Skip to main content

Μπίλλιας: Σε ένα χρόνο το Ειδικό Χωρικό Σχέδιο για το Θαλάσσιο Μέτωπο

Εκδήλωση εν πλω με θέμα «Θερμαϊκός – ΟΛΘ: Η σημασία τους για την οικονομική ζωή της Θεσσαλονίκης» από τη ΝΟΔΕ Ανατολικού Τομέα.

Σε περίπου ένα έτος αναμένεται να ολοκληρωθεί η εκπόνηση του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου του θαλάσσιου μετώπου της Θεσσαλονίκης, όπως σημείωσε ο πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΚΜ Πάρις Μπίλλιας σε δηλώσεις του στο περιθώριο εκδήλωσης της ΝΟΔΕ Ανατολικού Τομέα σήμερα το απόγευμα.

Όπως είπε ο κ.Μπίλλιας τη Δευτέρα θα εγκριθεί από το Περιφερειακό Συμβούλιο Κεντρικής Μακεδονίας η διεξαγωγή διαγωνισμού για την εκπόνηση του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου.

Ο ίδιος πρόσθεσε ακόμα πως η προοπτική του θαλάσσιου μετώπου θα συμβάλει στην ανάπτυξη της πόλης και στη δημιουργία ενός νέου brand name, όπως έγραψε η Voria.gr.

Διαβάστε: Παραλιακό μέτωπο: Το νέο brand name της Θεσσαλονίκης

Την αναγκαιότητα ενός ενιαίου παραλιακού μετώπου, που θα αποτελέσει βασικό στοιχείο της νέας ταυτότητας, της ανανέωσης του ευρύτερου πολεδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης, ανέδειξε η Voria.gr μέσα από το πολύμηνο αφιέρωμά της για την παράκτια ζώνη και την ημερίδα που διοργάνωσε.

Στην εκδήλωση με θέμα «Θερμαϊκός – ΟΛΘ: Η σημασία τους για την οικονομική ζωή της Θεσσαλονίκης» που γίνεται εν πλω θα μιλήσουν ο Κωστής Χατζηδάκης (Αντιπρόεδρος ΝΔ, Βουλευτής), ο Απόστολος Τζιτζικώστας (Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας ), ο Μιχάλης Ζορπίδης (Πρόεδρος ΕΕΘ), ο Πάρις Μπίλλιας (Πρόεδρος ΤΕΕ/ΤΚΜ) και ο Αριστοτέλης Θωμόπουλος (πρ. Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσ/κης).

Ο κ. Μπίλιας έγειρε ακόμα ερωτήματα για τη βιωσιμότητα της θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας, λέγοντας πως πρέπει να παραμείνουμε σε επιφυλακή για ένα έργο 10 εκατ. ευρώ ώστε οι στάσεις να μην γίνουν «περιστερώνες».

Από πλευράς του ο Τέλης Θωμόπουλος πρώην πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης υπογράμμισε πως η Θεσσαλονίκη θα μπορούσε να καταστεί όχι μόνο πέρασμα της διεθνούς κρουαζιέρας αλλά πόλη έναρξης και λήξης της κρουαζιέρας. Κάτι τέτοιο, όπως είπε, θα είχε 10 έως 14 φορές μεγαλύτερα οφέλη για την τοπική κοινωνία. Ο κ. Θωμόπουλος εξήγησε πως κάτι τέτοιο μπορεί να καταστεί δυνατόν καθώς η Θεσσαλονίκη έχει δίπλα της μεγάλης σημασίας μνημεία όπως η Πέλλα, τα Στάγειρα και το Άγιο Όρος και ένα εξαιρετικό θαλάσσιο μέτωπο.

Αναφορικά με την πορεία της κρουαζιέρας, ο ίδιος υπογράμμισε πως αυτή είχε πτωτική τάση καθώς το 2015 στο λιμάνι έδεσαν 35 κουράζιερόπλοια ενώ το 2017 μόλις τέσσερα.

Τέλος, ο Μιχάλης Ζορπίδης, πρόεδρος του ΕΕΘ συμφώνησε και αυτός πως το θαλάσσιο μέτωπο της πόλης αποτελεί μοχλό ανάπτυξης.

Έψεξε ακόμα τη σημερινή διοίκηση λεγοντας πως η παραλία έχει το χάλι της και πρόσθεσε ότι η εικόνα του Θερμαικού Κόλπου επηρεάζει τον τουρισμό της πόλης.

Μιλώντας για το λιμάνι, υποστήριξε πως χάθηκαν πολύτιμα χρόνια για την αξιοποίηση του λιμένα Θεσσαλονίκης.