Skip to main content

Θεσσαλονίκη: Χειρότερος και από τα Χριστούγεννα της πανδημίας ο τζίρος στα ανθοπωλεία

Οι καταναλωτές γύρισαν στην πλάτη στα λουλούδια και στα διακοσμητικά που παραδοσιακά στολίζουν τα σπίτια αυτές τις μέρες - Ποιο φυτό ξεπούλησε μέσα στις γιορτές

Καθίζηση στα ταμεία των ανθοπωλείων έφερε η κρίση, εν μέσω μάλιστα της εορταστικής περιόδου, που παραδοσιακά είναι από τις καλύτερες για τον κλάδο.

Τα φετινά Χριστούγεννα δεν έφεραν την άνοιξη στους ανθοπώλες, οι οποίοι είδαν τον τζίρο τους να καταγράφει πτώση ακόμα και σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα της περσινής χρονιάς της πανδημίας. Ο κλάδος φαίνεται να ακολουθεί την πτωτική πορεία που καταγράφουν τα καταστήματα του λιανικού εμπορίου εξαιτίας της ακρίβειας και του πληθωρισμού και μάλιστα σε μεγαλύτερο βαθμό, καθώς σε περιόδους κρίσης τα λουλούδια θεωρούνται είδος πολυτελείας και είναι από τα πρώτα είδη που περικόπτουν οι καταναλωτές, προκειμένου να μειώσουν τα έξοδά τους και να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους.

Σύμφωνα με τον Μανώλη Σύλλη, ιδιοκτήτη ανθοπωλείου και μέλος της διοικητικής επιτροπής του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, η αγορά μέχρι στιγμής δεν δούλεψε. «Υπάρχει μία πτώση γύρω στο 30% σε σχέση με πέρσι. Ενώ αναμέναμε μία καλύτερη χρονιά, εξαιτίας των οικονομικών προβλημάτων που υπάρχουν και με τις ανακοινώσεις για ότι από τον Ιανουάριο ότι θα υπάρχουν αυξήσεις 30%, θεωρώ ότι ο κόσμος ήταν συγκρατημένος. Προφανώς δεν του φτάνουν τα χρήματα, αν συνυπολογίσει κανείς ότι υπάρχει και μία αύξηση 10% με 15% στα προϊόντα. Έτσι, το λουλούδι ή το στερείται ή παίρνει λίγα. Μπορεί να μπουν στο κατάστημα δέκα άτομα και να αγοράσουν από ένα τριαντάφυλλο. Τι τζίρο να κάνεις έτσι;», είπε στη Voria.gr.

Οι καταναλωτές γύρισαν την πλάτη στα λουλούδια που είθισται να βάζουν στο βάζο για να στολίσει το σπίτι του τις μέρες των γιορτών ή να προσφέρει σε μία επίσκεψη. Όπως επισημαίνει ο κ. Σύλλης, ένας επιπλέον λόγος είναι ότι η πανδημία ρίχνει ακόμα τη σκιά της στα γιορτινά τραπέζια, που ακόμα είναι περιορισμένα. «Οι γιορτές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς είναι παραδοσιακά μία πολύ καλή περίοδος ανάσας για τα καταστήματα. Ο κόσμος όμως δεν γιορτάζει όπως παλιά. Τα σπίτια δεν είναι ανοιχτά, γιατί ο κόσμος φοβάται. Το σκέφτεται πλέον να κάνει ένα τραπέζι και οι γιορτές περιορίζονται στον στενό οικογενειακό κύκλο. Εκεί δεν θα πάει κάποιος λουλούδια. Γι’ αυτό δεν έφυγαν και προϊόντα στολισμού, οι κουκουνάρες, το καθιερωμένο γκι, τα βαμμένα μηλαράκια, τα στικ, όλα ήταν περιορισμένα. Το βασικό μας πρόβλημα, βέβαια, είναι τα κομμένα λουλούδια, τα οποία έχουν ημερομηνία λήξης, σε αντίθεση με τα φυτά που μπορείς να τα κρατήσεις κι ένα μήνα.», ανέφερε, σημειώνοντας ότι το πρόβλημα παρουσιάστηκε από του Αγίου Δημητρίου και σε όλες -τις πολλές- ονομαστικές γιορτές που μεσολάβησαν μέχρι τα Χριστούγεννα.

Μοναδική εξαίρεση στην πτώση των πωλήσεων αποτέλεσε το αλεξανδρινό, το φυτό με τα χαρακτηριστικά κόκκινα φύλλα, που έχει ταυτιστεί με τη γιορτινή περίοδο. «Το αλεξανδρινό είναι πάντα το τιμώμενο προϊόν. Άλλωστε, είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με τα Χριστούγεννα. Εγώ πήρα πάρα πολλά κι έφυγαν σχεδόν όλα. Και δύο δικοί μου προμηθευτές τέσσερις πέντε μέρες πριν από τα Χριστούγεννα δεν είχαν να προμηθεύσουν την αγορά», επισήμανε ο κ. Σύλλης, ο οποίος εξέφρασε την ελπίδα ότι την Πρωτοχρονιά τα πράγματα θα είναι καλύτερα και κάλεσε τους καταναλωτές να στηρίξουν τις μικρές επιχειρήσεις που έχουν σαφώς καλύτερη ποιότητα και θα δώσουν λύσεις στους πελάτες.