Skip to main content

Βρέθηκε το κουφάρι του μοιραίου αεροπλάνου της Egyptair(upd)

Η πτήση με 56 επιβάτες και 10 μέλη πληρώματος που εκτελούσε δρομολόγιο από το Παρίσι με προορισμό το Κάιρο χάθηκε από τα ραντάρ.

Τέλος μπήκε στο θρίλερ με την εξαφάνιση του Airbus της Egyptair, με 56 επιβάτες και 10 μέλη πληρώματος, το οποίο πραγματοποιούσε πτήση από το Παρίσι προς το Κάιρο και εξαφανίστηκε από τα ραντάρ.

Έπειτα από ώρες ερευνών, η αιγυπτιακή αεροπορική εταιρεία ανακοίνωσε μέσω Twitter πως βρέθηκε το κουφάρι του μοιραίου αεροσκάφους.

Αφότου ανακοινώθηκε ότι εντοπίστηκαν κάποια συντρίμμια, ο αντιπρόεδρος της EgyptAir επιβεβαίωσε πως βρέθηκε το κουφάρι του αεροσκάφους, αν και μέχρι στιγμής δεν έγιναν γνωστές περισσότερες πληροφορίες.

Σύμφωνα με τον Αχμέντ Αντέλ, ο οποίος έδωσε αποκλειστική συνέντευξη στην Κρίστιαν Αμανπούρ που βρίσκεται στην Αίγυπτο για να καλύψει το δυστύχημα για το αμερικανικό δίκτυο CNN, βρέθηκαν τα συντρίμμια του μοιραίου Airbus.

Σε ανάρτησή της η δημοσιογράφος ανέφερε: «Ο αντιπρόεδρος της EgyptAir μου λέει: “Βρήκαμε τα συντρίμμια” από την πτήση MS804».

Στη συνέχεια η Αμανπούρ έγραψε ότι ο αντιπρόεδρος της επιβεβαίωσε πως οι κυβερνήτες δεν εξέπεμψαν σήμα κινδύνου, πριν τη συντριβή του αεροσκάφους.

Την ίδια ώρα, ο Αντέλ ενημέρωσε την Αμανπούρ πως όλοι οι έλεγχοι στο αεροσκάφος πραγματοποιήθηκαν εγκαίρως και το αεροπλάνο ήταν «τεχνικά καλά και υγιές».

Παράλληλα, η αεροπορική εταιρία EgyptAir στον επίσημο λογαριασμό της στο Twitter επιβεβαίωσε πως βρέθηκε το κουφάρι του αεροσκάφους επικαλούμενη επιστολή από το υπουργείο Εξωτερικών της Αιγύπτου.

Αναλυτικότερα, σε ανακοίνωσή της η εταιρία ανέφερε πως το αιγυπτιακό υπουργείο Πολιτικής Αεροπορίας έλαβε επίσημη επιστολή από το υπουργείο Εξωτερικών της Αιγύπτου που επιβεβαιώνει τον εντοπισμό του κουφαριού του αεροσκάφους που είχε εξαφανιστεί και εκτελούσε την πτήση MS804, κοντά στην Κάρπαθο. Η EgyptAir εξέφρασε τα συλλυπητήριά της στις οικογένειες και τους φίλους των επιβαινόντων του Airbus. Επισημαίνεται, μάλιστα, πως τα συγγενικά πρόσωπα των επιβατών και του πληρώματος έχουν ενημερωθεί σχετικά.

Υπενθυμίζεται πως νωρίτερα είχαν εντοπιστεί σωσίβια που ανήκουν στο αεροσκάφος, νοτιοανατολικά της Κρήτης. Αιγυπτιακό αεροσκάφος εντόπισε τα αντικείμενα στη θαλάσσια περιοχή Νοτιοανατολικά της Κρήτης. Συγκεκριμένα τα συντρίμμια, ένα κόκκινο και ένα λευκό αντικείμενα, βρέθηκαν 230 ναυτικά μίλια Νοτιοανατολικά της Κρήτης, ενώ κατά πληροφορίες του Guardian μια ελληνική φρεγάτα σπεύδει στο σημείο για να τα περισυλλέξει. Το πρώτο εντοπίστηκε στις 15:20 και το δεύτερο στις 15:30. Σύμφωνα με πληροφορίες το ένα είναι μακρόστενο και το δεύτερο είναι μεγαλύτερο.


Όλα δείχνουν τρομοκρατική ενέργεια

Το CNN μετέδωσε πως όλα τα στοιχεία συγκλίνουν πως πρόκειται για τρομοκρατική ενέργεια. Αυτό είχε δηλώσει νωρίτερα και ο Αιγύπτιος υπουργός Μεταφορών εκτιμώντας πως η τρομοκρατική ενέργεια είναι πιο πιθανή από μηχανική βλάβη. Αλλά και η ρωσική πλευρά όπως και το Ισραήλ, φαίνεται να κλίνουν προς την εκδοχή της τρομοκρατικής επίθεσης για το μοιραίο Airbus της EgyptAir.

Ο Αλεξάντερ Βορντίκοφ, επικεφαλής της Ρωσικής Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Ασφαλείας (FSB) σχολίασε πως η συντριβή της πτήσης MS804 πιθανότατα είναι αποτέλεσμα τρομοκρατικής επίθεσης.

«Δυστυχώς, συνέβη ένα ακόμη δυστύχημα με αεροσκάφος της Egypt airlines. Είναι πολύ πιθανό θα πρόκειται για τρομοκρατική επίθεση που οδήγησε στο θάνατο 66 ανθρώπους από 12 χώρες είπε ο Βορντίκοφ, κατά τη διάρκεια μιας συνόδου του Συμβουλίου των αρχηγών της ασφάλειας και των ειδικών υπηρεσιών των χωρών-μελών της CIS, όπως μετέδωσε το πρακτορείο TASS.

Μάλιστα, ιστοσελίδα Νewsday247.com αναφέρει ότι το Ισλαμικό Κράτος με ανακοίνωσή του αναλαμβάνει την ευθύνη για τη συντριβή του Αirbus της ΕgyptAir.

Όπως επισημαίνει η ιστοσελίδα, το Ισλαμικό Κράτος διευκρινίζει πως είχε τοποθετηθεί εκρηκτικός μηχανισμός στο εσωτερικό του αεροσκάφους που προκάλεσε την έκρηξη και στη συνέχεια τη συντριβή του.

Μέχρι στιγμής, πάντως, δεν έχει δημοσιευθεί το κείμενο των τζιχαντιστών για την ανάληψη της ευθύνης, σε αντίθεση με όσα συνηθίζουν έπειτα από ανάλογες τρομοκρατικά «χτυπήματα».

Το αεροπλάνο, με 56 επιβάτες και 10 μέλη πληρώματος, εξαφανίστηκε από τα ραντάρ λίγο μετά από την είσοδό του στον αιγυπτιακό εναέριο χώρο.

«Η πτήση νο. MS804 που εκτελούσε δρομολόγιο από το Παρίσι με προορισμό το Κάιρο χάθηκε από τα ραντάρ», ανακοίνωσε η εταιρεία μέσω Twitter. Σύμφωνα με την ίδια πηγή το αεροπλάνο πετούσε στα 37.000 πόδια.

Το αεροπλάνο ήταν ένα Airbus A320 και την τελευταία φορά που καταγράφηκε στα ραντάρ πετούσε πάνω από τη Μεσόγειο. Είχε απογειωθεί από το Σαρλ ντε Γκωλ του Παρισιού στις 22:45 το βράδυ της Τετάρτης και το στίγμα χάθηκε στις 02:45 (ώρα Καΐρου).

Το στίγμα χάθηκε αφού η πτήση είχε ήδη μπει περίπου 16 χιλιόμετρα μέσα στον αιγυπτιακό εναέριο χώρο, και περίπου δέκα λεπτά μετά την τελευταία επικοινωνία. Σύμφωνα με την ελληνική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, εξαφανίστηκε δύο λεπτά μετά την έξοδο από τον ελληνικό εναέριο χώρο.

Ο Διοικητής Πολιτικής Αεροπορίας Κωνσταντίνος Λιντζεράκος, μιλώντας στην πρωινή εκπομπή του Ant1 αποκάλυψε ότι οι ελεγκτές της ελληνικής Πολιτικής Αεροπορίας συνομίλησαν με τον πιλότο του αιγυπτιακού αεροσκάφους πάνω από την Κέα, ενώ πρόσθεσε ότι η Ελλάδα ήταν αυτή που ενημέρωσε τις Αιγυπτιακές αρχές για την εξαφάνιση της πτήσης MS804.

«Τα ξημερώματα στις 03:05, οι ελεγκτές συνομίλησαν μαζί του. Του έδωσαν συντεταγμένες και ο πιλότος ακολούθησε πιστά τις συντεταγμένες μέχρι την έξοδο από το ελληνικό FIR», δήλωσε ο κ. Λιντζεράκος και πρόσθεσε: «Οι Έλληνες ελεγκτές προσπάθησαν να συνομιλήσουν με τον πιλότο, 10 μίλια πριν εξέλθει από το ελληνικό FIR. Ο πιλότος δεν ανταποκρινόταν και συνέχισαν να τον καλούν μέχρι τις 03:29 όταν και το αεροσκάφος χάθηκε από το ραντάρ».

Η αεροπορική εταιρεία Egyptair δημοσίευσε τον κατάλογο των επιβατών του αεροσκάφους της που εξαφανίσθηκε τη νύκτα: πρόκειται για 30 Αιγύπτιους, 15 Γάλλους, 1 Βρετανό, 1 Καναδό, 1 Βέλγο, 1 Πορτογάλο, 1 Αλγερινό, 1 Σουδανό, 1 πολίτη του Τσαντ, 2 Ιρακινούς, 1 Σαουδάραβα και 1 Κουβεϊτιανό.

Στις έρευνες εντοπισμού της πτήσης MS804 των αιγυπτιακών αερογραμμών συμμετέχει και η Ελλάδα.

Συγκεκριμένα, στην έρευνα που βρίσκεται σε εξέλιξη στη θαλάσσια περιοχή 130 ναυτικά μίλια νοτιοανατολικά Καρπάθου, συμμετέχουν ένα αεροσκάφος C-130 και το αεροσκάφος εγκαίρου προειδοποιήσεως EMB-145 H. Επίσης, ένα C-130 βορείως της Κρήτης κινείται προς την περιοχή του συμβάντος.

Η φρεγάτα Νικηφόρος Φωκάς βρίσκεται εν πλω κινούμενη προς τον ίδιο σημείο, ενώ έχει μετασταθμεύσει ένα ελικόπτερο Super Puma και κινείται για μεταστάθμευση ακόμη ένα S-70 στην Κάρπαθο σε ετοιμότητα.

Το υπουργείο Πολιτικής Αεροπορίας της Αιγύπτου, συγκεντρώνει στοιχεία για την τεχνική κατάσταση του αεροσκάφους. Σύμφωνα με ανακοίνωσή του, το αεροσκάφος είχε εκπέμψει σήμα κινδύνου. Συγκεκριμένα, όπως ανακοινώθηκε αιγυπτιακή στρατιωτική μονάδα είχε λάβει σήμα κινδύνου από το αεροσκάφος στις 04.26 τοπική ώρα (05.26 ώρα Ελλάδος). Στη συνέχεια ωστόσο, στρατιωτική ανακοίνωση διέψευσε ότι οι στρατιωτικές υπηρεσίες είχαν λάβει σήμα κινδύνου.

Αξιωματούχοι των υπηρεσιών Πολιτικής Αεροπορίας στην Αίγυπτο, εκτιμούν ότι το αεροσκάφος Α320 της EgyptAir που εξαφανίστηκε από τα ραντάρ εντός του εθνικού εναέριου χώρου της Αιγύπτου, έχει συντριβεί στη θάλασσα.

 

«Απότομες στροφές» πριν χαθεί από τα ραντάρ

 

Το αεροσκάφος της EgyptAir έκανε «απότομες στροφές» στον αέρα, πριν χάσει ύψος και εξαφανιστεί το πρωί της Πέμπτης από τα ραντάρ στη νοτιοανατολική Μεσόγειο, δήλωσε ο υπουργός Άμυνας Πάνος Καμμένος.

«Στις 03:39 τα ξημερώματα η πορεία του αεροσκάφους ήταν νότια και νοτιο-ανατολικά της Κάσου και της Καρπάθου, αμέσως μετά εισήλθε στον FIR Καΐρου, έκανε στροφές και πραγματοποίησε την κάθοδο που περιγράφω. 90 μοίρες αριστερά και μετά 360 μοίρες προς τα δεξιά», είπε ο κ. Καμμένος σε συνέντευξη Τύπου.
 

Βαλς: Κανένα ενδεχόμενο δεν μπορεί να αποκλεισθεί

 

Τηλεφωνική επικοινωνία με τον Αιγύπτιο ομόλογό του Αμπντέλ Φατάχ αλ Σίσι είχε ο πρόεδρος της Γαλλίας Φρανσουά Ολάντ, σχετικά με το αεροσκάφος της Egyptair που αγνοείται.

Από την πλευρά του, ο πρωθυπουργός της Γαλλίας Μανουέλ Βαλς δήλωσε πως κανένα ενδεχόμενο δεν μπορεί να αποκλεισθεί.

Στο ίδιο μήκος κύματος και οι δηλώσεις του πρωθυπουργού της Αιγύπτου Σερίφ Ισμαήλ ο οποίος ανέφερε ότι η χώρα του δεν μπορεί να αποκλείσει κανένα ενδεχόμενο για το τι συνέβη με το αεροσκάφος.

Ερωτηθείς για το εάν φοβάται το ενδεχόμενο τρομοκρατικής επίθεσης, ο ίδιος είπε πως κανένα σενάριο δεν αποκλείεται.

Σύμφωνα με το αιγυπτιακό πρακτορείο ειδήσεων, ο Ισμαήλ σημείωσε ακόμη ότι ο πιλότος δεν εξέπεμψε σήμα κινδύνου, υπήρχε όμως κάποιο σήμα από το αεροπλάνο, αναφερόμενος προφανώς σε αυτό που κατά ορισμένες πληροφορίες εκπέμφθηκε δύο ώρες μετά την εξαφάνιση του Airbus. Ο αιγυπτιακός στρατός αρνείται ότι υπήρχε κάποιο τέτοιο σήμα, ενώ ειδικοί εκτιμούν ότι αν υπήρχε, είτε πρόκειται από άλλο σκάφος στην περιοχή είτε από κάποια συσκευή του αεροπλάνου που έστειλε το σήμα καθώς ήρθε σε επαφή με το νερό.

 

Μαρτυρία για λάμψη στον ουρανό

 

Εν τω μεταξύ, όπως μετέδωσε το ΑΜΠΕ, καπετάνιος εμπορικού πλοίου φέρεται να είδε μία λάμψη στον ουρανό περίπου 130 μίλια νοτιοδυτικά της Καρπάθου.

Εντούτοις, ανώτερος αξιωματούχος του Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής τόνισε πως «απολύτως τίποτα δεν έχει βρεθεί έως τώρα από τα ίχνη του αεροσκάφους».

 

ΥΠΑ: Το χρονικό της εξαφάνισης

 

Λίγο μετά τη 1 μμ, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας γνωστοποίησε όλο το χρονικό επικοινωνίας, αλλά και απώλειας του στίγματός, με την πτήση.

Σύμφωνα με την ΥΠΑ, η πτήση εισήλθε στο FIR Αθηνών στις 02:24 πμ τοπική ώρα. Αναγνωρίσθηκε και εξουσιοδοτήθηκε από τον αρμόδιο Ελεγκτή Εναερίου Κυκλοφορίας, για την πορεία της πτήσης του.

Ακολούθως, η Υπηρεσία αναφέρει:
Στις 02:48 πμ μεταβιβάζεται στον επόμενο τομέα Ελέγχου και εξουσιοδοτείται από τον αρμόδιο ελεγκτή, για το σημείο εξόδου από το FIR Αθηνών. Ο πιλότος ήταν ευδιάθετος και ευχαρίστησε στα Ελληνικά.

Στις 03:27 πμ το Κέντρο Ελέγχου Περιοχής Αθηνών προσπάθησε να επικοινωνήσει με το αεροσκάφος για μεταβίβαση επικοινωνίας και ελέγχου από το FIR Αθηνών στο  FIR Καΐρου.

Παρά τις επανειλημμένες κλήσεις το αεροσκάφος δεν ανταποκρίθηκε, οπότε ο ελεγκτής εναερίου κυκλοφορίας κάλεσε στην συχνότητα κινδύνου χωρίς απόκριση από την πλευρά του αεροσκάφους.

Στις 03:29 βρίσκεται πάνω στο σημείο εξόδου.

Στις 03:29:40 πμ χάνεται το στίγμα του αεροσκάφους από το ραντάρ περίπου 7 ΝΜ νότια/νοτιοανατολικά από το σημείο ΚUMBI, εντός του FIR Καΐρου.

Άμεσα ζητήθηκε η συνδρομή των ραντάρ της Πολεμικής Αεροπορίας για πιθανό εντοπισμό στόχου, χωρίς αποτέλεσμα.

Στις 03:45 πμ ενεργοποιήθηκαν οι διαδικασίες έρευνας και διάσωσης μέσω ΕΚΣΕΔ, ΕΚΑΕ και ΚΕΝΑ, με παράλληλη ενημέρωση του Κέντρου Ελέγχου Περιοχής Καΐρου.