Skip to main content

Οι singletons ανερχόμενη ομάδα τουριστών στη Θεσσαλονίκη

Περίπου 200.000 διανυκτερεύσεις έκαναν το 2017 σε ξενοδοχειακά καταλύματα, τουρίστες που ταξίδεψαν μόνοι. Η τάση στη διεθνή τουριστική αγορά.

Οι αριθμοί δείχνουν πως ήρθε η ώρα, tour operators και ξενοδόχοι, να δώσουν ξεχωριστή προσοχή σε μία ανερχόμενη ομάδα τουριστών, τους singletons ή αλλιώς τους solo τουρίστες, αυτούς που ταξιδεύουν μόνοι είτε γιατί έχουν χωρίσει, είτε γιατί δεν έχουν παντρευτεί ή δεν έχουν σύντροφο ή ακόμη επειδή θέλουν να κάνουν ό,τι ακριβώς τους ευχαριστεί στις διακοπές τους, μόνοι.

Αυτή η ομάδα ταξιδιωτών, για πρώτη φορά μελετήθηκε στην ετήσια έρευνα που κάνει η GBR, για λογαριασμό της ΕΞΘ, για το Προφίλ και την Ικανοποίηση των Τουριστών που φιλοξενούνται στα Ξενοδοχεία της Θεσσαλονίκης με τα στοιχεία να δείχνουν ότι πιθανότατα υπάρχει μία ομάδα η οποία ίσως θα πρέπει να προσεχθεί ιδιαίτερα, όπως π.χ. συμβαίνει για τις οικογένειες με μικρά παιδιά, για τα άτομα με αναπηρίες ή για τους ταξιδιώτες που κάνουν θρησκευτικό τουρισμό, ιαματικό ή περιηγητικό.

Σύμφωνα λοιπόν με τα στοιχεία της Έρευνας, από τους ταξιδιώτες που διέμειναν σε ξενοδοχειακού τύπου καταλύματα, στη Θεσσαλονίκη, το 2017, ένα ποσοστό 8% από αυτούς που έκαναν αναψυχή, ανήκαν στην ομάδα των singletons, ενώ από εκείνους που ήρθαν στην πόλη για δουλειές/συνέδριο, ήταν το 44%.

Βεβαίως οι δουλειές πάντοτε συνεπάγονται και λίγη διασκέδαση, αλλά όσον αφορά το σχεδιασμό ιδιαίτερης προσέγγισης των solo ταξιδιωτών, τις τουριστικές επιχειρήσεις ενδιαφέρουν κυρίως οι ταξιδιώτες αναψυχής και αυτοί, αν κρίνουμε από νούμερα, είναι οπωσδήποτε υπολογίσιμοι και ανήκουν σε δημογραφικές ομάδες που τείνουν να διευρύνονται.

Έτσι, αυτό το 8% για το έτος 2017, αντιστοιχούσε σε 104.000 αφίξεις και σε περίπου 190.000 διανυκτερεύσεις. Από τους solo travellers που ήρθαν στη Θεσσαλονίκη, το 46% ανήκε στην ηλικιακή ομάδα 18-30 και το 37% στην ομάδα μεταξύ 30- 50 ετών, ενώ στους άνω των 50 ετών ήταν το 18%.

Αξίζει να σημειωθεί ότι από αυτούς που ήρθαν μόνοι, το 56% είχε έρθει στη Θεσσαλονίκη περισσότερες από μία φορές, το 83% διέμεινε μόνο σε αυτή, ενώ από το υπόλοιπο 17% διανυκτέρευσε και σε κάποια άλλη πόλη ή θέρετρο της Κεντρικής Μακεδονίας.

Αυτοί οι solo τουρίστες, αξίζει να υπογραμμιστεί, έχουν μέση διάρκεια διαμονής στην Ελλάδα 10,3 ημέρες και ξοδεύουν πολλά περισσότερα ανά ημέρα από τη μέση ημερήσια δαπάνη, αφού δαπανούν 86 ευρώ, όταν η μέση δαπάνη των τουριστών που έρχονται στη Θεσσαλονίκη, είναι 70 ευρώ.

Από τη συμμετοχή τους δε σε δραστηριότητες προκύπτει ότι τους ενδιαφέρουν οι περιηγήσεις, ο πολιτισμός και οι αρχαιότητες, ενώ παρακολουθούν διοργανώσεις όπως το Φεστιβάλ Κινηματογράφου, αλλά και θεατρικές παραστάσεις.

Το θετικό που προκύπτει από την έρευνα είναι, ότι σε ποσοστό 59%, η εμπειρία επίσκεψής του στη Θεσσαλονίκη είναι καλύτερη και πολύ καλύτερη από ότι προσδοκούσαν ενώ το 41% την χαρακτήρισε «ίδια», προφανώς γιατί είχε επισκεφθεί την πόλη πολλές φορές.  

Η Ελλάδα και εν προκειμένω η Θεσσαλονίκη, μία πόλη με σημαντικές διοργανώσεις Πολιτισμού, Αθλητισμού, Νεολαίας, δεν μπορεί να αγνοεί αυτή την ομάδα ταξιδιωτών, μία ομάδα που αντιστοιχεί περίπου στο 35% των ατόμων που κλείνουν τις διακοπές τους μέσω ταξιδιωτικών πρακτορείων. Επιπλέον, η Θεσσαλονίκη, σαν μία πόλη φιλική προς τον ξένο επισκέπτη, δεν θα πρέπει να αγνοεί μία ομάδα ταξιδιωτών που περιλαμβάνει μεγάλο αριθμό γυναικών που δείχνουν πιο έτοιμες να ταξιδέψουν στο εξωτερικό χωρίς σύντροφο ή φίλους.

Και φυσικά, θα πρέπει να μελετήσει πιο αναλυτικά μία ομάδα ταξιδιωτών που είναι διατεθειμένη να ξοδέψει αρκετά χρήματα κατά τις πολυήμερες διακοπές της.