Skip to main content

Η ψηφιακή οικονομία φέρνει προστιθέμενη αξία 6,4 τρισ. στη βιομηχανία

Η νέα πραγματικότητα της 4ης βιομηχανικής επανάστασης και η γνώση που ζητάει σοφή διαχείριση και αξιοποίηση. Σε ζήτηση η Ελλάδα στον παγκόσμιο ιστό.

Οι εταιρείες μετασχηματίζονται ψηφιακά για να παραμείνουν στην αγορά, να επιβιώσουν και να αυξήσουν τα κέρδη τους καθώς τα οφέλη προβλέπεται να είναι μεγάλα για όσους προλάβουν τις εξελίξεις, αφού σε βάθος δεκαετίας μόνο η βιομηχανία, σε παγκόσμιο επίπεδο, εκτιμάται ότι θα «εισπράξει» σε προστιθέμενη αξία 6,4 τρισ. δολάρια.

Τα οφέλη θα τα καρπωθούν όσοι αντιληφθούν τι ακριβώς είναι η 4η Βιομηχανική Επανάσταση, δηλαδή η επανάσταση που φέρνουν οι τεχνολογίες της ψηφιακής εποχής, των robotics, της τεχνητής νοημοσύνης, αλλά και των διαστημικών τεχνολογιών και πολλών ακόμη, όπως είπε ο CEO της Olympia Electronics κ. Δημήτρης Λακασάς μιλώντας από το βήμα του Export Summit VI του ΣΕΒΕ, που πραγματοποιείται στο ξενοδοχείο Μακεδονία Παλλάς με χορηγό επικοινωνίας τη Voria.gr

H προσαρμογή μας, συνολικά, στην ψηφιακή εποχή, έχει γίνει δυσκολότερη γιατί δεν έχουμε πετύχει να διαχειριστούμε και να αξιοποιήσουμε σοφά την υπερπαραγωγή γνώσης που σαν κοινωνία «κατακτήσαμε» τον 20ο αιώνα. Όμως, όπως είπε ο πρώην πρόεδρος του ΣΕΒΕ, ο κόσμος ήδη βρίσκεται στον 21ο αιώνα, στην εποχή που η κοινωνία η βασισμένη στον άνθρωπο θα αντιμετωπίσει μία κοινωνία που θα βασίζεται πλέον στα ρομπότ. Δεν απέχει πολύ η εποχή των driverless αυτοκινήτων, υποστήριξε ο κ. Λακασάς, που και εκείνα θα τα διαδεχθούνε τα mindless.

Ανεβαίνοντας στο βήμα του συνεδρίου ο διευθυντής πωλήσεων της Cisco Systems κ. Νικόλας Μποτίνης, υποστήριξε ότι στην εποχή της 4ης βιομηχανικής επανάστασης, όλες οι εταιρείες, σε διαφορετικό βαθμό η κάθε μία, έχει ξεκινήσει στο ταξίδι του ψηφιακού μετασχηματισμού που οδηγεί σε μία παγκόσμια δίνη πλησιέστερα στην οποία βρίσκονται οι κλάδοι των media, των ΙΤ εταιρειών, του λιανεμπορίου και των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών, αυτοί οι κλάδοι ήδη νοιώθουν έντονα τις επιπτώσεις.

Στις νέες συνθήκες, η Eλλάδα από το 2010 και ύστερα δεν έχει κάνει βήματα μετασχηματισμού, πιθανότατα λόγω οικονομικής κρίσης και έλλειψης πόρων. Παρά ταύτα, βάσει του Digital Country Index, βρίσκεται στην 12 θέση στην Ευρώπη και αρκετά υψηλά στις αναζητήσεις ενδιαφερόμενων. Έτσι, στον παγκόσμιο ιστό, οι παγκόσμιοι πολίτες «ψάχνουν» την Ελλάδα στον τουρισμό  αλλά και στις εξαγωγές προϊόντων, χωρίς όμως να εστιάζουν σε συγκεκριμένες εταιρείες, πιθανότατα επειδή, οι περισσότερες ελληνικές εταιρείες, σαν μικρού μεγέθους, δεν είναι δραστήριες στο διαδίκτυο.

Ο κ.Μποτίνης, τόνισε ότι ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι μία δυναμική προσπάθεια, που βασίζεται σε συγκεκριμένες αρχές που είναι η απλοποίηση διαδικασιών, η ενοποίηση δομών και η υϊοθέτηση απλών, έξυπνων και ασφαλών διαδικασιών.

Πρώτοι ωφελημένοι από τον ψηφιακό μετασχηματισμό μίας επιχείρησης είναι οι πελάτες καθώς απολαμβάνουν πλουσιότερη customer experience, αναγνώρισε ο κ. Φρανκ Ζερβός, sales consulting director της Oracle Hellas. Επίσης, σημαντικά ωφελημένο είναι και το οικοσύστημα των συνεργατών, ωστόσο τα μεγαλύτερα οφέλη δρέπει η εταιρεία που μετασχηματίζεται επειδή εφαρμόζει αποδοτικότερες, εξυπνότερες και ασφαλέστερες διαδικασίες και λειτουργίες.

Αυτό που ο κ. Ζερβός επισήμανε είναι ότι τα στελέχη των επιχειρήσεων πρέπει να συνειδητοποιήσουν ότι απαιτείται αυτοδέσμευση για την εφαρμογή των λαμπρών ιδεών που εκφράζονται σε εντυπωσιακό αριθμό στις ελληνικές επιχειρήσεις, αλλά και καθημερινή παρακολούθηση των νέων δεδομένων, για να δημιουργηθεί σταδιακά η απαιτούμενη κουλτούρα στο ανθρώπινο δυναμικό των εταιρειών.