Skip to main content

Τρεις παρεμβάσεις για την ανακούφιση των επιχειρήσεων του Καλοχωρίου

Ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας δεσμεύτηκε στους εκπροσώπους των επιχειρήσεων για τρεις παρεμβάσεις, ώστε να βελτιωθούν τα προβλήματα.

Τρεις παρεμβάσεις για να ανακουφιστούν έστω και προσωρινά τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν περίπου 500 επιχειρήσεις της δυτικής Θεσσαλονίκης, που δραστηριοποιούνται στο Βιομηχανικό Πάρκο Καλοχωρίου εξαιτίας της πολυετούς καθυστέρησης στην ολοκλήρωση της οδογέφυρας που συνδέει τον άξονα ΠΑΘΕ απευθείας με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, προγραμματίζει η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, παρότι το συγκεκριμένο έργο δεν είναι δικής της αρμοδιότητας, αλλά της «Εγνατία Οδός ΑΕ».

Χτες, η επιτροπή που έχουν συστήσει οι επιχειρηματίες της περιοχής έθεσε τα ζητήματα που έχουν δημιουργηθεί για το μικρό τμήμα της οδογέφυρας που δεν έχει ολοκληρωθεί στον περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολο Τζιτζικώστα, σε κλειστή σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε παρουσία των επικεφαλής των τεχνικών υπηρεσιών της Περιφέρειας.

Τα ελάχιστα μέτρα (300 – 800) που παραμένουν υπό κατασκευή για τη σύνδεση της εθνικής οδού απευθείας με το λιμάνι έχουν δημιουργήσει, σύμφωνα με τους ιδιοκτήτες των επιχειρήσεων, ανυπέρβλητα και αλυσιδωτά προβλήματα σε όλη την περιοχή. Δεν είναι μόνον οι άμεσα θιγόμενες επιχειρήσεις και τα περίπου 1.300 φορτηγά που μεταφέρουν φορτία του λιμανιού ημερησίως, αλλά συνολικά περίπου 500 επιχειρήσεις που ταλαιπωρούνται από αυτόν τον επί πολλά χρόνια ανολοκλήρωτο δρόμο, όπως είπαν τα μέλη της επιτροπής στον περιφερειάρχη. Αναλυτικό δημοσίευμα για τα προβλήματα είχε κάνει από τα μέσα του προηγούμενου μήνα η Voria.gr.

Ακριβώς επειδή τα πολλά φορτηγά δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν την οδογέφυρα φορτώνουν κυκλοφοριακά τόσο την περιοχή του ανισόπεδου κόμβου Κ16 της Λαχαναγοράς, όσο και την οδό που εξυπηρετεί προσωρινά τις μετακινήσεις στο Βιομηχανικό Πάρκο Καλοχωρίου (Κ1 – Λιμάνι). Αποτέλεσμα είναι ακόμη και η παράδοση στην κυκλοφορία του Κ16 να απαξιώνεται, ακριβώς επειδή θα κληθεί να εξυπηρετήσει πολύ μεγαλύτερους κυκλοφοριακούς φόρτους από τους προβλεπόμενους.

Σύμφωνα με πληροφορίες των εκπροσώπων των επιχειρηματιών, ο κ. Τζιτζικώστας στη χτεσινή σύσκεψη τόνισε ότι ο Κ16 θα είναι πλήρως λειτουργικός και θα κυκλοφορείται από τον Μάιο. Θα απομείνει μόνο ένα μέρος του παράπλευρου οδικού δικτύου, που συνοδεύει το κεντρικό έργο, στο οποίο πρέπει να ολοκληρωθούν οι απαλλοτριώσεις και να ξεκινήσουν εκ νέου οι εργασίες.

Η ουσία όμως είναι ότι ο Κ16 θα κυκλοφορείται από τον επόμενο μήνα, δεχόμενος πολύ μεγάλους κυκλοφοριακούς φόρτους και μάλιστα πολλά βαρέως τύπου οχήματα, τα οποία υπό κανονικές συνθήκες θα έπρεπε να χρησιμοποιούν την οδογέφυρα, που έχει μετατραπεί σε σύγχρονο «γεφύρι της Άρτας».

Οι εκπρόσωποι των επιχειρήσεων τόνισαν στον περιφερειάρχη ότι απειλείται η ίδια η υπόσταση των επιχειρήσεων της περιοχής ζητώντας παρεμβάσεις, ενώ επισήμαναν πως θέλουν και τη δική του συμπαράσταση, προκειμένου να πιέσουν ώστε να σταματήσει η κωλυσιεργία και να υλοποιηθεί επιτέλους η οδογέφυρα της «Εγνατία Οδός ΑΕ».

Ο κ. Τζιτζικώστας, αφού εξέτασε τα προβλήματα και με τη συνδρομή των τεχνικών υπηρεσιών της Περιφέρειας εξήγησε στους εκπροσώπους των επιχειρήσεων ότι οι τρεις παρεμβάσεις που αναλαμβάνει η Περιφέρεια, ώστε έστω και προσωρινά να βελτιωθούν οι συνθήκες  είναι:

1.Παράδοση του Κ16 στην κυκλοφορία από τον Μάιο.

2.Διενέργεια διαγωνισμού για την κατασκευή κυκλικού κόμβου στη συμβολή των οδών Καλοχωρίου και 26ης Οκτωβρίου

3.Συντήρηση του υφιστάμενου δρόμου (Κ1 – Λιμάνι), σε συνεργασία με τους δήμους Δέλτα και Αμπελοκήπων – Μενεμένης.

Επίσης, οι εκπρόσωποι των επιχειρήσεων τόνισαν στον περιφερειάρχη ότι θα καλέσουν σε ευρεία σύσκεψη όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, ώστε επιτέλους να ολοκληρωθεί η οδογέφυρα και να αναδειχτούν οι ευθύνες για τις τεράστιες καθυστερήσεις.

Οι φορείς που θα κληθούν να καθίσουν στο ίδιο τραπέζι, προκειμένου να βρεθούν οι λύσεις και να επισπευστούν οι διαδικασίες είναι 10 (υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, υφυπουργείο Μακεδονίας – Θράκης, Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, δήμος Δέλτα, δήμος Αμπελοκήπων – Μενεμένης, Εγνατία Οδός ΑΕ, ΕΥΑΘ, ΕΥΑΘ Παγίων, ΓΑΙΑΟΣΕ, ΕΛΠΕ).

Μετά το πέρας της σύσκεψης, οι εκπρόσωποι των επιχειρήσεων δήλωσαν την ικανοποίησή τους από τις παρεμβάσεις που δεσμεύτηκε να κάνει ο περιφερειάρχης για την προσωρινή βελτίωση των συνθηκών, ενώ τόνισαν ότι ο κεντρικός στόχος τους είναι η ταχύτερη δυνατή ολοκλήρωση της οδογέφυρας για την απευθείας σύνδεση της εθνικής οδού Αθηνών – Θεσσαλονίκης με το λιμάνι (στην περιοχή του έκτου προβλήτα).