Skip to main content

H περίπτωση της Tesla δείχνει τον δρόμο για την έξοδο από την κρίση

Η Tesla σχεδιάζει να δημιουργήσει στην Ελλάδα ένα εργαστήριο παραγωγής ιδεών, βάζοντας τη χώρα μας στον χάρτη της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας.

Μια είναι η πραγματικά εντυπωσιακή είδηση της τελευταίας εβδομάδας εντός των συνόρων: Η πρωτοπόρος αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία Tesla σχεδιάζει να δημιουργήσει και να λειτουργήσει ένα σχεδιαστήριο – αμερικανικών προδιαγραφών – στη χώρα μας. Μαξιμαλιστικά, ως συνήθως, η ελληνική κυβέρνηση το επικοινώνησε ως παραγωγική μονάδα.

Ωστόσο, η αλήθεια είναι ότι πρόκειται απλώς για ένα εργαστήριο παραγωγής ιδεών, όμως, ακόμα κι έτσι συνιστά είδηση πρώτου μεγέθους. Κι αυτό γιατί για πρώτη φορά, εδώ και πολύ καιρό, η χώρα μπαίνει στο χάρτη της νέας τεχνολογίας διεθνώς. Επίσης, μπαίνει στο χάρτη της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, αλλά και της βιομηχανίας ευρύτερα. Και πρέπει να είναι κανείς πολύ μικρόψυχος, για να μην το παραδεχθεί και να μην το σημειώσει – αναφέρει ως δείγμα προόδου. Γιατί είναι.

Και αποτελεί μια πρώτη σοβαρή ένδειξη, ότι η χώρα επιστρέφει στην κανονικότητα. Πιο σοβαρή κι από την έξοδο της χώρας στις αγορές. Ο «Τειρεσίας» το 'χει ξαναγράψει και θα επιμείνει. Η Ελλάδα θα βγει πράγματι από το τούνελ της κρίσης μόνον όταν αρχίσουν να δημιουργούνται νέες θέσεις εργασίας, υψηλής ή μεσαίας έντασης, έστω. Και για να γίνει αυτό, απαιτείται να γίνουν επενδύσεις.

Τι είδους; Από αυτές που εισάγουν και ρίχνουν χρήμα στην κατασκευή και λειτουργία παραγωγικών μονάδων. Κάθε είδους και μεγέθους. Οσο αυτό δεν συμβαίνει, η χώρα θα εξακολουθεί να είναι φτερό στον άνεμο της κρίσης. Και δεν πρόκειται να πιάσει στην πραγματικότητα ποτέ τους ρυθμούς ανάπτυξης που της θέτουν οι δανειστές της.

Για την ακρίβεια, αυτή θα καμώνεται ότι τους πιάνει, οι δανειστές θα καμώνονται ότι τη βοηθούν, αλλά οι Ελληνες θα εξακολουθούν να δεινοπαθούν. Αλλά, αυτό είναι το ζητούμενο; Να ευημερούν οι αριθμοί και να δεινοπαθούν οι άνθρωποι;