Skip to main content

Στην Αλεξανδρούπολη ο πρώτος σταθμός υγροποιημένου φυσικού αερίου

Ο αρμόδιος υπουργός ανακοίνωσε ότι κατατέθηκε τροπολογία για τη δημιουργία σταθμών LNG, όπου θα αεριοποιείται και θα μεταφέρεται με αγωγούς στο δίκτυο

Κατατέθηκε η τροπολογία για τη δημιουργία σταθμών LNG, όπου θα αποθηκεύεται το υγροποιημένο φυσικό αέριο, θα αεριοποιείται και θα μεταφέρεται με αγωγούς στο δίκτυο, όπως γνωστοποίησε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Παναγιώτης Κουρουμπλής.

Σε συνέντευξή του στον ρ/σ Alpha 989, ο υπουργός ανακοίνωσε πως ο πρώτος τέτοιος σταθμός θα γίνει στην Αλεξανδρούπολη και εκτιμάται ότι θα δημιουργηθούν ακόμα 4-5 ανάλογοι σταθμοί, σε άλλα λιμάνια, «κάτι που σημαίνει σε πρώτη φάση νέες θέσεις εργασίας».

Ο κ. Κουρουμπλής εξήγησε πώς θα γίνει η παραχώρηση επιμέρους δραστηριοτήτων στα λιμάνια, στο πλαίσιο της αξιοποίησης των δέκα λιμανιών, ενώ σημείωσε ακόμη την κατά 20% αύξηση εισροής του ναυτιλιακού συναλλάγματος για το πρώτο τετράμηνο του 2018, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2017, βάσει των στοιχείων της Τράπεζας της Ελλάδας.

Αναφέρθηκε ακόμα στην υλοποίηση του χρόνιου αιτήματος των κατοίκων των νησιών για το Μεταφορικό Ισοδύναμο, «το οποίο επί 40 χρόνια ήταν στις προεκλογικές υποσχέσεις των κομμάτων, αλλά έγινε πραγματικότητα με την κυβέρνηση Τσίπρα, παρά τα δημοσιονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζει η χώρα, ώστε να γίνει πράξη η έννοια της ισοπολιτείας». Όπως είπε κάθε χρόνο από 1/1/2019, οπότε θα αρχίσει η κανονική εφαρμογή του Μ.Ι. θα διατίθενται περί τα 150 εκατομμύρια ευρώ από τον προϋπολογισμό. Το Μ.Ι. έχει τεθεί σε ισχύ πιλοτικά, μέχρι το τέλος του χρόνου, ενώ δημιουργείται και Παρατηρητήριο, που θα ελέγχει κατά πόσο τα χρήματα θα διατίθενται στους νησιώτες, όπως προβλέπει ο νόμος.

Για τις ανελκύσεις των ναυαγίων ο κ. Κουρουμπλής δήλωσε ότι θα γίνουν χωρίς να επιβαρυνθεί το Ελληνικό Δημόσιο, ενώ τα επικίνδυνα και επιβλαβή εγκαταλειμμένα πλοία, θα απομακρυνθούν από τον Κόλπο της Ελευσίνας, γιατί η παραμονή τους εκεί κρίνεται επικίνδυνη. Σημείωσε ότι για πρώτη φορά ασφαλιστική εταιρεία υποχρεώθηκε σε ανέλκυση με την περίπτωση του Αγία Ζώνη ΙΙ καθώς και ότι η απορρύπανση του Σαρωνικού Κόλπου αποτελεί πλέον διεθνές πρότυπο.

Ερωτηθείς για την αύξηση των πλοίων υπό ελληνική σημαία, ο κ. Κουρουμπλής δήλωσε ότι είναι σε εξέλιξη συνομιλίες με την ΕΕΕ και άλλους παράγοντες, και ότι θα επιχειρήσει να γίνει μια τομή στην ελληνική ναυτιλία, ώστε να βρεθεί τρόπος να αλλάξει η σύνθεση των πληρωμάτων και να γίνει πιο ελκτική η ελληνική σημαία.