Skip to main content

«Τρικυμία» σε μεγάλες ελληνικές ναυτιλιακές εταιρίες

Τουλάχιστον δύο μεγάλες ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες βρίσκονται σε ...τρικυμία, μετά την πτώχευση της Hanjin Shipping.

Τουλάχιστον δύο μεγάλες ελληνικές ναυτιλιακές εταιρίες βρίσκονται σε ...τρικυμία, μετά την πτώχευση της έβδομης μεγαλύτερης διεθνώς εταιρείας μεταφοράς κοντέινερ, στη Νότιο Κορέα. Κι αυτό γιατί είχαν ναυλωμένα βαπόρια τους τα οποία σήμερα δεν μπορούν να πληρωθούν για το μεταφορικό τους έργο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Ωστόσο, τα κακά νέα δεν σταματούν εδώ. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι μετά την Hanjin, μεγάλες δυσκολίες αντιμετωπίζει η Rickmers Maritime από τη Σιγκαπούρη. Μικρότερη μεν, αλλά εξαιρετικά γνωστή, η οποία βρίσκεται και αυτή αντιμέτωπη με το φάσμα της χρεοκοπίας. Η διοίκηση προειδοποίησε τους πιστωτές της πως χωρίς αναδιάρθρωση του δανεισμού θα αναγκαστεί να θέσει την εταιρεία σε εκκαθάριση. Και κάπως έτσι, ξεκίνησε ένα νέο θρίλερ στην αγορά των ναυλώσεων, παγκοσμίως.

Στο μεταξύ κλιμακώνονται και οι επιπτώσεις από την χρεοκοπία της Hanjin η οποία διατάχθηκε από τις δικαστικές αρχές να επιστρέψει όλα τα ναυλωμένα πλοία της στους ιδιοκτήτες τους. Περισσότερα από 60 πλοία κάποια εκ των οποίων έχουν ήδη κατασχεθεί έναντι οφειλών χάνουν μακροχρόνια ναυλοσύμφωνα με τα οποία ήταν μισθωμένα σε μια περίοδο που η εξεύρεση νέων ναυλωτών δεν είναι η ευκολότερη υπόθεση.

Το γεγονός "χτυπά" και στους ελληνικών συμφερόντων ομίλους οι οποίες κατά ορισμένους υπολογισμούς αθροίζονται σε εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια συμβολαιοποιημένων εσόδων.  Και κανείς δεν ξέρει ακόμα, κυριολεκτικά, τι του ξημερώνει.