Skip to main content

Τι απάντησε ο Κυριάκος Μητσοτάκης στη Voria για τον ΟΑΣΘ

Δεν αποκλείεται το όλο σύστημα να καταρρεύσει εντός των επόμενων ημερών, εκτίμησε ο πρόεδρος της ΝΔ - Πώς εξήγησε τη λύση ΣΔΙΤ

«Η κατάσταση στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης είναι τραγική. Δεν αποκλείεται μάλιστα το όλο σύστημα να καταρρεύσει εντός των επόμενων ημερών...».

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης, απαντώντας στην ερώτηση της Voria.gr, για τον ΟΑΣΘ, έδωσε ξεκάθαρα το στίγμα του ενάντια στην αποϊδιωτικοποίηση του οργανισμού και εξήγησε πώς θα λειτουργήσουν ως λύση οι συμπράξεις δημοσίου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ).

«Κύριε πρόεδρε, η Θεσσαλονίκη έχει μόνο ένα μέσο μαζικής μεταφοράς, τα αστικά λεωφορεία. Η αποϊδιωτικοποίηση του ΟΑΣΘ οδήγησε σε μεγάλα προβλήματα, ενώ οι πολίτες θεωρούν ως το μεγαλύτερο πρόβλημα της καθημερινότητάς τους τις μετακινήσεις. Ανάλογα όμως παράπονα είχαμε για τη λειτουργία του ΟΑΣΘ και όταν ήταν ιδιωτικός. Χτες στην ομιλία σας αναφερθήκατε στο ζήτημα και είπατε για λύση ΣΔΙΤ. Θα σας ζητήσω να μας το εξηγήσετε και να μας πείτε πώς θα βελτιωθούν έτσι οι αστικές συγκοινωνίες της πόλης», ήταν η ερώτηση της Voria.gr.

«Η κατάσταση ειναι τραγική. Σίγουρα είναι χειρότερη από το προηγούμενο καθεστώς, το οποίο επίσης είχε προβλήματα. Είχα προειδοποιήσει ότι η κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ θα δημιουργούσε περισσότερα προβλήματα, από όσα θα έλυνε», τόνισε ο πρόεδρος της ΝΔ.

Ο κ. Μητσοτάκης προειδοποίησε ότι, με τον διαρκώς μειούμενο αριθμό των λεωφορείων, «δεν αποκλείεται μάλιστα το όλο σύστημα να καταρρεύσει εντός των επόμενων ημερών...».

Υπογράμμισε ότι στο τέλος του 2019 απελευθερώνονται έτσι κι αλλιώς οι αστικές συγκοινωνίες όπως προβλέπει η ευρωπαϊκή οδηγία που θα πρέπει να εφαρμόσει η χώρα μας και δίνεται έτσι η δυνατότητα και σε άλλους παρόχους να εκτελούν συγκοινωνιακό έργο. «Χωρίς τη συμμετοχή και του ιδιωτικού τομέα, όπως για παράδειγμα των ΚΤΕΛ, δεν υπάρχει λύση για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης. Θα δούμε το ζήτημα του ΟΑΣΘ με μεγάλη προσοχή. Είναι για μένα ζήτημα κατεπείγουσας προτεραιότητας και φοβάμαι για πολύ χειρότερα πράγματα και καταστάσεις το επόμενο διάστημα», δήλωσε ο κ. Μητσοτάκης.

Αναλυτικά η ερώτηση της Voria.gr και η απάντηση του προέδρου της ΝΔ:

Κύριε Πρόεδρε, θα σας περάσω σε ένα τοπικό θέμα. Η Θεσσαλονίκη έχει μόνο ένα μέσο μαζικής μεταφοράς, τις αστικές συγκοινωνίες. Γνωρίζετε ότι αποϊδιωτικοποίηση του ΟΑΣΘ ουσιαστικά λειτούργησε σε βάρος της εξυπηρέτησης των πολιτών, το λένε και οι ίδιοι. Οι πολίτες θεωρούν ως μεγαλύτερο πρόβλημα της καθημερινότητάς τους τις μετακινήσεις. Ανάλογα παράπονα, όμως, είχαν και από το προηγούμενο καθεστώς όταν ο ΟΑΣΘ ήταν ιδιωτικός. Χθες στην ομιλία σας αναφερθήκατε στο θέμα και είπατε ότι η λύση είναι οι συμπράξεις δημοσίου και ιδιωτικού τομέα. Θα ήθελα, να σας ζητήσω να μας το αναλύσετε λίγο. Να μας πείτε, δηλαδή, με ποιον τρόπο μπορεί να επιτευχθεί αυτή η λύση και για ποιο λόγο πιστεύετε ότι θα βελτιώσει την κατάσταση που επικρατεί σήμερα. 
 
-Καταρχάς, κ. Τασιούλα, θα συμφωνήσουμε ότι η κατάσταση που επικρατεί σήμερα είναι τραγική και είναι σίγουρα πολύ χειρότερη από την προηγούμενη. Το προηγούμενο σχήμα είχε προβλήματα, δεν υπάρχει καμία αμφιβολία για αυτό. Είχαμε προειδοποιήσει όμως την κυβέρνηση ότι η κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ, έτσι όπως έγινε, θα δημιουργούσε πολλά περισσότερα προβλήματα από όσα θα έλυνε. Και οι Θεσσαλονικείς σήμερα βρίσκονται αντιμέτωποι με μία εξαιρετικά προβληματική κατάσταση. Έβλεπα τα νούμερα για το πόσα λεωφορεία κυκλοφορούν. Είναι τραγική η κατάσταση των αστικών συγκοινωνιών και δεν αποκλείεται το όλο σύστημα να καταρρεύσει εντός των επόμενων μηνών. Και αυτή είναι η πραγματικότητα την οποία εμείς θα χρειαστεί την επόμενη μέρα να διαχειριστούμε. Ξέρετε, επίσης, ότι από το 2019 απελευθερώνονται οι αστικές συγκοινωνίες και υπάρχει η δυνατότητα και σε άλλους παρόχους να μπουν και να εξυπηρετήσουν μεταφορικές ανάγκες στο πλαίσιο των αστικών συγκοινωνιών. Αυτή τη στιγμή, χωρίς τη συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα -και θέλω να είμαι πολύ συγκεκριμένος, κ. Τασιούλα- εννοώ και τη συμμετοχή άλλων οι οποίοι επιτελούν μεταφορικό έργο σήμερα στην Ελλάδα -και αναφέρομαι στα ΚΤΕΛ- δεν μπορώ να φανταστώ ότι θα υπάρξει κάποια λύση στο μεταφορικό πρόβλημα της Θεσσαλονίκης. Θα δούμε, λοιπόν, το θέμα του ΟΑΣΘ με πολύ μεγάλη προσοχή. Είναι θέμα κατεπείγουσας προτεραιότητας για εμένα διότι βλέπω το πρόβλημα μπροστά μας και φοβάμαι ότι τα πράγματα θα γίνουν πολύ χειρότερα πριν γίνουν καλύτερα.