Skip to main content

Ενισχύει τον τουρισμό ο θεσμός της τιμώμενης χώρας στη ΔΕΘ

Τι προκύπτει από τα αποτελέσματα της έρευνα του Ινστιτούτου Εκθεσιακών Ερευνών σε συνεργασία με τη ΔΕΘ-Helexpo AE και το ΑΠΘ.

Σημαντικό αντίκτυπο στον τουρισμό της Θεσσαλονίκης φαίνεται πως έχει ο θεσμός της τιμώμενης χώρας στη Διεθνή Έκθεση (ΔΕΘ), απελευθερώνοντας -μεταξύ άλλων- αξιόλογη δυναμική για την πραγματοποίηση ανοιγμάτων σε νέες αγορές, όπως η Κίνα, σύμφωνα με όσα προέκυψαν από έρευνα του Ινστιτούτου Εκθεσιακών Ερευνών, σε συνεργασία με τη ΔΕΘ-Helexpo AE και το Τμήμα Μηχανικών Χωροταξίας και Ανάπτυξης του ΑΠΘ.

Όπως γράφει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, η έρευνα, που έγινε με τη χρήση ερωτηματολογίων και με τη διεξαγωγή διερευνητικών συνεντεύξεων στους εκπροσώπους των κινέζικων επιχειρήσεων που συμμετείχαν στην 82η ΔΕΘ ως εκθέτες, πραγματοποιήθηκε στη διάρκεια της γενικής έκθεσης του Σεπτεμβρίου στην οποία τιμώμενη χώρα ήταν η Κίνα). Στόχος της ήταν η διερεύνηση της τουριστικής δυναμικής, που δημιουργεί ο θεσμός της τιμώμενης χώρας στην πόλη. Συνολικά συλλέχθηκαν 116 ερωτηματολόγια και πραγματοποιήθηκαν 20 συνεντεύξεις.

Στην ερώτηση αν θα επέλεγαν τη Θεσσαλονίκη ως τουριστικό προορισμό, περισσότεροι από 74% των ερωτηθέντων εμφανίστηκαν θετικοί.

Περίπου οκτώ στους δέκα (ποσοστό 79%) είπαν ότι η άποψή τους για τη Θεσσαλονίκη ως τουριστικού προορισμού βελτιώθηκε σημαντικά, μετά τη συμμετοχή τους στην 82η ΔΕΘ.

Ενδιαφέρον στοιχείο, μεταξύ άλλων, ήταν ότι περισσότεροι από 77% απάντησαν θετικά στην ερώτηση αν θα πρότειναν τη Θεσσαλονίκη ως τουριστικό προορισμό σε φίλους και συγγενείς.

Σε ό,τι αφορά συγκεκριμένα την 82η διοργάνωση, οι συμμετέχοντες στην έρευνα την αξιολόγησαν σε ποσοστό 62% πολύ θετικά.

Την ίδια ώρα, όσοι επισκέπτονται την πόλη για να συμμετάσχουν στη ΔΕΘ, δεν χάνουν την ευκαιρία να τη γνωρίσουν. Μεγάλο ποσοστό των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι κατά τη διάρκεια παραμονής τους στη Θεσσαλονίκη επισκέφθηκαν τουριστικούς και αρχαιολογικούς χώρους (σε ποσοστό 33%), εστιατόρια και μπαρ (24%). Ποσοστό 20% ανέφεραν ότι έκαναν ψώνια, ενώ σε μικρότερο ποσοστό (10%), οι συμμετέχοντες στην έρευνα δήλωσαν ότι επισκέφθηκαν χώρους διασκέδασης, όπως κλαμπ.

Μάλιστα, όπως ανέφεραν, το εντυπωσιακό σκηνικό που δημιουργεί το θαλάσσιο μέτωπο της πόλης, η εξαιρετική τοπική κουζίνα, η ζωντάνια της νυχτερινής ζωής και οι αρχαιολογικοί χώροι είναι αναμφισβήτητα πολύ ελκυστικές πτυχές της πόλης για τους Κινέζους τουρίστες.

Σύμφωνα με τους συντάκτες της έρευνας, «η 82η ΔΕΘ κατά γενική ομολογία αποτέλεσε διοργάνωση σταθμό για την εκθεσιακή δραστηριότητα στη Θεσσαλονίκη που θυμίζει παλιότερες εποχές. Οι 263.724 επισκέπτες της, οι 1.500 περίπου εκθέτες και η δυναμική συμμετοχή της Κίνας με 167 εταιρείες και μια αποστολή που ξεπέρασε τα 400 άτομα, καταδεικνύουν το μέγεθος της επιτυχίας».

Οι συμμετέχοντες στην έρευνα ήταν στην πλειονότητά τους νεαρής (25-35 ετών) και μέσης ηλικίας (36-50 ετών), ενώ o κλάδος των επιχειρήσεων που εκπροσωπούσαν ήταν κυρίως το εμπόριο 35%, η παραγωγή 19% και ο τομέας της επιστήμης και της τεχνολογίας 19%.

Υπεύθυνοι για τη διεξαγωγή της έρευνας ήταν οι: Δημήτρης Κουρκουρίδης, ερευνητής του Ινστιτούτου Εκθεσιακών Ερευνών και υποψήφιος διδάκτορας του Τμήματος Μηχανικών Χωροταξίας και Ανάπτυξης του ΑΠΘ, η Βίκυ Δαλκράνη, διευθύντρια του Ινστιτούτου Εκθεσιακών Ερευνών και R&D Manager της ΔΕΘ HELEXPO ΑΕ, ο Κυριάκος Ποζρικίδης, διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΘ-Helexpo ΑΕ και ο Ιωάννης Φραγκόπουλος, επίκουρος καθηγητής του Τμήματος Χωροταξίας και Ανάπτυξης του ΑΠΘ.