Skip to main content

Τo σχέδιο της Fraport για τη μεταμόρφωση του αεροδρομίου της Μυκόνου

H εταιρεία διοργανώνει εκδηλώσεις στην Ελλάδα ενημερώνοντας τους εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης για τα σχέδιά της σχετικά με τα αεροδρόμια.

Τα σχέδιά της για το αεροδρόμιο της Μυκόνου παρουσίασε σε εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης, των τοπικών τουριστικών φορέων και των τοπικών ΜΜΕ, η Fraport Greece.

Σύμφωνα με σχετικό δελτίο Τύπου, στο πλαίσιο της ανάληψης της λειτουργίας και διαχείρισης των 14 αεροδρομίων στις 11 Απριλίου, η Fraport Greece διοργανώνει μία σειρά εκδηλώσεων σε όλη την Ελλάδα μέσω των οποίων ενημερώνει τους εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης και των εμπλεκόμενων φορέων σχετικά με τα σχέδιά της για τα αεροδρόμια.

O κ. Alexander Zinell, Δ/νων Σύμβουλος της Fraport Greece, δήλωσε: «Η Μύκονος είναι ένας προορισμός γνωστός σε όλο τον πλανήτη για τη φιλοξενία των κατοίκων της, την κοσμοπολίτικη αύρα, τη φυσική της ομορφιά. Βρισκόμαστε σήμερα σε έναν ιδιαίτερο τόπο. Σε έναν τόπο όπου οι κάτοικοι έχουν καταφέρει κάτι μοναδικό: Να διαμορφώσουν ένα διάσημο τουριστικό προϊόν που προσελκύει επισκέπτες από όλο τον κόσμο. H Fraport Greece βρίσκεται εδώ για να ενισχύσει αυτή την εξαιρετική πορεία. Μέσα από την ανάπτυξη και αναβάθμιση των υποδομών του Αεροδρομίου της Μυκόνου επιδιώκουμε να δώσουμε στη Μύκονο αυτό που λείπει σήμερα. Ένα αεροδρόμιο αντάξιο της φήμης της, ένα αεροδρόμιο σύγχρονο, με ολοκληρωμένες υπηρεσίες που θα ανταποκρίνεται στις προσδοκίες του κάθε επισκέπτη. Είμαι ιδιαίτερα χαρούμενος γιατί σε αυτή την προσπάθεια δε είμαστε μόνοι. Είμαστε μαζί με τους πολίτες και τους Φορείς του νησιού.».

Σύμφωνα με τα σχέδια που παρουσίασε η Fraport Greece, η συνολική έκταση του αεροσταθμού αυξηθεί κατά 53%, ενώ θα πραγματοποιηθεί επέκταση και αναδιαμόρφωση του τερματικού σταθμού. Επίσης, θα κατασκευαστεί νέος πυροσβεστικός σταθμός και θα γίνει αναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών Ταυτόχρονα θα πραγματοποιηθούν σημαντικές παρεμβάσεις για τη βελτίωση της ποιότητας των υπηρεσιών , οι οποίες περιλαμβάνουν: 13% αύξηση των σταθμών Check-in, 25% αύξηση των ζωνών ασφαλείας και 17% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών.

Σχετικά με το έργο των 14 περιφερειακών αεροδρομίων – Μία επωφελής επένδυση και για τα δύο μέρη:

-Το έργο των 14 ελληνικών περιφερειακών αεροδρομίων αποτελεί μία μεγάλη ιδιωτική επένδυση και θεωρείται μία από τις μεγαλύτερες παραχωρήσεις στην Ελλάδα. Παρέχει σημαντικές δυνατότητες και οφέλη για τον κλάδο του τουρισμού και το σύνολο της ελληνικής οικονομίας, καθώς και για τους κατοίκους των περιοχών που εξυπηρετούν τα αεροδρόμια και τα εκατομμύρια τουριστών που επισκέπτονται την όμορφη Ελλάδα κάθε χρόνο.

-Στον ιδιαίτερα ανταγωνιστικό διεθνή κλάδο του τουρισμού, τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια αποτελούν μία πύλη ζωτικής σημασίας σε έναν από τους πιο σημαντικούς κλάδους της χώρας. Τα περιφερειακά αεροδρόμια της Ελλάδας περιλαμβάνουν 3 πύλες στην κύρια χώρα (Θεσσαλονίκη, Άκτιον, Καβάλα) και 11 αεροδρόμια στα νησιά (Χανιά, Κέρκυρα, Κεφαλονιά, Κως, Μύκονος, Μυτιλήνη, Ρόδος, Σάμος, Σαντορίνη, Σκιάθος και Ζάκυνθος). Όλα αυτά τα αεροδρόμια υποδέχτηκαν συνολικά περισσότερους από 23 εκατ. επιβάτες μέσα στο 2015 συνολικά (ετήσια αύξηση 6%). Το 73% αυτών των επιβατών αποτελούν διεθνείς ταξιδιώτες.

-Στις αρχές του 2013 το ΤΑΙΠΕΔ ξεκίνησε ένα διαφανή, διεθνή διαγωνισμό για δύο παραχωρήσεις, 40-ετούς διάρκειας, για τη λειτουργία, τη συντήρηση και ανάπτυξη 14 περιφερειακών αεροδρομίων στην Ελλάδα. Η κοινοπραξία Fraport –Κοπελούζου συμμετείχε στη διαγωνιστική διαδικασία που είχε προσελκύσει κορυφαίους διεθνείς ενδιαφερόμενους.

-Το Νοέμβριο του 2014 το ΤΑΙΠΕΔ επέλεξε την κοινοπραξία Fraport- Κοπελούζου ως προτιμητέο πλειοδότη για τις παραχωρήσεις, 40-ετούς διάρκειας, για τις ομάδες Α και Β, με βάση την υψηλότερη προσφορά των 1,234 δισ. ευρώ και για τις δύο ομάδες.

-Η Fraport και ο Όμιλος Κοπελούζου δημιούργησαν από κοινού την εταιρεία Fraport Greece η οποία θα είναι ο παραχωρησιούχος για τις δύο παραχωρήσεις.
3

-Στις 14 Δεκέμβρη του 2015, η Fraport Greece υπέγραψε συμβάσεις με το ΤΑΙΠΕΔ και το ελληνικό κράτος για τις παραχωρήσεις, 40-ετούς διάρκειας για τις δύο ομάδες. Οι συμβάσεις βασίζονται στις ίδιες ακριβώς προσφορές της κοινοπραξίας Fraport- Κοπελούζου που επέλεξε το ΤΑIΠΕΔ τον Νοέμβριο του 2014.

-Κατά την έναρξη της παραχώρησης, η Fraport Greece κατέβαλε συνολική αμοιβή παραχώρησης ύψους 1,234 δισ. Ευρώ.

-Τα ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμιο δεν θα πωληθούν. Παραμένουν στην ιδιοκτησία του ελληνικού κράτους.
-Στη διάρκεια της 40-ετούς περιόδου παραχώρησης, η Fraport Greece θα είναι υπεύθυνη για τη λειτουργία, τη συντήρηση και την ανάπτυξη των 14 ελληνικών περιφερειακών αεροδρομίων. Σύμφωνα με τη σύμβαση, η Fraport Greece θα επενδύσει περίπου 330 εκατ. ευρώ για τη βελτίωση των αεροδρομίων στα πρώτα χρόνια, μέχρι το 2020. Στα επόμενα χρόνια, είναι δυνατό να πραγματοποιηθούν επιπλέον επενδύσεις για τη συντήρηση και πιθανή αύξηση της χωρητικότητας, με βάση τον όγκο κίνησης. Συνολικά, το ποσό των επενδύσεων θα ξεπεράσει το 1 δισ. ευρώ. (περιλαμβάνοντας την επένδυση των 330 εκατ. ευρώ για τις υποδομές στην αρχική φάση).