Skip to main content

Τέλος Οκτωβρίου οι νέες βελτιώσεις στο ηλεκτρονικό σύστημα του ΕΦΚΑ

Συμπληρώματα μέχρι να καλυφθεί, μέσω της ιστοσελίδας του νέου υπερταμείου Κοινωνικής Ασφάλισης, το σύνολο των περιπτώσεων που αφορούν ασφαλισμένους.

Με πέντε μηνών καθυστέρηση τουλάχιστον, στελέχη του Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης, αναμένουν να τεθούν σε λειτουργία ως το τέλος Οκτωβρίου, συμπληρωματικές εφαρμογές στην ηλεκτρονική σελίδα του ΕΦΚΑ, για να πάψει η ταλαιπωρία αλλά και η οικονομική επιβάρυνση μεγάλου αριθμού ασφαλισμένων.

Πιο συγκεκριμένα, αρχές Ιουνίου και με ευθύνη της ΗΔΙΚΑ, θα έπρεπε το σύστημα πληρωμών να καλύπτει και το νόμιμο δικαίωμα, καταβολής μειωμένων εισφορών, όπως προβλέπεται για τους νέους επιστήμονες αλλά και τους ασφαλισμένους με χρόνο ασφάλισης άνω των 40 ετών. Η μείωση στις εισφορές είναι της τάξης του 50%.

Τέτοιος όμως κωδικός στο σύστημα πληρωμών δεν υπάρχει, το οποίο ευτυχώς δέχεται καταβολές ανεξαρτήτως ύψους ποσού.  Μέχρι όμως να γίνει ο συμψηφισμός μεταξύ οφειλής και καταβολής, ο ασφαλισμένος που φυσικά θέλει να αξιοποιήσει το δικαίωμα που του δίνει ο νόμος, χρεώνεται και με τόκο 0,8% στο τμήμα της εισφοράς που δεν έχει υποχρέωση να καταβάλει!

Αυτός ο κωδικός αναμενόταν να ενταχθεί στο σύστημα τον Ιούνιο, αλλά καθυστέρησε η ανάθεσή του στην εταιρεία που θα τον αναπτύξει.

Άλλο ένα κενό του ηλεκτρονικού συστήματος αφορά τις ασφαλιστικές ενημερότητες, που οι ενδιαφερόμενοι θα έπρεπε να μπορούν να λαμβάνουν ηλεκτρονικά και όχι να πηγαίνουν  γι’ αυτές π.χ. στα κατά τόπους γραφεία του πρώην ΟΑΕΕ, χάνοντας χρόνο, κάνοντας δαπάνες και απασχολώντας υπαλληλικό προσωπικό του Ταμείου.

Η αναστάτωση είναι μικρότερη για τους ασφαλισμένους που μένουν μέσα στη Θεσσαλονίκη και κοντά σε κάποιο από τα Τμήματα του ΕΦΚΑ ( πέντε στη Θεσσαλονίκη μετά τις ενοποιήσεις). Για αυτούς όμως που κατοικούν στα ανατολικά ή δυτικά του νομού και πρέπει να χάσουν ως και μία ώρα μόνο για να έρθουν στο κέντρο της πόλης, από τη Μηχανιώνα, για παράδειγμα ή από τη Βόλβη ή το Λαγκαδά, η ταλαιπωρία είναι αρκετή και κυρίως άσκοπη.

Αυτό που τα στελέχη του ΕΦΚΑ επισημαίνουν είναι, ότι ασφαλιστικές ενημερότητες οι ασφαλισμένοι μπορούν να λαμβάνουν από τα κατά τόπους ΚΕΠ και μάλιστα ταχύτατα, καθώς τα Κέντρα έρχονται σε απευθείας επικοινωνία με το Ταμείο και εκδίδουν άμεσα βεβαιώσεις.

Και αυτή η δυνατότητα, αναμένεται να είναι διαθέσιμη στους ασφαλισμένους του ΕΦΚΑ μέσω ηλεκτρονικού συστήματος, επίσης περί το τέλος Οκτωβρίου.

Θα πρέπει να επισημανθεί ότι ο νέος, ενιαίος, φορέας κοινωνικής ασφάλισης, έθεσε σε λειτουργία την ιστοσελίδα του στις αρχές του 2017, αλλά με αρκετά κενά και προβλήματα που δυσκόλευαν και δυσκολεύουν ως και σήμερα τους χρήστες, αν και έχει γίνει πρόοδος. Έτσι υπήρχαν θέματα στον καθορισμό των εισφορών των αυταπασχολούμενων και ελευθέρων επαγγελματιών, αλλά και τις εισφορές των ασφαλισμένων με μπλοκάκι. Τα περισσότερα ζητήματα αφορούν ασφαλισμένους των πρώην ΟΑΕΕ και των Ταμείων των Επιστημόνων ελευθέρων επαγγελματιών.