Skip to main content

Το 2018 θα φανούν οι επιπτώσεις της απεργίας στον τουρισμό κρουαζιέρας

Το home porting είναι αυτό που κυρίως έχει προβλήματα εξυπηρέτησης στα λιμάνια. H Eλλάδα είχε μια εξαιρετική ευκαιρία να κτίσει το προφίλ της.

Tις επιπτώσεις των απεργιακών κινητοποιήσεων στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, στο τουρισμό κρουαζιέρας, θα τις δούμε μετά  από δύο χρόνια, όταν οι περισσότεροι από εμάς θα έχουμε ξεχάσει το «θερμό» δίμηνο των απεργιών σε ΟΛΠ και ΟΛΘ.

Τα αποτελέσματα των φετινών κινητοποιήσεων θα φανούν στη σεζόν του 2018 καθώς τα προγράμματα για το 2016 και το 2017 έχουν οριστικοποιηθεί και οι κρατήσεις έχουν γίνει και μόνο πολύ ακραία γεγονότα επηρεάζουν τις προσεγγίσεις σε κάποιο λιμάνι, αλλά όχι το σχεδιασμό της κρουαζιέρας σε μία επιλεγμένη περιοχή.

«Θεωρώ ότι από τις κινητοποιήσεις θα επηρεαστεί περισσότερο ο ΟΛΠ, ειδικά σε ότι αφορά στη κρουαζιέρα και, πιο συγκεκριμένα, στη προσέλκυση μεγάλων κρουαζιερόπλοιων τα οποία κάνουν home porting στο Πειραιά», είπε στη Voria.gr ο γ.γ της Ένωσης Λιμένων Κρουαζιέρας της Μεσογείου, MedCruise, καθ. Θάνος Πάλλης.

«Στις περιπτώσεις που το λιμάνι είναι λιμένας διέλευσης, δεν υπάρχει ιδιαίτερο πρόβλημα εξυπηρέτησης των επιβατών. Αντίθετα, στο home porting, επειδή έχουμε επιβιβάσεις επιβατών οπότε και μεταφορά των αποσκευών τους, δημιουργούνται προβλήματα. Έτσι, υπήρξαν προβλήματα στις δύο από τις τρεις προσεγγίσεις του Carnival Vista, ενός μεγάλου κρουαζιερόπλοιου, νεότευκτου, που φέτος κάνει τα πρώτα του ταξίδια», πρόσθεσε ο κ. Πάλλης.  

Ο γ.γ. της MedCruise υπογράμμισε ότι είναι εξαιρετικά σημαντικό για ένα λιμάνι να δημιουργήσει καλό όνομα στην αγορά, ότι δηλαδή ασχέτως τυχόν προβλημάτων μπορεί να εξυπηρετεί ικανοποιητικά την κρουαζιέρα.

Άλλωστε, η προσέλκυση περισσοτέρων προσεγγίσεων φέτος σε ελληνικά λιμάνια δε θα πρέπει να δημιουργηθεί ψευδείς εντυπώσεις. Λόγω των εξελίξεων στη Τουρκία, πολλά πλοία που κάνουν κρουαζιέρες στην ανατολική Μεσόγειο, προτίμησαν να μη πιάσουν Κωνσταντινούπολη,  ενώ για φέτος, να σημειωθεί, τα κρουαζιερόπλοια άλλαξαν ρότα και δεν προσεγγίζουν το λιμάνι της Τύνιδας λόγω των περυσινών τρομοκρατικών επιθέσεων.

Φέτος, τα δύο μεγάλα ελληνικά λιμάνια, είχαν μία ευκαιρία για να αναπτύξουν τον τουρισμό κρουαζιέρας, αλλά οι κινητοποιήσεις των εργαζομένων, λόγω των πωλήσεων των ΟΛΠ και ΟΛΘ, δε βοηθάνε.

Ο κ. Πάλλης πρόσθεσε ότι το 2016 πολύ καλά πηγαίνει η κρουαζιέρα στη Δυτική Μεσόγειο ενώ περισσότερα στοιχεία, θα είναι ανακοινώσιμα μετά τη γενική συνέλευση των μελών της Ένωσης που πραγματοποιείται αυτή την εβδομάδα στην Οδησσό.