπαϊκή οδηγία έχει πολύ συγκεκριμένες ημερομηνίες» πρόσθεσε ενώ ερωτηθείς για το τι θα γίνει αυτό το διάστημα μέχρι να ετοιμαστούν οι φορείς επανέλαβε τη θέση του ότι η εκκαθάριση θα γίνεται ενώ παράλληλα θα λειτουργεί ο ΟΑΣΘ.

Σε ερώτηση αναφορικά με την καταγγελία δημάρχων ότι για άλλο νομοσχέδιο ενημερώθηκαν και άλλο εστάλη στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτος, ο κ. Σπίρτζης σχολίασε: «Δεν το λένε οι δήμαρχοι της Θεσσαλονίκης, το λέει ο πρόεδρος της ΠΕΔ Κεντρικής Μακεδονίας με την ανακοίνωση που έβγαλε και φαντάζομαι ότι ο πρόεδρος της ΠΕΔ μάλλον έχει επιλεκτική μνήμη, διότι από μένα δύο φορές και από τον συνεργάτη μου δηλώθηκε, ότι το σχέδιο νόμου, που δεν είναι ολόκληρο, αυτό που δόθηκε στους δημάρχους, αφορά μόνο το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, δηλαδή τους δύο νέους φορείς, που θα υλοποιούν και τον σχεδιασμό και τον έλεγχο, αλλά και την υλοποίηση των αστικών συγκοινωνιών. Δεν έχει να κάνει με το τι θα γίνει με τον ΟΑΣΘ. Δεν θέλουμε να βάλουμε τους δημάρχους της πόλης σε μια ιστορία να πάρουνε θέση για το ποιο θα είναι και δεν είναι και η δουλειά τους να πάρουνε θέση. Ο κ. Κυρίζογλου προφανώς θέλει να πάρει θέση, θέλει να συντηρηθεί αυτή η καταπληκτική κατάσταση των 70 χρόνων του ΟΑΣΘ και φαντάζομαι ότι θα δώσει εξηγήσεις στους πολίτες που τον εκλέγουν για το πόσο είναι ευχαριστημένοι από το αστικό έργο και το ποιοτικό και το ποσοτικό του ΟΑΣΘ στους δημότες του».