Skip to main content

Τα έξι μέτρα του ΥΠΟΙΚ για τη φορολόγηση των αυτοκινήτων

Έρχεται νέο τέλος για τα παλαιά και ρυπογόνα οχήματα - Καταργείται το κριτήριο κυβισμού στη φορολόγηση - Αντικαθίσταται το σύστημα απόσυρσης

Έξι μέτρα για τη δημιουργία και παγίωση μιας «δικαιότερης και αποτελεσματικότερης» φορολόγησης των αυτοκινήτων και εν γένει του «εξορθολογισμού του τομέα της αυτοκίνησης», σχεδιάζει το υπουργείο Οικονομικών, όπως γνωστοποίησε σήμερα.

Μεταξύ άλλων, το ΥΠΟΙΚ κινείται προς κατάργηση του κριτήριου του κυβισμού των οχημάτων ως βάση της φορολόγησής τους, αντιπροτείνοντας υπολογισμό της φορολογίας στη βάση της λιανικής τιμής (προ φόρων), με προοδευτική αναπροσαρμογή των συντελεστών του τέλους ταξινόμησης.

Παράλληλα, μελετά την καταβολή ΦΠΑ, τη θέσπιση αντικινήτρων για τα ρυπογόνα οχήματα με ένα «τέλος περιβάλλοντος», αλλά και την αντικατάσταση του συστήματος απόσυρσης από ένα «δικαιότερο σύστημα φορολόγησης το οποίο θα επιδοτεί τα οχήματα χαμηλής τιμής αγοράς».

Στο πλαίσιο υλοποίησης του σχεδιασμού του, το υπουργείο προγραμματίζει συναντήσεις με τους φορείς του χώρου της αυτοκίνησης, προκειμένου «και αυτοί να συνεισφέρουν με τις δικές τους προτάσεις στη διαμόρφωση του καλύτερου δυνατού αποτελέσματος».

Το σχέδιο του ΥΠΟΙΚ για τη φορολόγηση των αυτοκινήτων, έχει ως εξής:

  1. Κατάργηση του κριτήριου του κυβισμού των οχημάτων ως βάση της φορολόγησής τους. Αντί γι’ αυτό προτείνεται υπολογισμός της φορολογίας στη βάση της λιανικής τιμής (προ φόρων), με προοδευτική αναπροσαρμογή των συντελεστών του τέλους ταξινόμησης.
  2. Καταβολή ΦΠΑ, έλεγχο στοιχείων και υπαγωγή στις διατάξεις της σχετικής φορολογίας των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων τα οποία προέρχονται από χώρες του εξωτερικού.
  3. Θέσπιση αντικινήτρων στην κυκλοφορία παλαιών και ρυπογόνων οχημάτων (π.χ. για οχήματα άνω της  20ετίας) με ένα «τέλος περιβάλλοντος».
  4. Αντικατάσταση του συστήματος απόσυρσης από ένα δικαιότερο σύστημα φορολόγησης το οποίο θα επιδοτεί τα οχήματα χαμηλής τιμής αγοράς.
  5. Ανάλογη  προσαρμογή των τεκμηρίων διαβίωσης σχετικά με τα αυτοκίνητα.
  6. Αλλαγή του τρόπου ελέγχου ανασφάλιστων και ανέλεγκτων από ΚΤΕΟ οχημάτων (π.χ. με ηλεκτρονική διασταύρωση των στοιχείων τους).