Skip to main content

Ζημίες και μείωση πωλήσεων παρουσίασε η SATO

Ζημίες μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας ύψους 6,87 εκατ. ευρώ για τον όμιλο SATO το 2009, έναντι ζημιών 2, 155 εκατ. ευρώ το 2008.
Ζημίες και μείωση πωλήσεων κατά 22% και 21% και 24,2% παρουσίασαν  ο ομίλου, η μητρική και οι θυγατρικές αντίστοιχα εταιρίας ειδών σπιτιού και γραφείου SATO για το 2009.

Ειδικότερα, για το όμιλο οι ζημίες προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων ανήλθαν σε 225.000 ευρώ έναντι κερδών 5,033 εκατ. ευρώ το 2008 και για τη μητρική σε 1,615 εκατ. ευρώ έναντι 2,851 εκατ. ευρώ, ενώ για τις  θυγατρικές  ήταν 1,390 εκατ. ευρώ έναντι 2,182 εκατ. ευρώ.

Οι πωλήσεις του ομίλου περιορίστηκαν σε 81,347 εκατ.ευρώ έναντι 104,126 εκατ. ευρώ  το 2008, της μητρικής μειώθηκαν σε  62,434 εκατ. ευρώ έναντι 79,183 εκατ. ευρώ και των θυγατρικών περιορίστηκαν   σε 18,912 εκατ. ευρώ έναντι 24,943 εκατ. ευρώ.
 
Οι ζημίες μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας για τον όμιλο ήταν  6,870 εκατ. ευρώ, έναντι 2.155 εκατ. ευρώ το 2008. Στη μητρική  οι ζημίες διευρύνθηκαν σε 6,811 εκατ. ευρώ έναντι 2,571 εκατ. ευρώ το 2008 και στις θυγατρικές σε 22.000 ευρώ έναντι 709.000 ευρώ.

Η διοίκηση της SATO αξιολογεί τα αποτελέσματα ως συγκυριακά και οφειλόμενα αφενός στις επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης, αφετέρου στις μη επαναλαμβανόμενες δαπάνες οι οποίες ανήλθαν σε 6,702 εκατ. ευρώ για τον όμιλο, 6,052 εκατ. ευρώ για τη μητρική και 650.000 ευρώ για τις θυγατρικές. Οι δαπάνες αυτές προήλθαν κυρίως από την καθυστέρηση στην έναρξη λειτουργίας του κέντρου logistics στην Ελευσίνα εξαιτίας εύρεσης αρχαιοτήτων, από δαπάνες μεταφοράς και μετακόμισης στις νέες κεντρικές εγκαταστάσεις και από το κόστος προγραμμάτων μείωσης των εξόδων του 2010 και των επομένων ετών.

Οι κυριότερες ενέργειες κατά τη διάρκεια του έτους, συνοψίζονται σε:
1. Μείωση δαπανών: Σημειώθηκε μείωση δαπανών σε συγκρίσιμη βάση (αφαιρουμένων των μη επαναλαμβανόμενων δαπανών και των νέων αποσβέσεων) κατά 31,7% για τον όμιλο, κατά 31,2% για τη μητρική και κατά 35,5% για τις θυγατρικές.
2. Ανάπτυξη αποδοτικότερων brands και σημείων του δικτύου: Ο όμιλος εστιάζεται στα βασικά brands SATO και ENTOS. Στα πλαίσια αυτά, έγινε επιτυχής εισαγωγή των νέων κατηγοριών ειδών οικιακής χρήσης και διακόσμησης, λευκών ειδών, οικιακών σκευών, λευκών ειδών και στρωμάτων σε όλα τα ENTOS, ενώ ξεκίνησε και η λειτουργία του νέου ENTOS στον Αλιμο. Το δίκτυο αποδεσμεύτηκε από λιγότερο  αποδοτικά καταστήματα.
3. Επετεύχθη μείωση των αποθεμάτων και απαιτήσεων του ομίλου κατά 9,910 εκατ. ευρώ ή 25% και της μητρικής κατά 8,598 εκατ. ευρώ ή 26%, η οποία αντιστάθμισε τις χρηματοροές των αποτελεσμάτων και συνεισέφερε στη διατήρηση αξιόλογων ταμειακών διαθεσίμων.