Skip to main content

Πέφτουν οι υπογραφές για το λιμάνι Θεσσαλονίκης - Οι πρώτες επενδύσεις

Mέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους ή το αργότερο στις αρχές του 2018 η κοινοπραξία θα εγκατασταθεί στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης

Στις επόμενες πέντε έως δέκα ημέρες υπογράφεται η σύμβαση αγοραπωλησίας μετοχών μεταξύ της κοινοπραξίας DIEP-Τerminal Link-Βelterra που θα αναλάβει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και του ΤΑΙΠΕΔ, όπως τόνισε ο εκπρόσωπος της κοινοπραξίας κ. Σωτήρης Θεοφάνης στο περιθώριο της εκδήλωσης «Συνδέοντας Πλοία, Λιμάνια, Ανθρώπους. Η Πύλη της Θεσσαλονίκης».

Σύμφωνα με τον κ. Θεοφάνη, μέχρι το τέλος του 2017 ή το αργότερο στις αρχές του 2018 η κοινοπραξία θα εγκατασταθεί στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, ενώ στο πλαίσιο της ομιλίας του αποκάλυψε και την επωνυμία της εταιρείας (SPV) που έχει συσταθεί και στην οποία θα μεταβιβαστεί το 67% που πωλεί το ελληνικό Δημόσιο. Η επόμενη ιδιοκτήτρια του 67% του μεριδίου του ελληνικού δημοσίου θα είναι η «South East Gateway Thessaloniki Ltd».

Ο κ. Θεοφάνης σημείωσε ότι σε ένα τρίμηνο από την ανάληψη της διαχείρισης του λιμανιού θα έχει λυθεί το θέμα της εναπόθεσης εμπορευματοκιβωτίων εντός του ΟΛΘ. «Είναι ένα θέμα που λύνεται με ελάχιστο πρόσθετο προσωπικό και λίγα μηχανικά μέσα και που θα έπρεπε να είχε διευθετηθεί πριν πολλά χρόνια», υπογράμμισε ο ίδιος, ενώ πρόσθεσε ότι το λιμάνι θα συνεχίσει να χρειάζεται και τρίτη βάρδια, νυκτερινή στην 'Πύλη 16'. Εκτίμησε, εξάλλου, ότι από τη στιγμή, που θα έχει λυθεί το ζήτημα με την εναπόθεση των κοντέινερ δεν θα έχουν λόγο να αρνούνται οι τελωνειακοί την εργασία στη νυκτερινή βάρδια, κάτι που ίσχυε άλλωστε έως τις 16 Σεπτεμβρίου.

Ο εκπρόσωπος της κοινοπραξίας επισήμανε ότι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης έχει μείνει χωρίς επενδύσεις από το 2002, γεγονός που έχει επιπτώσεις στην ανταγωνιστικότητά του. «Μπορεί το λιμάνι να εμφανίζει υψηλά κέρδη αλλά με τις ελλείψεις που έχει δεν θα μπορεί μεσομακροπρόθεσμα να είναι βιώσιμο», τόνισε ο κ.Θεοφάνης.

Ο επενδυτικός σχεδιασμός

Ο κ. Θεοφάνης, που θα είναι ο νέος ισχυρός άνδρας του ΟΛΘ όταν αναλάβει η κοινοπραξία DIEP-Terminal Link-Belterra, παρουσίασε τους επενδυτές στον ΟΛΘ για να τονίσει ότι θα δοθεί μεγάλη έμφαση στην επέκταση του 6ου προβλήτα την πρώτη τετραετία προκειμένου να μπορεί το λιμάνι να δέχεται πλοία New Panamax ( στον 6ο προβλήτα που θα έχει 440 μ. κρηπίδωμα, με -16,5 μ. βάθος).

Όπως ανέφερε, στους πρώτους 6-12 μήνες θα γίνει η αλλαγή του μηχανικού εξοπλισμού για να μπορεί ο ΟΛΘ, που βρίσκεται σε καθεστώς αποεπένδυσης πολλά χρόνια, να εξυπηρετήσει την αυξανόμενη κίνηση. Στο πλαίσιο της προμήθειας του νέου εξοπλισμού, θα αποκτηθούν 4-5 post panamax γερανογέφυρες. Σε επόμενη φάση, και εφόσον υπάρχουν σημαντικοί πελάτες στα χύδην φορτία, κυρίως χαλυβουργικά, θα ενσωματωθεί ο 4ος με τον 5ο προβλήτα.

Η στρατηγική της κοινοπραξίας κινείται, όπως είπε ο κ. Θεοφάνης σε τρεις άξονες: 1) Εσωτερική ανάπτυξη του ΟΛΘ, ήτοι στην εσωτερική αγορά 2) Ανάπτυξη στην βαλκανική ενδοχώρα και σύνδεση του λιμένα με τακτικά δρομολόγια ναυτιλιακών εταιρειών 3) Αποτελεσματική δομή της εταιρείας όσον αφορά την αξιοποίηση της γεωγραφικής θέσης του λιμανιού, την τεχνογνωσία των εταίρων και το ανθρώπινο δυναμικό της.

Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, πρόσθεσε ο κ. Θεοφάνης, δεν είναι ανταγωνιστικό προς αυτό του Πειραιά, καθώς εξυπηρετεί την ενδοχώρα της Βόρειας Ελλαδας και των Βαλκανίων και με φορτία υπό διαμετακομίση κι' όχι μεταφόρτωση (transhipment).