Skip to main content

Αντικαθίσταται το οδόστρωμα σε ΠΑΘΕ και περιφερειακή στο ύψος του Κ16

Μέχρι το τέλος του έτους θα ασφαλτοστρωθούν και θα ανακατασκευαστούν τα τμήματα της εθνικής οδού και της περιφερειακής που συμβάλουν στον Κ16.

Μπορεί ο κόμβος Κ16 της Λαχαναγοράς να αποτελεί πλέον γεγονός και να κυκλοφορείται, χωρίς φανάρια και καθυστερήσεις, υποδεχόμενος πολύ μεγάλους κυκλοφοριακούς φόρτους, όμως οι εργασίες συνεχίζονται, ώστε να βελτιωθούν και οι προσβάσεις στο κεντρικό έργο από τους μεγάλους οδικούς άξονες που δέχονται και το μεγάλο κυκλοφοριακό όγκο.

«Το ότι έγινε λειτουργικός ο κόμβος δε σημαίνει ότι ολοκληρώθηκαν οι εργασίες και οι παρεμβάσεις μας. Έχουμε μια σειρά σημαντικών εργασιών να εκτελέσουμε, προκειμένου το έργο να γίνει ακόμη πιο αποδοτικό και σύγχρονο, στο πλαίσιο του συμβατικού χρόνου περαίωσης της εργολαβίας», τόνισαν στελέχη των τεχνικών υπηρεσιών της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.

Οι εργασίες αυτές δεν επηρεάζουν τη λειτουργικότητα του Κ16, ο οποίος ήδη έχει δώσει μεγάλη ανάσα και έχει βελτιώσει σημαντικά τις κυκλοφοριακές συνθήκες στην ευρύτερη περιοχή. Ειδικά τις νυχτερινές ώρες, όπου λειτουργεί κρυφός μπλε φωτισμός, που διευκολύνει, αλλά και οι κιτρινόμαυρες διαγραμμίσεις που αυξάνουν το επίπεδο ασφάλειας των διελεύσεων.

Ωστόσο, με το που καταργήθηκαν τα φανάρια, τα οχήματα διέρχονται με μεγάλες πλέον ταχύτητες από την εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Αθηνών σε ένα οδόστρωμα, το οποίο έχει καταστραφεί από την πολυετή χρήση και από την αυξημένη κίνηση βαρέως τύπου οχημάτων.

Γι' αυτό το λόγο όλο το βάρος των εργασιών (όπως προβλέπεται κι από τη σχετική σύμβαση) πέφτει πλέον στην ανακατασκευή της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης – Αθηνών και στα δυο ρεύματα κυκλοφορίας και της εσωτερικής περιφερειακής οδού Θεσσαλονίκης, ειδικά στο τμήμα από τη Συμμαχική οδό μέχρι τον κυκλικό κόμβο.

Στην εθνική οδό σε μήκος δύο χιλιομέτρων, όπως τονίζουν οι τεχνικές υπηρεσίες της Περιφέρειας, θα γίνει εκτεταμένη ανακατασκευή των ασφαλτικών, αλλά και ένα μεγάλο τεχνικό έργο, που αφορά στα αποχετευτικά δίκτυα του δρόμου, προκειμένου να μην πλημμυρίζει και να παροχετεύονται τα νερά της βροχής όπως πρέπει. «Επί 30 – 40 χρόνια στο σημείο λειτουργούσαν οι σηματοδότες και σταματούσαν – ξεκινούσαν νταλίκες και φορτηγά όλο το 24ωρο, με αποτέλεσμα τις πολύ σημαντικές φθορές του οδοστρώματος. Τα ασφαλτικά καταστράφηκαν και είναι προβληματικά, δεδομένου ότι πλέον τα οχήματα δεν σταματούν καν, αλλά συνεχίζουν τη διέλευσή τους με ταχύτητα. Το κακό οδόστρωμα είχε προβλεφθεί να αντικατασταθεί και στους δυο κλάδους κυκλοφορίας σε ένα μήκος δύο χιλιομέτρων και όπως προβλέπεται στη σύμβαση αυτό θα γίνει μέχρι το τέλος του έτους», εξήγησαν τα στελέχη των τεχνικών υπηρεσιών.

Το ίδιο ισχύει και για το κομμάτι της εσωτερικής περιφερειακής που συνδέεται με τον Κ16, στο οποίο μάλιστα θα κατασκευαστεί και καινούργια κεντρική διαχωριστική νησίδα και θα γίνουν και επιπλέον εργασίες βελτίωσης, επίσης με ορίζοντα το τέλος του έτους.

Σε εκκρεμότητα παραμένει ένα μικρό κομμάτι του παράπλευρου οδικού δικτύου της περιοχής, αφού πρέπει πρώτα να ολοκληρωθούν οι απαλλοτριώσεις από τα δικαστήρια και μετά να επαναδημοπρατηθεί, ώστε να εξυπηρετηθούν καλύτερα ορισμένες εγκαταστάσεις της περιοχής.