Skip to main content

Έρευνα: Τι λένε οι καθηγητές δημόσιων σχολείων για τα φροντιστήρια

Η έρευνα παρουσιάστηκε στο πλαίσιο της Γενικής Συνέλευσης των προέδρων και των αντιπροσώπων συλλόγων της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος.

Με τη Γενική Συνέλευση των προέδρων και των αντιπροσώπων συλλόγων της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος (ΟΕΦΕ) ολοκληρώθηκε σήμερα στη Θεσσαλονίκη με επιτυχία και με τη συμμετοχή φροντιστών από όλη την Ελλάδα το 37ο συνέδριο της Ομοσπονδίας.

Στο επίκεντρο του συνεδρίου, που πραγματοποιήθηκε στο ξενοδοχείο «Grand Hotel» και είχε τίτλο «Επιχειρώντας για την εκπαίδευση του Αύριο», βρέθηκαν τα ζητήματα της αναγκαιότητας για μια εκπαίδευση ανοικτών και διευρυμένων οριζόντων, αλλά και το μέλλον της ελληνικής εκπαίδευσης, ενώ εξετάστηκαν επίσης και τα βασικά προβλήματα του κλάδου.

Έρευνα για τα φροντιστήρια

Ταυτόχρονα κατά τη διάρκεια του συνεδρίου η οικονομολόγος, διδάκτωρ του ΑΠΘ και διδάσκουσα στο τμήμα Οικονομικών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, Κατερίνα Πολυμίλη παρουσίασε στοιχεία έρευνας, σχετικά με το πώς αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί δημοσίων λυκείων το φροντιστήριο και το ρόλο του σε σχέση με το σχολείο.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε δειγματοληπτικά και με γραπτό ερωτηματολόγιο κατά τη σχολική περίοδο 2016-2017 ανάμεσα σε 800 εκπαιδευτικούς δημοσίων λυκείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Όπως τόνισε η κ. Πολυμίλη ζητήθηκε να γίνει από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν στο δημόσιο σχολείο μια συγκριτική αποτίμηση του σχολείου και του φροντιστηρίου σε δέκα δηλώσεις.

«Στις οκτώ από τις δέκα δηλώσεις οι εκπαιδευτικοί αναγνώρισαν πως το φροντιστήριο “υπερέχει” του σχολείου. Μόνο σε δύο δηλώσεις ισχυρίστηκαν ότι το σχολείο είναι καλύτερο από το φροντιστήριο, αναφέροντας ότι πρώτον στο σχολείο διδάσκουν περισσότερο εξειδικευμένοι εκπαιδευτικοί απ’ ότι στο φροντιστήριο και δεύτερον ότι το σχολείο παρέχει ουσιαστικές δυνατότητες για πνευματική καλλιέργεια και μόρφωση, που είναι και ο θεσμικός του ρόλος», σημείωσε η κ. Πολυμίλη.
Όπως προκύπτει από την έρευνα, το 48,8% των ερωτηθέντων καθηγητών υποστήριξε ότι οι μαθητές «δεν μπορούν να συμμετάσχουν με επιτυχία στις πανελλαδικές εξετάσεις, χωρίς φροντιστηριακή υποστήριξη». Επίσης περίπου το 90% των ερωτώμενων καθηγητών λυκείου απάντησε «θετικά» ή «μάλλον θετικά» στο ερώτημα για το αν μια «πρόσθετη ενισχυτική διδασκαλία μέσα στο δημόσιο σχολείο, παράλληλα με την Γ’ Λυκείου και εστιασμένη στις ανάγκες προετοιμασίας για τις πανελλαδικές εξετάσεις, θα μπορούσε να βελτιώσει την επίδοση των υποψηφίων».
Οι καθηγητές υποστήριξαν ακόμη ότι παρατηρείται μια ορισμένη «αναντιστοιχία και ασυμβατότητα» των ασκήσεων των σχολικών εγχειριδίων «και κάποιων θεμάτων των πανελλαδικών εξετάσεων υψηλότερης, μεγαλύτερης δυσκολίας».


Τέλος σε ότι αφορά στο γνωστικό επίπεδο των ερωτώμενων καθηγητών λυκείων, από την έρευνα διαπιστώθηκε ότι ήταν ιδιαίτερα υψηλό. Πολλοί διέθεταν πτυχίο ξένων γλωσσών, γνώσεις πληροφορικής και μεταπτυχιακό τίτλο και το 8% διδακτορικό τίτλο σπουδών.