Skip to main content

Τα ματωμένα σημεία στο οδικό δίκτυο της Θεσσαλονίκης

Τα στοιχεία για τα τροχαία ατυχήματα την περίοδο 2016 – 2017 προκαλούν σοκ και χτυπούν ηχηρό καμπανάκι. Αναλυτικά τα «μαύρα» στατιστικά.

Βαρύ είναι το τίμημα που πλήρωσε στην άσφαλτο, τα τελευταία δύο χρόνια, η Θεσσαλονίκη, καθώς «έσβησαν» στο οδικό δίκτυο του νομού 109 άτομα.

Τα στοιχεία για τα τροχαία ατυχήματα την περίοδο 2016 – 2017 προκαλούν σοκ και χτυπούν ηχηρό καμπανάκι: Τα δύο τελευταία χρόνια καταγράφηκαν 3.787 τροχαία ατυχήματα, εκ των οποίων τα 100 ήταν θανατηφόρα, τα 76 σοβαρά και τα υπόλοιπα ελαφρά.

Δρόμοι «καρμανιόλες», κακοσυντηρημένα οχήματα, κακή οδηγική συμπεριφορά είναι οι κύριοι παράγοντες που ευθύνονται για τον χαμό πολλών ανθρώπων.

Σύμφωνα με τον Διευθυντή Τροχαίας Θεσσαλονίκης Γιώργο Σουρβίνο, ένα θανατηφόρο ή σοβαρό τροχαίο καταγράφεται κάθε μήνα στην περιφερειακή οδό, η οποία συμπεριλαμβάνεται στα «κόκκινα» και επικίνδυνα σημεία εκδήλωσης ατυχημάτων.

Στην περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης, όπου καθημερινά διέρχεται μεγάλος όγκος οχημάτων, τα πιο επικίνδυνα σημεία είναι οι κόμβοι, Αγ. Παύλου, Κατσιμίδη, Διαγόρα και Νοσ. Παπαγεωργίου.

Όπως εξηγεί στη Voria.gr ο κ. Σουρβίνος, «ο οδηγός μπαίνει από τη λωρίδα επιτάχυνσης στον κόμβο χωρίς να δείχνει ιδιαίτερη προσοχή στα οχήματα που διασχίζουν την περιφερειακή».

Η λίστα με τα «δύσκολα σημεία» της περιφερειακής συμπληρώνεται από τα τούνελ και στις δύο κατευθύνσεις. Σύμφωνα με τον Διευθυντή Τροχαίας, «οι οδηγοί κινούνται με μεγάλες ταχύτητες και εισέρχονται στα τούνελ, τα οποία έχουν μια κλίση και όταν βγαίνουν από εκεί χάνουν τον έλεγχο του οχήματος». Άλλο ένα τμήμα του περιφερειακού που σημειώνονται τροχαία ατυχήματα είναι η κατηφόρα του Αγ. Παύλου, όπου οι οδηγοί και εκεί αναπτύσσουν μεγάλες ταχύτητες.

Πονοκέφαλο προκαλούν και τα θανατηφόρα τροχαία μέσα στον ιστό της πόλης. Πρόκειται για τις παρασύρσεις πεζών, οι οποίοι με κίνδυνο τη ζωή τους διασχίζουν το οδόστρωμα έξω από τις διαβάσεις και μακρυά από τους φωτεινούς σηματοδότες.

Στα «κόκκινα σημεία», με παγίδες για τους οδηγούς, είναι στην Ε.Ο. Θεσσαλονίκης – Μουδανίων, το τμήμα στο ύψος της Καρδίας. Σύμφωνα με τον κ. Σουρβίνο, «η κατηφόρα είναι με απότομη κατωφέρεια και οι οδηγοί αναπτύσσουν μεγάλες ταχύτητες. Εκεί γίνονται θανατηφόρα, χωρίς τα οχήματα να μπουν στο αντίθετο ρεύμα αλλά χτυπώντας στο διαχωριστικό στηθαίο».

Στην Εγνατία Οδό όταν σημειώνονται τροχαία αυτά είναι σοβαρά και οφείλονται κυρίως στις υψηλές ταχύτητες. Είναι χαρακτηριστικό ότι συνολικά το 2016 καταγράφηκαν πέντε ατυχήματα στην Εγνατία στο τμήμα αρμοδιότητας της Διεύθυνσης Τροχαίας Θεσσαλονίκης.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, σοβαρά είτε θανατηφόρα τροχαία καταγράφονται σε απόσταση περίπου 5-10 χλμ κοντά στην κατοικία μας. Σύμφωνα με τον Διευθυντή Τροχαίας, αυτό συμβαίνει καθώς «οι οδηγοί γνωρίζουν την περιοχή, δεν δείχνουν ιδιαίτερη προσοχή και πηγαίνουν μηχανικά».

Όπως προκύπτει από τα επίσημα στοιχεία της Διεύθυνσης Τροχαίας Θεσσαλονίκης, την περασμένη χρονιά (2017) καταγράφηκαν συνολικά (θανατηφόρα, σοβαρά, ελαφρά) 1.740 τροχαία, μειωμένα κατά 15%, σε σύγκριση με το 2016, όπου σημειώθηκαν 2.047 ατυχήματα.

Ωστόσο, αυξημένα κατά 8,33% ήταν τα θανατηφόρα τροχαία το 2017 σε σχέση με το περασμένο έτος. Ειδικότερα, το 2017 σημειώθηκαν 52 δυστυχήματα στα όποια έχασαν τη ζωή τους 58 άτομα, έναντι 48 θανατηφόρων τροχαίων το 2016, όπου άφησαν την τελευταία τους πνοή στην άσφαλτο 51 άνθρωποι.

Καθόλη τη διάρκεια του 2017 οι αστυνομικές αρχές κατέγραψαν 1.688 τροχαία, σοβαρά και ελαφρά (1658 είναι τα ελαφρά τροχαία και 30 τα σοβαρά), ενώ το 2016 σημειώθηκαν 1.999. Μέσα από τις λαμαρίνες των οχημάτων βγήκαν τραυματισμένα την προηγούμενη χρονιά 2.103 άτομα έναντι 2.511 ανθρώπων το 2016.  

 



Σύμφωνα με τη χαρτογράφηση της Διεύθυνσης Τροχαίας υπάρχουν τμήματα των οδικών δικτύων στα οποία οι οδηγοί θα πρέπει να είναι πολύ προσεκτικοί. Για τα σημεία αυτά κατά καιρούς η Τροχαία ενημερώνει τις αρμόδιους φορείς με σχετικές επιστολές, ζητώντας βελτιωτικές παρεμβάσεις.

Την ίδια στιγμή η Τροχαία επιχειρεί με αύξηση των ελέγχων και με προληπτικές δράσεις να αντιμετωπίσει την κατάσταση. Οι έλεγχοι κυρίως επικεντρώνονται σε καίρια σημεία τόσο για την ταχύτητα, όσο και για παραβάσεις φωτεινών σηματοδοτών καθώς και για τη διπλή γραμμή.