Skip to main content

Θεσσαλονίκη: Ξεκινούν έως τα τέλη Μαΐου οι εργασίες για νέα πεζογέφυρα του ΟΣΕ στους Αμπελόκηπους

Θα αντικαταστήσει την παλαιά που είναι πάνω από 70 ετών, οξειδωμένη και σε κατάσταση διάλυσης

Ξεκινούν έως τα τέλη Μαΐου οι εργασίες για την κατασκευή νέας πεζογέφυρας του ΟΣΕ στην περιοχή των Αμπελοκήπων, αντικαθιστώντας έτσι την ήδη υπάρχουσα που μετρά 70 και πλέον χρόνια ζωής και η οποία αποτελεί παγίδα θανάτου για τους χιλιάδες κατοίκους και εργαζόμενους που τη χρησιμοποιούν καθημερινά.

Ήδη ο εργολάβος έχει εγκατασταθεί στην περιοχή και αναμένεται η τελευταία έγκριση και από το δημοτικό συμβούλιο του δήμου Θεσσαλονίκης την ερχόμενη Δευτέρα (το σημείο εργασιών είναι στα διοικητικά όρια των δήμων Θεσσαλονίκης και Αμπελοκήπων Μενεμένης), προκειμένου να αρχίσει η υλοποίηση του έργου, προϋπολογισμού περίπου 1,3 εκατ. ευρώ.

Διαβάστε - Θεσσαλονίκη: Υπό διάλυση και παγίδες θανάτου οι πεζογέφυρες του ΟΣΕ στους Αμπελόκηπους (φωτο+vid)

Image

Είχαν προηγηθεί πολυετείςς αγώνες από τον δήμαρχο Αμπελοκήπων Μενεμένης, Λάζαρο Κυρίζογλου, ο οποίος τόσο με επιστολές του όσο και με επισκέψεις στα αρμόδια υπουργεία, ενημέρωνε τις εκάστοτε κυβερνήσεις για την κατάσταση της μεταλλικής πεζογέφυρας, η οποία είναι οξειδωμένη, σε κατάσταση αποδιοργάνωσης και διάλυσης. «Είναι ένα διαχρονικό έργο, επί σειράς ετών διεκδίκηση του δήμου και προσωπικά δική μου προκειμένου να συνδεθούν ο οικισμός των Αμπελοκήπων με τη Μοναστηρίου και αντιστρόφως, διότι στο σημείο εκείνο η πεζογέφυρα που υπάρχει είναι παλαιά, ηλικίας 70 ετών και έχει συντηρηθεί κατά καιρούς από τον ΟΣΕ με διάφορα ρετάλια», τόνισε στη Voria.gr ο δήμαρχος Αμπελοκήπων Μενεμένης Λάζαρος Κυρίζογλου.  

Το θέμα της κατάστασης της μεταλλικής πεζογέφυρας που ενώνει τους Αμπελόκηπους με τη Μοναστηρίου και που διέρχεται πάνω από τις σιδηροδρομικές γραμμές, ήρθε τελευταία φορά στο φως της δημοσιότητας λίγες ημέρες μετά το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών που κόστισε τη ζωή σε 57 ανθρώπους.

Η νέα μεταλλική πεζογέφυρα μήκους 91 μέτρων με ανελκυστήρες

Σύμφωνα με τη μελέτη του έργου, πρόκειται να κατασκευαστεί νέα μεταλλική πεζογέφυρα, φωτιζόμενη κατά τις νυχτερινές ώρες, μήκους 91 μέτρων πάνω από τις σιδηροδρομικές γραμμές με κλιμακοστάσια από οπλισμένο σκυρόδεμα. Παράλληλα, θα τοποθετηθούν ανελκυστήρες για την εξυπηρέτηση ΑΜΕΑ, ευπαθών ομάδων, ποδηλάτων κλπ στα δύο άκρα της πεζογέφυρας. Οι εργασίες θα διαρκέσουν 12 μήνες. Σύμφωνα με τον κ. Κυρίζογλου, το διάστημα που θα πραγματοποιούνται οι εργασίες θα είναι σε χρήση η παλιά πεζογέφυρα, προκειμένου να εξυπηρετούνται οι πολίτες. Με την ολοκλήρωση των εργασιών και αφού δοθεί σε χρήση η νέα, τότε θα αποξηλωθεί η παλιά.

Όπως επισήμανε ο κ. Κυρίζογλου, το έργο υλοποιείται «με το προσωπικό ενδιαφέρον του πρώην υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή και του υφυπουργού Γιώργου Καραγιάννη, τους οποίους ενημέρωσε με την ανάληψη των καθηκόντων τους». Σύμφωνα με τον ίδιο, αφού διαπίστωσαν το πρόβλημα, έδωσαν εντολή στον ΟΣΕ να προχωρήσει η μελέτη, ενέταξαν το έργο για χρηματοδότηση στο Πρόγραμμα Επενδύσεων, δημοπρατήθηκε και αναδείχθηκε ανάδοχος με τον οποίο υπογράφηκε η σύμβαση από τον ΟΣΕ, τον Δεκέμβριο του 2022.

Image