Skip to main content

Τα οικονομικά μεγέθη των βιοκαυσίμων παρουσίασε στη Θεσσαλονίκη η BBI

Η BBI (Βio-Βased Ιndustries) παρουσίασε σήμερα στη Θεσσαλονίκη τα μεγέθη που αντιπροσωπεύει σήμερα ο συγκεκριμένος χώρος τις βιο-οικονομίας

Πρωτοβουλίες ώστε η νέα γενιά των βιοκαυσίμων να έλθει στο προσκήνιο, ξανακερδίζοντας το «στοίχημα» της ανταγωνιστικότητας έναντι των άλλων καυσίμων, αλλά και συνολικά έδαφος μεταξύ των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ), αναλαμβάνει η Ευρωπαϊκή Ένωση.

Η BBI (Βio-Βased Ιndustries), στην οποία η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει αναθέσει να φέρει σε επαφή την Ευρωπαϊκή Ένωση με τους παραγωγούς βιοκαυσίμων, παρουσίασε σήμερα στη Θεσσαλονίκη τα μεγέθη που αντιπροσωπεύει σήμερα ο συγκεκριμένος χώρος τις βιο-οικονομίας, αλλά και την προωθούμενη στρατηγική για στενότερη συνεργασία ανάμεσα στον ιδιωτικό και τον δημόσιο τομέα για την προώθηση καινοτόμων πρακτικών στην παραγωγή βιοκαυσίμων. Την εκδήλωση, στην οποία συμμετείχαν οι εκπρόσωποι των 12 ελληνικών εταιρειών βιοκαυσίμων από την Ελλάδα, διοργάνωσαν η ευρωβουλευτής της ΝΔ και μέλος του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος, Μαρία Σπυράκη και ο διευθυντής των Νομικών Μεταπτυχιακών Προγραμμάτων και μέλος της Διοικούσας Επιτροπής του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος, ομότιμος καθηγητής Νομικής Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Αθανάσιος Καΐσης.

«Θέλουμε να αυξήσουμε τη γνώση των Ελλήνων παραγωγών, να γνωρίσουν το νέο νομοθετικό πλαίσιο, το οποίο προωθείται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και να δούνε και τις ευκαιρίες, που μπορεί να προκύψουν μέσα από τη νέα γενιά των βιοκαυσίμων» δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η κ. Σπυράκη.

Τα βιοκαύσιμα, όπως εξήγησε, «είναι ένα πολύ μεγάλο στοίχημα, το οποίο ξεκίνησε με εξαιρετικές προοπτικές στη δεκαετία του 2000, αλλά τώρα παρουσιάζει μεγάλη καμπή, η οποία οφείλεται στο γεγονός ότι έγινε ένα σημαντικό "food vs fuel debate" -δηλαδή αν υπάρχει η δυνατότητα να χρησιμοποιούμε τα βιοκαύσιμα και την παραγωγή των βιοκαυσίμων από τα χωράφια ως βάση καυσίμων, ή τα χρησιμοποιούμε ως τρόφιμα- και αυτό το debate κατέληξε αρνητικά και γιατί η παραγωγή βιοκαυσίμων είναι μία διαδικασία ακριβή και οι τιμές του πετρελαίου διεθνώς άρχισαν να πέφτουν στην πορεία».

Σε ό,τι αφορά τους τρόπους με τους οποίους προωθείται η αύξηση της χρήσης των βιοκαυσίμων στις ευρωπαϊκές μεταφορές διευκρίνισε: «Το στοίχημα είναι πώς θα αυξήσουμε την αποδοχή, αλλά και τη χρήση των βιοκαυσίμων σε δύο μεγάλους τομείς, των αερομεταφορών και της ναυτιλίας. Είναι εδώ για να δώσουν μία μεγαλύτερη ζήτηση για τα βιοκαύσιμα, αρκεί να υπάρχουν οι απαραίτητες προδιαγραφές».

Σχετικά με το νομοθετικό πλαίσιο επισήμανε ότι χρειάζεται «να διασφαλίζει μία σταθερότητα, ούτως ώστε τα βιοκαύσιμα να είναι ένας σταθερός κλάδος μέσα σε μία προοπτική δεκαετίας». Για τον λόγο αυτό, εξήγησε, «επιβάλλουμε οι προμηθευτές καυσίμων στα κράτη-μέλη να αυξήσουν σημαντικά το ελάχιστο μερίδιο των βιοκαυσίμων στην προσφορά τους από 1,5% το 2021 στο 10% το 2030, 10% του ποσοστού των καυσίμων στις μεταφορές θα πρέπει να είναι Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, μαζί με τα βιοκαύσιμα».