Skip to main content

Ξεκινούν άμεσα τα έργα στον διάδρομο στο αεροδρόμιο «Μακεδονία»

Πραγματοποιήθηκε εχθές ευρύτατη σύσκεψη για τα έργα στη διασταύρωση των διαδρόμων του "Μακεδονία". Τις επόμενες ημέρες αρχίζουν οι εργασίες.

Το έργο αναβάθμισης όλου του παλαιού τμήματος του διαδρόμου προσαπογειώσεων 10/28 στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» θα ολοκληρωθεί με την εκτέλεση και της Δ’ Φάσης, δηλαδή της διασταύρωσης με τον διάδρομο 16/34 και αν οι εργασίες δεν αρχίσουν τη Δευτέρα 16 Οκτωβρίου, όπως είχε αποφασιστεί, θα αρχίσουν στις επόμενες λίγες ημέρες.

Μάλιστα, από την ευρεία σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε εχθές στο αεροδρόμιο, το συμπέρασμα που προκύπτει είναι ότι η πόλη και οι φορείς της ενεπλάκησαν σε μία συζήτηση αρκετών μηνών, η οποία μάλιστα έχει αναχθεί σε μείζον θέμα, τη στιγμή που όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς, συμπεριλαμβανομένης της Fraport που είχε τις αντιρρήσεις της, συμφωνούν στην εκτέλεση του έργου.

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της Voria.gr, στη χθεσινή πολυμερή σύσκεψη μετείχαν εκπρόσωποι της Fraport, της ΥΠΑ, της επιβλέπουσας υπηρεσίας του Δημοσίου ήτοι της αρμόδιας ΕΥΔΕ, του αναδόχου των έργων στο διάδρομο 10/28, στελέχη των υπηρεσιών της Μετεωρολογίας και Πυροσβεστικής στο Αεροδρόμιο, στελέχη του «Μακεδονία», ενώ εκπροσωπήθηκε ακόμη και η Πολεμική Αεροπορία.

Στη σύσκεψη αυτή εξετάσθηκαν όλα τα θέματα που αφορούν στη χρήση του τροχόδρομου, ως διαδρόμου προσαπογειώσεων, για τους περίπου πέντε μήνες που δεν θα χρησιμοποιούνται οι δύο διάδρομοι του «Μακεδονία». Κατά την αναλυτική συζήτηση, δεν τέθηκε καν ζήτημα μη πραγματοποίησης του έργου στο τμήμα που διασταυρώνονται οι δύο διάδρομοι, κάτι που άλλωστε έχει αποκλείσει ο υπουργός Υποδομών & Μεταφορών ξΧρ. Σπίρτζης, παρά τις ενστάσεις που είχε προβάλλει η Fraport.

Aυτό που ζήτησε η εταιρεία που έχει αναλάβει τη διαχείριση του «Μακεδονία»- όπως και άλλων 13 περιφερειακών αεροδρομίων- είναι να πραγματοποιηθεί αύριο Σάββατο μία πρόσθετη μέτρηση της ολισθηρότητας του τροχοδρόμου, παρουσία της ΥΠΑ και της επιβλέπουσας ΕΥΔΕ, όπως και θα γίνει. Η μέτρηση αυτή, δεν ζητείται, όπως πληροφορήθηκε η Voria.gr, επειδή υπάρχει πρόβλημα αλλά επειδή αποτελεί σταθερή πρακτική στα αεροδρόμια που διαχειρίζεται η γερμανική εταιρεία.

Συνεπώς, ο εργολάβος, αν δεν αρχίσει εργασίες στο υποτμήμα της διασταύρωσης του 10/28 τη Δευτέρα, θα αρχίσει την επομένη ή στις αμέσως επόμενες ημέρες. Αυτό σημαίνει ότι οι εργασίες αναβάθμισης θα ολοκληρωθούν μέχρι τις 31 Μαρτίου και ένα μήνα μετά- προκειμένου να τακτοποιηθούν παρεμβάσεις προσωρινής διευκόλυνσης των εργασιών- θα παραδώσει την Δ’ φάση του έργου αναβάθμισης του παλιού, του χερσαίου, τμήματος του 10/28 ο οποίος ως γνωστόν, με άλλη εργολαβία που βρίσκεται σε εξέλιξη, επεκτείνεται προς τη θάλασσα.

Για όσο θα χρησιμοποιείται ο τροχόδρομος ως διάδρομος προσαπογειώσεων, το capacity του αεροδρομίου θα μειωθεί ως και κατά 50%, αλλά σε μία περίοδο που και οι ανάγκες του αεροδρομίου είναι σημαντικά μειωμένες με εξαίρεση τις ημέρες των γιορτών των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς. Άλλωστε για αυτό τον λόγο, για να μην υπάρξουν αρνητικές επιπτώσεις στην τουριστική σεζόν, μεταφέρθηκε η έναρξη του έργου, χρονικά, για τον Οκτώβριο.