Skip to main content

Είκοσι κατασκευαστικές και funds οι ενδιαφερόμενοι για την Εγνατία Οδό

Oι μεγαλύτερες ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες εκδήλωσαν ενδιαφέρον, μαζί η γαλλική Vinci και η γερμανική Hochtief. Έπεται η δημιουργία σχημάτων.

Είκοσι είναι οι ενδιαφερόμενοι για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, οδικού άξονα και καθέτων, μεταξύ αυτών όλοι οι μεγάλοι του ελληνικού κατασκευαστικού κλάδου, οι γνωστές Vinci και Hochtief, όπως επίσης funds από Ευρώπη, Αμερική και Αυστραλία.

Πιο συγκεκριμένα, για την Εγνατία Οδό, που πιθανότατα θα παραχωρηθεί για κάτι λιγότερο από 35 χρόνια που σχεδιαζόταν - 30 ή ίσως 25 χρόνια - έχουν ενδιαφερθεί όλοι οι μεγάλοι και μεγαλύτεροι των ελληνικών κατασκευών. Τα ονόματα είναι γνωστά: Άκτωρ, J&P Άβαξ, Τέρνα, Intrakat, αλλά και η ΜΕΤΚΑ, η Aρχιρόδον, όπως και η Egis που δραστηριοποιείται στη λειτουργία και συντήρηση της Αττικής Οδού.

Αυτοί οι 20, που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον στο πλαίσιο της προκαταρκτικής μη δεσμευτικής διαβούλευσης που έκλεισε στο τέλος Δεκεμβρίου 2016, προφανώς και σε επόμενη φάση θα επιδιώξουν συνεργασίες μεταξύ και την δημιουργία σχημάτων, που ακόμη όμως δεν έχουν διαμορφωθεί. Εκτιμάται ότι στο επόμενο στάδιο, δηλαδή της προκήρυξης του διεθνούς διαγωνισμού, δεν θα μετέχουν πάνω από τρία- τέσσερα σχήματα.

Πηγές της Voria.gr, επιμένουν ότι δεν πρόκειται να εισακουσθούν τα αιτήματα φορέων του τεχνικού κόσμου αλλά και εργαζομένων της Εγνατίας Οδού, ότι δηλαδή:

- H Εγνατία Οδός δεν πρέπει να παραχωρηθεί για πάνω από 15 χρόνια επειδή δεν μπορούν σε μεγαλύτερο βάθος χρόνου να υπολογιστούν κυκλοφοριακοί φόρτοι, έσοδα και κόστη.

- H βαριά συντήρηση δεν θα πρέπει να δοθεί στον παραχωρησιούχο αλλά να μείνει στην εταιρεία που κατασκεύασε και γνωρίζει τον οδικό άξονα, ήτοι την Εγνατία Οδό Α.Ε.

Όμως από πλευράς ΤΑΙΠΕΔ υπογραμμίζεται ότι το δημόσιο θέλει έσοδα σε βάθος χρόνου από την λειτουργία του άξονα από τον παραχωρησιούχο, οπότε και αποκλείεται παραχώρηση για λιγότερα από 25 έτη. Επιπλέον, σχετικά με την βαριά συντήρηση, θα πάει σε αυτόν που εκμεταλλεύεται τον αυτοκινητόδρομο, δηλαδή στον ιδιώτη που θα έχει τα έσοδα από την χρήση του.

Όσο για τα πολλά πλευρικά διόδια που ζητάνε οι ενδιαφερόμενοι, διευκρινίστηκε ότι επιμένουν και δεν συζητούν αυτή την απαίτηση. Ζητούν τουλάχιστον τις άδειες για τους 20 σταθμούς αναλογικών διοδίων και την πραγματοποίηση ελέγχου για την κατάσταση του οδικού άξονα.

Μέσα στον επόμενο μήνα το ΤΑΙΠΕΔ θα προχωρήσει στην προκήρυξη του κανονικού διαγωνισμού(όχι σαν τον προδιαγωνισμό της διαβούλευσης) με σκοπό οι δεσμευτικές προσφορές να υποβληθούν μέχρι τον Νοέμβριο ώστε η διαδικασία να ολοκληρωθεί ακόμη και μέσα στο 2017.