Skip to main content

Στο θερινό σχολείο των «Πόλεων που Μαθαίνουν» ο δήμος Θέρμης

Σκοπός του σχολείου ήταν να προσφέρει γνώσεις και δεξιότητες σχετικά με την υλοποίηση και αξιολόγηση των προγραμμάτων «Μιας πόλης που Μαθαίνει».

Στο 1ο «θερινό σχολείο» του Παγκόσμιου Δικτύου των Πόλεων που Μαθαίνουν, των «Learning Cities» της UNESCO, που πραγματοποιήθηκε από τις 14 έως τις 17 Ιουνίου από το Δήμο Λαρισαίων σε συνεργασία με την Ελληνική Εθνική Επιτροπή για την UNESCO με την υποστήριξη της Ελληνικής Εταιρείας Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης και της Πανελλήνιας Ένωσης Γενικών Γραμματέων Τοπικής Αυτοδιοίκησης «Κλεισθένης», συμμετείχε ο δήμος Θέρμης.

Το 1ο Θερινό Σχολείο αλλά και το Συμπόσιο των Learning Cities που ακολούθησε αφορούσε στη δια βίου μάθηση και δικτύωση και την ανταλλαγή καλών πρακτικών για το πώς μία "πόλη μαθαίνει" να είναι πόλη που μαθαίνει. Σκοπός του 1ου θερινού σχολείου ήταν να προσφέρει πληροφορίες, γνώσεις και δεξιότητες σχετικά με την υλοποίηση και αξιολόγηση επιτυχημένων προγραμμάτων «Μιας πόλης που Μαθαίνει» βάσει των κατευθυντηρίων οδηγιών της UNESCO, αλλά και να συμβάλλει στη διαμόρφωση ενός δυναμικού δικτύου έμπειρων στελεχών των Πόλεων που ανήκουν στο παγκόσμιο δίκτυο της UNESCO (Learning Cities).

Εκτός από το δήμο Θέρμης συμμετείχαν και άλλες πόλεις από την Ελλάδα και το Εξωτερικό. Συγκεκριμένα, από την Ελλάδα συμμετείχε ο δήμος Ελευσίνας, ο δήμος Κορδελιού – Ευόσμου, ο δήμος Τρικκαίων, ο δήμος Ν. Σμύρνης και ο δήμος Σερρών από την Ελλάδα. Οι πόλεις που συμμετείχαν από το εξωτερικό ήταν ο δήμος Anadia Camara από την Πορτογαλία, το Eskisehir από την Τουρκία, το Espoo από τη Φιλανδία, το Cork και το Limerick από την Ιρλανδία.

Ο δήμος Θέρμης εκπροσωπήθηκε από τα στελέχη των Γραφείων Παιδείας και δια Βίου Μάθησης, και Επικοινωνίας & Δημοσίων Σχέσεων, Μελίνα Ραμπίδου και Άννα Βίγκα, καθώς και τον αντιπρόεδρο της Επιτροπής δια βίου Μάθησης Αθανάσιο Σαρακίνο. Η ομάδα του δήμου Θέρμης παρουσίασε καλές πρακτικές στο πεδίο Πράσινες και Υγιείς Πόλεις.

Συγκεκριμένα, μίλησαν για την προσπάθεια του δήμου Θέρμης να διαμορφώσει μια συλλογική περιβαλλοντική συνείδηση στους κατοίκους του, εδώ και χρόνια, μέσα από διεργασίες μάθησης αλλά και για το έργο της Επιτροπής δια Βίου Μάθησης και των Κύκλων Μάθησης από τον Οκτώβριο 2017 μέχρι σήμερα.

Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στο νέο blog "Θέρμη Πόλη που Μαθαίνει" https://thermilearning.blogspot.com/ το οποίο εκφράζει και διασυνδέει όλους τους φορείς τυπικής, άτυπης, συλλογικής, ατομικής και δια βίου μάθησης με τους πολίτες, στη δημιουργία του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης που είναι υπό κατασκευή στο Λιβάδι, τους ΚΥκλους ΜΑθησης που αφορούν "πράσινα πεδία", αλλά και το πώς οι κάτοικοι του Δήμου Θέρμης προωθούν περιβαλλοντικά θέματα, προσέχουν το περιβάλλον και έχουν καταφέρει να είναι ένας από τους πρώτους δήμους στην ανακύκλωση στην Ελλάδα.

Ο Δήμος Θέρμης συμμετέχει στο παγκόσμιο δίκτυο των Πόλεων που Μαθαίνουν «Learning Cities»της Unesco από τον Οκτώβριο 2017. To Παγκόσμιο Δίκτυο «learning cities» - « Η πόλη που μαθαίνει» είναι ένα καινοτόμο δίκτυο, που έχει ως σκοπό να παρέμβει δυναμικά στο πεδίο της Δια Βίου Μάθησης και της εκπαίδευσης τυπικής ή άτυπης, σε επίπεδο δήμων και τοπικών κοινωνιών με την οργάνωση ποικίλων εκπαιδευτικών προγραμμάτων και δίνοντας έμφαση στη στήριξη ευάλωτων κοινωνικών ομάδων. Ταυτόχρονα, καλεί τα μέλη μιας τοπικής κοινωνίας σε ενδιαφέρουσες διαδικασίες Δια Βίου Μάθησης και προσωπικής εξέλιξης.

«Στο δήμο Θέρμης επιδιώκουμε να διαμορφώσουμε μια κοινωνία μάθησης και γνώσης με κοινή δέσμευση και πορεία προς την αειφορία και την ανάπτυξη. Μια κοινωνία με ενεργούς πολίτες που αναγνωρίζουν την αξία της δια βίου μάθησης, ατομικής ή συλλογικής, της εκπαίδευσης και της έρευνας για τη βελτίωση της κοινωνικής και οικονομικής ζωής», αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση.

Όπως επισημαίνει ο δήμος, «με επικοινωνία, διάδραση και συνεργασία ανάμεσα στους πολίτες και τους φορείς που προωθούν τη γνώση και την καινοτομία, επιθυμούμε να συνδιαμορφώσουμε εκπαιδευτικά προγράμματα δια βίου μάθησης σε ατομικό ή συλλογικό επίπεδο».

«Μέσα από τη δικτύωση των δημοτών επιδιώκουμε να διαμορφώσουμε ένα κίνημα για τη δια βίου μάθηση στο δήμο ώστε να μπορέσουμε να αλλάξουμε νοοτροπία μέσα από διεργασίες πρακτικής και μάθησης», καταλήγει.