Skip to main content

Η Agrotica δείχνει στη Θεσσαλονίκη τον δρόμο του εκθεσιακού τουρισμού

Η Agrotica είναι η κυριότερη ένδειξη για το πόσα έχει να προσφέρει στην οικονομική και κοινωνική ζωή της Θεσσαλονίκης η ΔΕΘ – Helexpo.

Πολύ υψηλή επισκεψιμότητα καταγράφει η Agrotica τις δύο πρώτες ημέρες της λειτουργίας της, την Πέμπτη και την Παρασκευή. Ακόμη και την πρώτη ημέρα, κατά την οποία πραγματοποιήθηκε η συγκέντρωση των αγροτών στο κέντρο της Θεσσαλονίκης και επομένως υπήρξε δυσκολία στην πρόσβαση και γενικότερη αναστάτωση, οι άνθρωποι της αγροτικής παραγωγής και της αγροτικής οικονομίας ήταν εκεί. Άλλωστε πολλοί αγρότες που έφτασαν στη Θεσσαλονίκη για να πάρουν μέρος στο συλλαλητήριο βρήκαν την ευκαιρία να επισκεφθούν την έκθεση για να βρουν και να ρωτήσουν.

Η Agrotica είναι τα τελευταία χρόνια η κυριότερη ένδειξη –αν όχι απόδειξη- για το πόσα έχει ακόμη να προσφέρει στην οικονομική και κοινωνική ζωή της Θεσσαλονίκης η ΔΕΘ – Helexpo.  Αρκεί όλοι –από τη διοίκηση της Έκθεσης μέχρι τους πολίτες, τους επαγγελματίες και τους φορείς  της Θεσσαλονίκης- να σταματήσουν να εστιάζουν στη Γενική έκθεση του Σεπτεμβρίου ως πολιτικό γεγονός και να προσανατολίσουν το ενδιαφέρον τους στις κλαδικές εκθέσεις. Όπως είναι η Agrotica, η ΔΕΤΡΟΠ, η Philoxenia και οι υπόλοιπες 10 – 15 που γίνονται κάθε χρόνο στη Θεσσαλονίκη.

Στην Ευρώπη, την Αμερική και τον υπόλοιπο ανεπτυγμένο, αλλά και υπό ανάπτυξη κόσμο υπάρχουν πόλεις με εκθεσιακά κέντρα, που ωφελούνται σε μεγάλο βαθμό. Κατ’ αρχήν γίνονται γνωστές ανά τον κόσμο, αποκτούν κοσμοπολίτικη νοοτροπία και τονώνουν την οικονομία τους. Πρόκειται για τον περίφημο εκθεσιακό τουρισμό, ο οποίος για να έχει νόημα και να μην είναι απλώς μια ωραία έκφραση, πρέπει οι εκθέσεις να είναι μεγάλες και διεθνείς. Κάτι δύσκολο σε περιόδους οικονομικής καχεξίας, αλλά πανεύκολο την εποχή που ο οικονομικός κύκλος βρίσκεται σε ανοδική φάση.

Με αυτά τα δεδομένα η Θεσσαλονίκη ελάχιστα μπορεί στις μέρες μας να ωφεληθεί από την Έκθεση, όπως είναι σήμερα. Επομένως η έντονη διεθνοποίηση με κάθε τρόπο θα πρέπει να είναι η άμεση προτεραιότητα για το μέλλον της ΔΕΘ – Helexpo, καθώς τα επόμενα χρόνια το πιθανότερο σενάριο είναι η ελληνική οικονομία να αναπτυχθεί. Μια διεθνοποίηση που ταιριάζει απόλυτα με την έννοια της μεγέθυνσης των εκθεσιακών γεγονότων, που επίσης είναι απαραίτητο ζητούμενο.   

Το –ας πούμε- κακό της υπόθεσης είναι ότι η Θεσσαλονίκη δεν τα πηγαίνει καλά ούτε με τα μεσο-μακροπρόθεσμα, ούτε με τα ομαδικά παιχνίδια. Διότι η Έκθεση, πέραν του ότι παραμένει δημόσιος φορέας, έχει αντίκρισμα σε όλη τη Θεσσαλονίκη. Από την Περιφέρεια και τους δήμους, μέχρι τα επιμελητήρια και τους επιχειρηματικούς συνδέσμους, συλλόγους και σωματεία. Άλλωστε στο Δ.Σ. της ΔΕΘ – Helexpo συμμετέχουν κατά βάσιν οι εκπρόσωποι των παραγωγικών φορέων της Θεσσαλονίκης, μόνο που δε συζητούν για τέτοια θέματα στρατηγικής. Λες και το αύριο ή ακόμη και το μεθαύριο δεν θα έρθουν!  

Η επιτυχία της Agrotica αυτές τις μέρες δείχνει το δρόμο. Ίσως να δίνει και το μέτρο. Με τρεις - τέσσερις αναλόγου μεγέθους και ενδιαφέροντος η ΔΕΘ – Helexpo αλλάζει κατηγορία. Σε όλα τα επίπεδα.