Skip to main content

ΒΕΘ: Αντιαναπτυξιακή η αύξηση των διοδίων στην Εγνατία οδό

Η κυβέρνηση πρέπει να αντιληφθεί πως η Εγνατία οδός είναι μεταφορικός, τουριστικός και εξαγωγικός βραχίονας της χώρας, είπε ο πρόεδρος του ΒΕΘ.

Για «αναπτυξιακή ταφόπλακα» στη Βόρεια Ελλάδα και όχι μόνο, κάνει λόγο σε ανακοίνωση του το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης αναφερόμενο στις επερχόμενες αυξήσεις του αντίτιμου, από την 1η Γενάρη του 2019, στους σταθμούς διοδίων στην Εγνατία οδό, που αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους μεταφορικούς μοχλούς της χώρας.

Είναι χαρακτηριστικό πως αυξάνεται κατακόρυφα η χρέωση από την επόμενη χρονιά ανά χιλιόμετρο, με τις αυξήσεις, σε ορισμένες περιπτώσεις να φτάνουν ακόμη και το 150%, όπως στο σταθμό των Μαλγάρων, όπου οι οδηγοί των ΙΧ θα πληρώνουν από 1,20 ευρώ που είναι σήμερα το αντίτιμο, 2,98 ευρώ.

«Η πρόσφατη Κοινή Υπουργική Απόφαση των κ.κ. Τσακαλώτου και Σπίρτζη μόνο αρνητικές επιπτώσεις θα επιφέρει στην περιφερειακή, αλλά και στην εθνική οικονομία καθώς επιβαρύνεται τόσο ο επιχειρηματικός κόσμος, όσο και τα νοικοκυριά. Ενδεικτικό της κατάστασης είναι πως η αύξηση των διοδίων θα έχει άμεση επίπτωση στο κόστος της μεταφοράς των προϊόντων και πρώτων υλών ακόμη και κατά 20%-30%. Αυτοί που μέχρι πρότινος ήταν υπέρμαχοι του κινήματος ‘δεν πληρώνω’ τώρα αναγκάζουν, αδιαφορώντας, τους πολίτες να βάλουν το χέρι βαθύτερα στην τσέπη» αναφέρει ο πρόεδρος του ΒΕΘ, Αναστάσιος Καπνοπώλης επισημαίνοντας, μάλιστα, πως ένας νέος σταθμός διοδίων αναμένεται να λειτουργήσει μέσα στο 2019 κοντά στο Ωραιόκαστρο, δημιουργώντας έναν ακόμη πονοκέφαλο για τους οδηγούς, καθώς η χρέωση για τα συμβατικά ΙΧ θα διαμορφωθεί σε 70 λεπτά.   

«Η κυβέρνηση πρέπει να αντιληφθεί πως η Εγνατία οδός είναι μεταφορικός, τουριστικός και εξαγωγικός βραχίονας της χώρας. Θα πρέπει άμεσα να επανεξετάσει το ζήτημα και να βρει μία λύση» καταλήγει ο πρόεδρος του ΒΕΘ.