Skip to main content

ΤΕΕ/ΤΚΜ:Κίνδυνος brain drain από το νέο πλαίσιο για τις μεταφορές

Το ΤΕΕ/ΤΚΜ αναφέρει ότι «η ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, αγνόησε τις εμπεριστατωμένες θέσεις και προτάσεις που είχε αποστείλει

Από έλλειμμα τεκμηρίωσης και από αναχρονιστική λογική χαρακτηρίζεται το νομοσχέδιο για τις επιβατικές μεταφορές, όπως επισημαίνει το ΤΕΕ/ΤΚΜ.

Σε ανακοίνωσή του εκτιμά ότι αυτή η εξέλιξη, σχετικά με την ψήφιση του  Νομοσχεδίου «Ρυθμίσεις θεμάτων μεταφορών και άλλες διατάξεις» και, ειδικότερα, το άρθρο 12 αυτού («Ηλεκτρονική ή τηλεφωνική διαμεσολάβηση μεταφοράς επιβατών με οχήματα Ε.Δ.Χ.»), μόνο θλίψη και απογοήτευση μπορεί να προκαλεί.

Το ΤΕΕ/ΤΚΜ αναφέρει ότι «η ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, αγνόησε τις εμπεριστατωμένες θέσεις και προτάσεις που είχε αποστείλει, καταρτίζοντας ένα νομοθετικό πλαίσιο που υπονομεύει την ελληνική καινοτόμα επιχειρηματικότητα, ενισχύει τον κίνδυνο νέας έξαρσης στο φαινόμενο του brain drain στην Ελλάδα και στη συνεπαγόμενη απώλεια της δημιουργικής δυναμικής πολλών νέων Ελλήνων Επιστημόνων».

Οι ενστάσεις του ΤΕΕ/ΤΚΜ για το άρθρο 12 συνοψίζονται στα εξής:

⦁    Επιβάλλουν ένα  πλαίσιο ρύθμισης αναχρονιστικό, γραφειοκρατικό, αδιαφανές, ατεκμηρίωτο, αλλά και αντίθετο προς βασικές αρχές του Συντάγματος και του Ευρωπαϊκού Δικαίου, υπονομεύοντας τον υγιή ανταγωνισμό, την σύγχρονη επιχειρηματικότητα, την καινοτομία και εν τέλει την ανάπτυξη, που είναι το κυρίως ζητούμενο κάθε μεταρρύθμισης.
⦁    Αντί να προστατεύσουν το δημόσιο συμφέρον, τον τελικό χρήστη ή τους οδηγούς ταξί, επί της ουσίας αποτρέπουν τη βελτίωση υπηρεσιών μέσω της αξιολόγησης του μεταφορέα από τον επιβάτη, της αύξησης του μεταφορικού έργου και της εισαγωγής νέων τεχνολογιών (και δη από ελληνικές επιχειρήσεις).

Η συζήτηση που διεξήχθη στη Βουλή κατέδειξε, ότι το νέο θεσμικό πλαίσιο, βασίστηκε:
⦁    Σε πρωτοφανή άγνοια βασικών εννοιών της σύγχρονης επιχειρηματικότητας, των νέων τεχνολογιών και της καινοτομίας που συνιστά ο συνδυασμός τους.
⦁    Σε νοοτροπίες που ευνοούν τη γραφειοκρατία και τον υπερσυγκεντρωτισμό στο πρόσωπο του Υπουργού Μεταφορών, αρμοδιοτήτων που ασκούνται από άλλους φορείς (π.χ. ΑΔΑΕ).
⦁    Σε έλλειμμα ενημέρωσης για το νέο Ευρωπαϊκό Κανονισμό Προστασίας των Δεδομένων (GDPR), με θέσπιση διαδικασιών ήδη ξεπερασμένων στο πλαίσιο της προωθούμενης αναμόρφωσης του πλαισίου προστασίας προσωπικών δεδομένων στην Ε.Ε.
⦁    Σε αδυναμία κατανόησης των διαφορών μεταξύ εταιριών που παρέχουν υπηρεσίες διαμεσολάβησης απευθυνόμενες αποκλειστικά σε επαγγελματίες οδηγούς ταξί (π.χ. BEAT) και εταιριών που απευθύνονται και σε μη επαγγελματίες οδηγούς προσφέροντας επί της ουσίας μεταφορικό έργο (π.χ. UBER).
⦁    Σε ιδεοληπτική απόρριψη του δικαιώματος νεοφυών επιχειρήσεων να αξιοποιούν διεθνώς αναγνωρισμένα χρηματοδοτικά εργαλεία..