Skip to main content

Τέσσερις θα καταθέσουν προσφορά για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης

Εντείνεται το ενδιαφέρον όσο πλησιάζει η ημερομηνία κατάθεσης των δεσμευτικών προσφορών. Μένουν στο παιχνίδι και οι Φιλιππινέζοι της ICTS.

Ο χρόνος μετράει πλέον αντίστροφα για την κατάθεση δεσμευτικών προσφορών για το 67% της ΟΛΘ Α.Ε. και σύμφωνα με πληροφορίες της Voria.gr, στις 24 Μαρτίου, που είναι η καταληκτική ημερομηνία, θα υπάρξουν τέσσερις προσφορές στο τραπέζι.

Η πληροφορία αυτή ανατρέπει σε σημαντικό βαθμό τα όσα λέγονταν μέχρι πολύ πρόσφατα, ότι δηλαδή στην καλύτερη περίπτωση θα υπήρχαν τρεις προσφορές και ...αν, αφού οι Φιλιππινέζοι της ICTS έδειχναν να έχουν χάσει το ενδιαφέρον τους για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, τόσο γιατί δεν τους έβρισκαν σύμφωνους όροι της σύμβασης παραχώρησης, όσο και επειδή εξέταζαν και άλλες περιπτώσεις διαχείρισης terminals σε άλλα σημεία του πλανήτη, όπως π.χ. στην Λατινική Αμερική.

Τελικώς όμως φαίνεται ότι και οι τέσσερις υποψήφιοι που παρέμειναν ενεργοί στη β' φάση του διαγωνισμού του ΤΑΙΠΕΔ, θα καταθέσουν προσφορές. Δηλαδή, προσφορές θα καταθέσουν η κοινοπραξία DIEP- CMA- Ιβάν Σαββίδη, η P&O της Dubai World, η ιαπωνική Mitsui και η ICTS.

Οπωσδήποτε εάν η πληροφορία αυτή επαληθευτεί, θα είναι μία πολύ θετική είδηση για τον ΟΛΘ, ο οποίος έχει μόνο να κερδίσει από την εκδήλωση μεγαλυτέρου ενδιαφέροντος. Όσο περισσότεροι οι bidders, τόσο καλύτερα για το λιμάνι που "εισέπραττε" απαξιωτική φήμη εξαιτίας της μεγάλης καθυστέρησης στη διαγωνιστική διαδικασία, ενώ έχει ουσιαστικά εγκαταλειφθεί επενδυτικά από τον βασικό του μέτοχο, δηλαδή το ελληνικό δημόσιο. 

Σε λίγες ημέρες, θα ξεκαθαρίσει τουλάχιστον σε ένα σημαντικό βαθμό το τοπίο, καθώς όλους τους προηγούμενους μήνες, ο ΟΛΘ ήταν στο κέντρο επιχειρηματικών "παζαριών", παρασκηνιακών διαπραγματεύσεων που αφορούν ουσιαστικά την επόμενη ημέρα των συνδυασμένων μεταφορών στην περιοχή και την εξυπηρέτηση των περιφερειακών αλλά και των διεθνών φορτίων. Μέσα σε αυτές τις συζητήσεις, πάντοτε κάπου "έπαιζαν οι Κινέζοι" της Cosco, αλλά ουδείς γνωρίζει τι ισχύει και αν κάτι ισχύει.

Άλλωστε, η πώληση της ΟΛΘ Α.Ε., αναμένεται και θα αποδειχθεί ότι θα είναι ο καταλύτης για πολλές εξελίξεις στο χώρο της ναυτιλίας, των μεταφορών και των Logistics, με κέντρο τη Θεσσαλονίκη.