Skip to main content

Συνδρομή της Παγκόσμιας Τράπεζας για τον νέο φορέα συγκοινωνιών

Το κλιμάκιο της Παγκόσμιας Τράπεζας έχει επαφές τόσο με τον κεντρικό δήμο όσο και με φορείς που σχετίζονται με τα θέματα μεταφοράς

Με τρεις τρόπους αναμένεται να βοηθήσει η Παγκόσμια Τράπεζα τη Θεσσαλονίκη για τα θέματα κινητικότητας και μεταφορών, προκειμένου να βελτιωθεί η εικόνα με τα κυκλοφοριακά ζητήματα της πόλης.

Μετά από τις συναντήσεις που είχε το προηγούμενο διάστημα το κλιμάκιο της Τράπεζας τόσο με τον κεντρικό δήμο, όσο και με άλλους φορείς που σχετίζονται με τα θέματα μεταφοράς, πρότεινε αναλυτικά τους τρόπους με τους οποίους μπορεί να βοηθήσει.

Ωστόσο, για τις όποιες εξελίξεις για τη συνεργασία με την Παγκόσμια Τράπεζα κρίσιμη θεωρείται η συνάντηση που θα έχει το κλιμάκιο με την Διεύθυνση Περιφερειακή Πολιτικής και Αστικής Ανάπτυξης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (European Commission DG REGIO). Κατά την συνάντηση, η οποία αναμένεται να πραγματοποιηθεί τις επόμενες ημέρες, θα αποφασισθεί εάν θα υπάρχει χρηματοδότηση από την DG REGIO.

Σύμφωνα με την αντιδήμαρχο Αστικής Ανθεκτικότητας και Αναπτυξιακών Προγραμμάτων Λίνα Λιάκου, η Παγκόσμια Τράπεζα μπορεί να βοηθήσει αρχικά στην ολοκλήρωση της θεσμικής αλλαγής και ενός νέου φορέα (όχι του ΟΑΣΘ). Επίσης, μπορεί να παρέχει βοήθεια σε επίπεδο σχεδιασμού για την ευθυγράμμιση όλων των μελετών που έχουν να κάνουν με τις μεταφορές, δηλαδή, πώς όλα τα μέσα θα μπορούν να συνδέονται, τι πρέπει να γίνει και η οικονομική βιωσιμότητά τους. Γι΄ αυτό το λόγο και το κλιμάκιο της Τράπεζας πραγματοποιεί και επαφές με την Εγνατία Οδό, το Συμβούλιο Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, την Αττικό Μετρό, την ΕΡΓΟΣΕ για το δυτικό τρένο και το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας & Δικτύων Μεταφορών.

Σύντομα πάντως πρόκειται να υπογράψουν οι φορείς της Θεσσαλονίκης - που αντικείμενο έχουν τις μεταφορές και την βιώσιμη αστική κινητικότητα - σύμφωνο συνεργασίας με την Παγκόσμια Τράπεζα προκειμένου να υπάρξει μια ενιαία γραμμή για τα κυκλοφοριακά.

Η τρίτη πρόταση βοήθειας από την Παγκόσμια Τράπεζα προς τον δήμο Θεσσαλονίκης είναι η προώθηση ενός έργου για τις μεταφορές (πχ το τραμ) από την αρχική μελέτη έως και την υλοποίησή του.

Έως το τέλος Ιανουαρίου αναμένεται να έρθει και στο δημοτικό συμβούλιο για έγκριση ένα σύμφωνο συνεργασίας του δήμου με την Παγκόσμια Τράπεζα, όπου θα περιγράφονται αναλυτικά οι τομείς συνεργασίας. Ο κεντρικός δήμος, πάντως, επιδιώκει να έχει τεχνογνωσία από την Παγκόσμια Τράπεζα σε πέντε τομείς. Μεταξύ, αυτών είναι η χρηματοδότηση από το Ίδρυμα Ροκφέλερ για τη δημιουργία ενός επενδυτικού σχεδίου για την ανάπτυξη του Θερμαϊκού κόλπου από το λιμάνι έως το Κελάριο όρμο. Οι άλλοι τομείς είναι η Πολιτική Προστασία, τα κυκλοφοριακά ζητήματα, η διαχείριση της ακίνητης περιουσίας και η τουριστική ανάπτυξη.