Skip to main content

Η υπόθεση του Ίλιντεν δεν είναι απλή υπόθεση για την Ελλάδα

Επίλεκτα κυβερνητικά στελέχη δηλώνουν άγνοια περί του τι συνέβη στο Ίλιντεν ή διαστρεβλώνουν την πραγματικότητα υποστηρίζοντας την πρόταση.

Η επικαιρότητα, αλλά και η προπαγάνδα, θα οδηγήσει το θέμα να υποβαθμιστεί, και θα τεθεί ομού με τα πολλά άλλα ανεξήγητα που συμβαίνουν στην χώρα μας τα τελευταία χρόνια.

Η προσπάθεια της κυβέρνησης να περάσει το μήνυμα ότι ήταν απλώς μια πρόταση του Ζόραν Ζάεφ, δεν πείθει. Όχι μόνον εξ όσων αποκαλύπτονται, αλλά και λόγω της παραδοχής επίλεκτων κυβερνητικών στελεχών να δηλώνουν άγνοια περί του τι συνέβη στο Ίλιντεν, ή να διαστρεβλώνουν την πραγματικότητα υποστηρίζοντας την πρόταση.

Δήλωσε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Τριαντάφυλλος Μηταφίδης: «Εγώ δεν έχω πρόβλημα. Η εξέγερση του Ίλιντεν εξάλλου έχει και στοιχεία εξέγερσης κατά της οθωμανικής αυτοκρατορίας». Μάλιστα δε αρνήθηκε την ύπαρξη στοιχείων αλυτρωτισμού στην ονομασία "Μακεδονία του Ίλιντεν", με το επιχείρημα «και εμείς έχουμε μερικούς παλαβούς δικούς μας που λένε ότι το ελληνικό κράτος πρέπει να φτάνει μέχρι τον Ινδό ποταμό».

Δεν αντιλαμβάνομαι τους λόγους που ο Τρ. Μηταφίδης βρήκε σοβαρό αυτό το επιχείρημα, εξισώνοντας δηλαδή "μερικούς παλαβούς" με την ανθελληνική και εξόχως αλυτρωτική ονοματοδοσία των Σκοπίων. Μας κατηγόρησαν οι Ινδοί για αλυτρωτισμό; Ως βουλευτής της Ελλάδας, και μαρξιστής, όφειλε να γνωρίζει εκ δύο πλευρών, τι σημαίνει το Ίλιντεν για τους Σλάβους γείτονες. Κατωτέρω, ελπίζω διαβάζοντας αυτά που γράφω, να θυμηθεί.

Ιδιαίτερη όμως εντύπωση, μου έκανε η τοποθέτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Κώστα Δουζίνα, καθηγητή Νομικής και προέδρου της Επιτροπής Εξωτερικών Υποθέσεων και Άμυνας της Βουλής των Ελλήνων. Όσα είπε, είναι αποκαλυπτικά της άγνοιας, ή της παραπλάνησης, ή της εκμάθησης των γεγονότων από πηγές των Βουλγάρων κομιτατζήδων.

Είπε ο Κ. Δουζίνας, ότι η αναφερόμενη ονοματοδοσία είναι μια εξαιρετικά καλή συμφωνία, για την Ελλάδα. Αποκάλυψε δε ότι: «Πολύς κόσμος δεν ήξερε γι αυτή την ιστορία, την εξέγερση του Ιλιντεν. Ούτε εγώ ήξερα και έψαξα. Ήταν μια αγροτική εξέγερση το 1903 στην περιοχή της Μπίτοβα του Μοναστηρίου στην οποία συμμετείχαν και αυτοί που αργότερα ονομάσαμε σλαβομακεδόνες και βουλγαρόφωνοι και ελληνόφωνοι.

» Ήταν αγροτική επανάσταση των κολίγων εναντίον της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας όπου στο μανιφέστο της είχε μέσα μια λογική πανβαλκανικής συνομοσπονδίας σοσιαλιστικών χαρακτηριστικών και είχε πολλά από αυτά που έλεγε ο Ρήγας Φεραίος. Η εξέγερση ήταν κατά του οθωμανικού κράτους. Επομένως εκ των πραγμάτων είναι ονομασία απάντηση στα σχέδια και τις επιθυμίες της Τουρκίας να εισδύσει στα Βαλκάνια».

Απίστευτη δήλωση, από εξέχοντα Νομικό και κατέχοντα εξόχως σημαντική θέση στο ελληνικό Κοινοβούλιο, όπου εξ αυτού του λόγου όφειλε να γνωρίζει πολύ περισσότερα από εμάς τους καθοδηγούμενους. Είναι απαράδεκτο επομένως, και ως συμμετέχων σε μαρξιστικό κόμμα, να αγνοεί σημαντικά γεγονότα. Είπε, όμως, ότι εχθές μελέτησε, και ανέφερε ότι επρόκειτο για μια αγροτική εξέγερση κατά των Οθωμανών στην Μπίτοβα του Μοναστηρίου.

Από ποιες πηγές άραγε μελέτησε; Πρώτον, δεν υπάρχει καμιά περιοχή "Μπίτοβα του Μοναστηρίου". Δε γνωρίζει ο πρόεδρος της Επιτροπής Εξωτερικών Υποθέσεων και Άμυνας της Βουλής, ότι οι Σλάβοι αποκαλούν το ίδιο το Μοναστήρι Μπίτολα; [Ούτε το Μπίτολα κατάλαβε, και το αποκαλεί Μπίτοβα. Τόση μελέτη!...] Γι’ αυτήν την δήθεν αγροτική εξέγερση, όπου έμπλεξε και τον Ρήγα Φεραίο, μάλλον ανέτρεξε σε πηγές των κομιτατζήδων, ενώ υπάρχουν επιστημονικές μελέτες στο Μουσείο Μακεδονικού Αγώνα, στην Εταιρεία Μακεδονικών σπουδών και στο Ίδρυμα Μελετών Χερσονήσου Αίμου. Σ’ αυτές τις μελέτες δε έπρεπε να ανατρέξει;

Ας δουν λοιπόν πλην των αναφερομένων βουλευτών, και όσοι, αθέλητα ελπίζω, υποστηρικτές της βουλγαρικής προπαγάνδας υπάρχουν, τι λέγουν οι υποστηρικτές των Σλάβων και οι Έλληνες κομμουνιστές που πήραν τα όπλα κατά της Ελλάδας, από το 1944 έως το 1949:

Στο πρωτοσέλιδο της 2 Αυγούστου 1949 της εφημερίδας της 18ης Ταξιαρχίας του αυτοαποκαλούμενου Δημοκρατικού Στρατού Ελλάδας, οι κομμουνιστές ενστερνίζονται πλήρως τα προτάγματα της σλαυικής εξέγερσης του Ίλιντεν και την επακόλουθη διακήρυξη της Δημοκρατίας του Κρουσόβου. Σε απλά ελληνικά, μάλιστα, διακηρύττουν ρητά με τη σειρά τους ότι στο Γράμμο και στο Βίτσι πολεμούν για μιαν ανεξάρτητη Μακεδονία. Γράφει η εφημερίδα τους: «Ζήτω η Εθνική Γιορτή του Μακεδονικού Λαού - Ηλιντεν / Το Ήλιντεν θα γίνει ορμητήριο για την τελική συντριβή του μοναρχοφασισμού στο ΓΡΑΜΜΟ - ΒΙΤΣΙ».

Η περί ου ο λόγος διακήρυξη της Δημοκρατίας του Κρουσόβου, απευθύνει την έκκληση: «Ελάτε κάτω από την σημαία της "Αυτόνομης Μακεδονίας"! Η Μακεδονία είναι ή κοινή μας μάννα». Και καταλήγει: «Ζήτω οι αγωνιστές της ελευθερίας και όλα τα τίμια και καλά τέκνα της Μακεδονίας. Ζήτω! Για μια Αυτόνομη Μακεδονία».

Ούτε αυτά τα γνωρίζουν οι μετέχοντες στην μαρξιστική κυβέρνηση; Ούτε φρόντισαν να τα μάθουν; Ή τα γνωρίζουν πολύ καλά, αλλά στις γερμανικές εντολές οι δήθεν ημέτεροι επαναστάτες ευκόλως πείθονται προς διατήρηση της καρέκλας;