Skip to main content

Επίσημο: Νέο Audi Q8 με νέα ταυτότητα και απόλυτα κορυφαία τεχνολογία

Το νέο Audi Q8 συνδυάζει την πρακτικότητα ενός μεγάλου SUV με σχεδιαστικές γραμμές που παραπέμπουν σε τετράθυρο πολυτελές κουπέ

του Νίκου Χριστόπουλου

Το Audi Q8 έρχεται να προστεθεί στην κορυφή της οικογένειας μοντέλων Q της Audi. Συνδυάζει την πρακτικότητα ενός μεγάλου SUV με σχεδιαστικές γραμμές που παραπέμπουν σε τετράθυρο πολυτελές κουπέ. Eξοπλισμένο στον υπέρτατο βαθμό, με απόλυτα κορυφαία τεχνολογία και ασυναγώνιστο στα off-road καθήκοντα του, το κορυφαίο SUV έρχεται να εντυπωσιάσει. Το Audi Q8 θα λανσαριστεί στην αγορά της Ευρώπης το τρίτο τρίμηνο του 2018.

Ευέλικτο, σπορ και κομψό: ευρύχωρο και απίστευτα άνετο

Το Audi Q8 αποπνέει μία σπορ δυναμική και ταυτόχρονα ένα απαράμιλλο πρεστίζ, κορυφαία ανάμεσα στα SUV της μάρκας με τα τέσσερα δαχτυλίδια. Με μήκος 4,99 μέτρα, πλάτος 2,0 μέτρα και ύψος 1,71 μέτρα, το κουπέ SUV είναι πιο φαρδύ, πιο κοντό και πιο χαμηλό από το αδερφό Q7. Με μεταξόνιο σχεδόν στα 3,0 μέτρα, προσφέρει ένα πολύ ευρύχωρο εσωτερικό που ξεπερνά τον ανταγωνισμό στις πιο πολλές διαστάσεις του, συμπεριλαμβανομένου του εσωτερικού μήκους και ύψους. Πίσω υπάρχει ένα σύστημα τριών καθισμάτων με κατά μήκος ρύθμιση όταν χρειαστεί. Με τα καθίσματα αναδιπλωμένα, ο χώρος αποσκευών διαμορφώνεται έως και τα 1.755 λίτρα.

Νέο μέλος για την οικογένεια Q: το εξωτερικό design

Με την εμβληματική Singleframe μάσκα σε οκταγωνικό μοτίβο, το Audi Q8 είναι το «νέο πρόσωπο» της οικογένειας Q. Η χαρακτηριστική μάσκα είναι κάθετη και μαζί με ένα σπόιλερ με έμφαση στο εμπρός τμήμα και τους μεγάλους αεραγωγούς, δημιουργούν ένα πολύ ισχυρό παρουσιαστικό. Η κομψή οροφή καταλήγει αέρινα στις ελαφρά κεκλιμένες πίσω κολόνες του αμαξώματος και συνδυάζεται ιδανικά με τους τονισμένους αλά quattro θόλους των τροχών που φιλοξενούν τροχούς έως 22 ίντσες. Πολλές λεπτομέρειες παραπέμπουν στην σχεδίαση του αρχέτυπου quattro. Οι ισχυρές γραμμές και οι δυναμικές αναλογίες αποπνέουν μία αίσθηση ισχύος και εκλεπτυσμένης γοητείας ενώ παραπέμπουν στις ασυναγώνιστες δυνατότητες του συστήματος μόνιμης τετρακίνησης. Τα αεροδυναμικά βοηθήματα, τα τονισμένα τόξα των τροχών, οι διακοσμητικές λωρίδες στις πόρτες και ο διαχύτης τονίζονται χρωματικά με μια όμορφη αντίθεση, δίνοντας έμφαση στην εκτός δρόμου εμφάνιση.

Οι στάνταρ προβολείς LED φωτίζουν τον δρόμο μπροστά, με τα HD Matrix LED να είναι διαθέσιμα προαιρετικά. Εδώ, το τρισδιάστατο αποτύπωμα των φώτων ημέρας και των πίσω φωτιστικών σωμάτων έχουν ένα ψηφιακό χαρακτήρα. Μία φωτεινή λωρίδα συνδέει τα πίσω φωτιστικά, η οποία όπως και στο αυθεντικό Audi quattro υπογραμμίζεται από μία μαύρη επιφάνεια. Οι ιδιοκτήτες του Q8 μπορούν να χρησιμοποιούν την εφαρμογή myAudi από το smartphone τους για να ενεργοποιήσουν από μακριά διάφορες λειτουργίες φωτισμού.

Σπορ οδηγική απόλαυση: εξελιγμένα κινητήρια συστήματα και μετάδοση

Η Audi είναι το quattro και το quattro είναι η Audi – κάτι που ισχύει ειδικά για το Q8, το κορυφαίο SUV της γκάμας. Το αμιγώς μηχανικό κεντρικό διαφορικό μεταφέρει την ροπή ανάμεσα στον εμπρός και τον πίσω άξονα σε αναλογία 40:60 ως στάνταρ. Όταν το απαιτήσουν οι συνθήκες το μεγαλύτερο μέρος της ροπής περνά στον άξονα με την καλύτερη πρόσφυση.

Επιπλέον τα 254 χιλιοστά απόστασης του αμαξώματος από το έδαφος, οι κοντοί πρόβολοι και το σύστημα ελεγχόμενης κατάβασης δίνουν την δυνατότητα στο Q8 να πάει πολύ μακριά όταν αφήσει την άσφαλτο. Η ανάρτηση με ελεγχόμενη απόσβεση είναι στάνταρ. Η Audi προσφέρει την ενεργητική αερανάρτηση με τον ελεγχόμενο βαθμό απόσβεσης προαιρετικά, με ρύθμιση comfort ή sport. Ανάλογα με τις οδηγικές συνθήκες και την προτίμηση του οδηγού, ρυθμίζει την απόσταση από το έδαφος, με εύρος μεταβολής έως 90 χιλιοστά.

Πέρα από το στάνταρ προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης, του οποίου η σχέση μετάδοσης γίνεται πιο άμεση βαθμιαία, όσο στρέφεται το τιμόνι, η Audi προσφέρει προαιρετικά το σύστημα ενεργητικής τετραδιεύθυνσης. Το σύστημα έχει την δυνατότητα αλλαγής διεύθυνσης των πίσω τροχών έως 5 μοίρες, αντίθετα στη φορά κίνησης στις χαμηλές ταχύτητες και κατά τη φορά κίνησης στις υψηλές, μικραίνοντας αντίστοιχα τον κύκλο στροφής και βελτιώνοντας την κατευθυντικότητα.

Όλα τα κινητήρια συστήματα είναι ιδιαίτερα αποδοτικά χάρη στην νέα ήπια υβριδική τεχνολογία (mild hybrid technology ή MHEV). Το βασικό ηλεκτρικό σύστημα 48V ενσωματώνει δύο σημαντικά τεχνολογικά στοιχεία: την μπαταρία ιόντων λιθίου και τη μίζα/γεννήτρια με ιμάντα. Κατά την επιβράδυνση υπάρχει ανάκτηση έως 12 kW ισχύος, που φορτίζουν τη μπαταρία. Η τεχνολογία MHEV επιτρέπει την απενεργοποίηση του κινητήρα σε συνθήκες χαμηλού φορτίου, οπότε υπάρχει απλό ρολάρισμα ενώ το start/stop είναι διαθέσιμo από τα 22 χλμ./ώρα.

Σε συνεργασία με το GONEWS