Skip to main content

ΕΤΕπ: Τριπλάσια κεφάλαια στην Ελλάδα σε σχέση με τον μέσο όρο της ΕΕ

Τα χρηματοδοτικά εργαλεία στη διάθεση των επιχειρήσεων. Η συνολική έκθεση της ΕΤΕπ στην Ελλάδα, φθάνει στο 10% του ΑΕΠ. Δηλώσεις του Γ.Γ. του ΥΠΟΙΑΝ

Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων παρέχει στην Ελλάδα μία πολύ ισχυρή υποστήριξη αφού η έκθεσή της στη χώρα μας είναι τριπλάσια από ό,τι στον μέσο όρο της Ευρώπης και φθάνει συνολικά στο 10% του ελληνικού ΑΕΠ, τόνισε ο νέος επικεφαλής της επενδυτικής ομάδας της ΕΤΕπ για την Ελλάδα κ. Peter Jacobs.

Μιλώντας από το βήμα της εκδήλωσης για την στήριξη της επιχειρηματικότητας, που συνδιοργανώνουν η ΕΤΕπ, το υπουργείο Οικονομίας & Ανάπτυξης, ο ΣΒΒΕ και ο ΣΕΒΕ, ο κ. Jacobs τόνισε ότι η στρατηγική επέκταση της δραστηριότητας της ΕΤΕπ , στην Ελλάδα, είχε ως αποτέλεσμα, μέχρι τέλους του 2017, να έχουν υπογραφεί συνολικές δανειοδοτήσεις ύψους 2,494 δις. ευρώ από τις οποίες τα 1,1 δισ. αφορούν μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις. Πέραν αυτού, το EFSI (European Fund for Strategic Investments) που λειτουργεί εντός της ΕΤΕπ και ασχολείται με τη χρηματοδότηση projects μεγαλυτέρου ρίσκου, ενέκρινε πέρυσι 26 επιχειρηματικά αιτήματα, που αφορούν δανειοδοτήσεις ύψους 2,5 δις, με τις οποίες θα υποστηριχθούν συνολικές επενδύσεις ύψους 9,2 δις. ευρώ.

Τη σημασία της παρουσίας και δραστηριοποίησης των αναπτυξιακών οργανισμών στην Ελλάδα, όπως του ομίλου της ΕΤΕπ , μέλος της οποίας αποτελεί και το Ευρωπαϊκό Ταμείο Στρατηγικών Επενδύσεων, τόνισε στο σύντομο χαιρετισμό του ο γενικός γραμματέας του ΥΠΟΙΑΝ κ. Ηλίας Ξανθάκος, υπογραμμίζοντας την κυβερνητική βούληση με τη χαρακτηριστική φράση : «έχουμε πάρει απόφαση ότι παρ’ όλες τις δυσκολίες που συναντάμε, θα πάμε μπροστά».

Ο κ. Ξανθάκος αναγνώρισε ότι υπάρχει μεγάλος αριθμός χρηματοδοτικών – αναπτυξιακών εργαλείων «τα οποία τώρα γνωρίζουμε και στόχος μας είναι να τα γνωστοποιήσουμε στις επιχειρήσεις». Αυτά τα εργαλεία προσφέρονται προς αξιοποίηση στις επιχειρήσεις, μέσω των εμπορικών Τραπεζών, με τις οποίες συνεργάζεται είτε το ΕΤΕΑΝ, είτε η ΕΤΕπ, είτε και άλλοι αναπτυξιακοί οργανισμοί που ενισχύουν και την επιχειρηματικότητα.

Εκπροσωπώντας τον κόσμο της βιομηχανίας και των εξαγωγών, οι πρόεδροι του ΣΒΒΕ και του ΣΕΒΕ κ.κ. Σαββάκης και Λουφάκης αντίστοιχα, αναφέρθηκαν στη δραστηριοποίηση του Equifund, που αναμένεται να αποτελέσει μία ισχυρή ώθηση για την επιχειρηματικότητα. Ο κ. Σαββάκης είπε ότι ο ΣΒΒΕ θα ήθελε ένα από τα funds που δραστηριοποιούνται κάτω από την ομπρέλα του Equifund, να έχει έδρα τη Θεσσαλονίκη για λόγους στρατηγικούς αλλά και πρακτικούς, ενώ ο κ. Λουφάκης πρόσθεσε ότι ακριβώς επειδή κανένα fund δεν εδρεύει στη Θεσσαλονίκη και στην ευρύτερη περιοχή, θα πρέπει να δοθεί μεγαλύτερη προσοχή στη Βόρεια Ελλάδα.

Ο κ. Σαββάκης, συνέδεσε το θέμα της χρηματοδότησης των επιχειρήσεων, με την επενδυτική επανεκκίνηση που χρειάζεται η ελληνική οικονομία και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς της.

Ο κ. Λουφάκης, μίλησε για μία «στραγγισμένη» από κεφάλαια αγορά, κατάσταση που επιτείνει το φαινόμενο των κόκκινων δανείων, προσθέτοντας ότι ο ΣΕΒΕ πρότεινε τρόπους ενίσχυσης των εξαγωγικών επιχειρήσεων ανάλογα με την εξωστρέφεια τους και την προστιθέμενη αξία τους.

Εquifund: Στοίχημα ύψους 300 εκατ ευρώ

«Πολύ σημαντικό στοίχημα 300 εκατομμυρίων ευρώ» χαρακτήρισε το Equifund o κ. Jacques Darcy , επικεφαλής του Mandate Management Equity, του Ε.Ι.F., επισημαίνοντας ότι τα χρήματα δίδονται από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και το ελληνικό κράτος, προκειμένου να βοηθηθούν upstream επιχειρήσεις. Όμως, η διάθεση χρηματοδότησης, είναι μόνο μέρος της λύσης, όλα τα υπόλοιπα θα εξαρτηθούν από την Ελλάδα, τόνισε ο κ. Darcy λέγοντας ότι στα επόμενα 3-7 χρόνια θα είναι διαθέσιμα ως και 1 δις. ευρώ, κεφάλαια που θα αρχίσουν να διατίθενται μόλις επιλεγούν οι επιχειρήσεις. Στο πλαίσιο του Equifund, υπάρχει συνεργασία με funds που λειτουργούν ως επιταχυντές τεχνολογικών επιχειρήσεων, ομάδα στην οποία θα διατεθούν 139 εκατ. ευρώ, επιπλέον 61 εκατ. θα δοθούν σε εταιρείες στα πρώτα τους στάδια και, 210 εκατ. σε εταιρείες σε φάση ανάπτυξης.

Upstream: Τα προβλήματα για τις εταιρείες τεχνολογίας.

Ένα από τα προβλήματα εξασφάλισης χρηματοδότησης, που αντιμετώπισε στα πρώτα χρόνια λειτουργίας της, η «Upstream», ήταν ότι οι Τράπεζες δεν καταλάβαιναν τι είναι το mobile marketing, ενώ στην πορεία η εταιρεία μπόρεσε να ξεδιπλώσει τη δυναμική της όταν μετέφερε τα δάνειά της στη Βarclays UK και μπήκε επενδυτής το fund «Actis», ένας μεγάλος επενδυτής στις αναπτυσσόμενες αγορές της Ασίας, της Αφρικής και της Λατινικής Αμερικής.

Τα παραπάνω είπε ο κ. Πάνος Μαρτίνης, οικονομικός διευθυντής του ομίλου «Upstream», ο οποίος σήμερα, 17 χρόνια μετά την ίδρυσή του, δραστηριοποιείται σε περισσότερες από 45 χώρες, μέσω 50 και πλέον παρόχων κινητής τηλεφωνίας σε όλο τον κόσμο, ενώ το 2017 είχε κύκλο εργασιών 212 εκατ. δολαρίων, κρατώντας το μεγάλο μέρος των εργαζομένων της και τον κρίσιμο τομέα της ανάπτυξης στην Ελλάδα.

Η Upstream που πρόκειται να ανοίξει γραφείο και στην Ινδονησία για την καλύτερη κάλυψη των αγορών της Ασίας, παρέχει προϊόντα και υπηρεσίες σε 100 εκατομμύρια συνδρομητές κινητής, σε αναπτυσσόμενες αγορές, δηλαδή σε αγορές που το κινητό και συχνά το καρτοκινητό, είναι το πιο διαδεδομένο μέσο επικοινωνίας αλλά και πραγματοποίησης αγορών σε χώρες που λίγοι κάτοικοι έχουν στο πορτοφόλι τους πλαστικό χρήμα.

Τα πρόσθετα μεγάλα βήματα που επέτρεψαν στην Upstream να ανοίξει τα φτερά της, ήταν η είσοδος της Actis και, η ολοκλήρωση της συμφωνίας, αρχές 2017, με τον όμιλο της ΕΤΕπ, για μία πιστωτική γραμμή 25 εκατ. ευρώ σε βάθος 5ετίας, χρηματοδότηση που επιτρέπει στην Upstream να πραγματοποιήσει κυρίως επενδύσεις σε R&D.

Η Upstream, σαν εταιρεία τεχνολογίας με ανάπτυξη στη διεθνή αγορά και μάλιστα σε αγορές αναπτυσσόμενες, κατέθεσε και ορισμένες χρήσιμες συμβουλές για τις μμε που θέλουν να εξασφαλίσουν δανεισμό.

Πιο συγκεκριμένα ο κ Μαρτίνης υποστήριξε ότι οι εξωστρεφείς μεσαίου μεγέθους εταιρείες, πρέπει να βρίσκονται σε πάνω από μία αγορές του εξωτερικού και μάλιστα να αναπτύσσουμε γραφεία εκεί. Πάντα να αναζητούν επενδυτές και δανειστές με διεθνή αναγνώριση. Να έχουν θετικές ροές κεφαλαίων από την εμπορική τους δραστηριότητα, και να έχουμε μία καλή audit firm για τους ελέγχους και μάλιστα με διεθνή αναγνώριση.

Καταλήγοντας ο CFO της Upstream είπε ότι οι σχέσεις με τους υποψήφιους δανειστές θέλουν χρόνο, ίσως και 2-3 χρόνια, για να κτιστούνε, οπότε μία εταιρεία θα πρέπει για να κάνει πιο εύκολη την εξασφάλιση χρηματοδότησης, να έχει έτοιμο και το επιχειρησιακό της πλάνο για τα επόμενα 5-10 χρόνια, «θέλουν οι πιθανοί δανειστές αλλά και επενδυτές, να δούνε ότι ξέρουμε προς τα που κατευθύνουμε την εταιρεία».