Skip to main content

Υπεγράφη η εξαγορά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τους Ιταλικούς Σιδηροδρόμους

Το κλείσιμο της συμφωνίας αναμένεται τις επόμενες εβδομάδες μετά την έγκριση την Ευρωπαϊκής Ένωσης - Το ποσό εξαγοράς είναι 45 εκατ. ευρώ.

Σήμερα το πρωί στην Αθήνα υπεγράφη η εξαγορά της ελληνικής εταιρείας σιδηροδρομικών μεταφορών TΡΑΙΝΟΣΕ από τον Οργανισμό Ιταλικών Κρατικών Σιδηροδρόμων FS.

Το έγγραφο υπέγραψε ο Διευθύνων Σύμβουλος και Γενικός Διευθυντής των Ιταλικών Σιδηροδρόμων, Renato Mazzoncini, και ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ταμείου Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), Αντώνης Λεούσης.

Τον Ιούλιο του 2016 ο Οργανισμός Ιταλικών Σιδηροδρόμων ανακοινώθηκε ως «προτιμητέος επενδυτής» του ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο αποδέχτηκε την οικονομική προσφορά των 45 εκατομμυρίων ευρώ.

«Η εξαγορά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποτελεί μια ευκαιρία ανάπτυξης για τους Ιταλικούς Κρατικούς Σιδηροδρόμους που έτσι συνεχίζουν την επέκτασή τους στο εξωτερικό, αλλά και για τους ελληνικούς σιδηροδρόμους που θα μπορούν να υπολογίζουν στην τεχνογνωσία και την εμπειρία των Ιταλικών Κρατικών Σιδηροδρόμων FS», δήλωσε ο Renato Mazzoncini.

«Η σημερινή ενέργεια συνάδει πλήρως με τα προβλεπόμενα από το Βιομηχανικό Σχέδιο 2017-2026, βάσει του οποίου η Ευρώπη αποτελεί εθνική αγορά αναφοράς και το οποίο αποσκοπεί στον τετραπλασιασμό του κύκλου εργασιών που προέρχεται από δραστηριότητες του εξωτερικού και ξεπερνά τα 4 δισεκατομμύρια ευρώ το 2026. Η εξαγορά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ πραγματοποιείται λίγες μέρες μετά την εξαγορά της NXET, της εταιρείας του Ηνωμένου Βασιλείου που διαχειρίζεται την υπηρεσία C2C, από το Λονδίνο έως τις ακτές του Essex. Είμαστε πολύ περήφανοι για αυτές τις επιτυχίες που ανοίγουν το δρόμο για την επίτευξη νέων στόχων» συμπλήρωσε ο ίδιος.

Το κλείσιμο της εξαγοράς αναμένεται τις επόμενες εβδομάδες μετά την έγκριση την Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι ο κύριος σιδηροδρομικός φορέας στην Ελλάδα και παρέχει υπηρεσίες μεταφοράς εμπορευμάτων και επιβατών σε προαστιακό, περιφερειακό, εθνικό και διεθνές επίπεδο, συμπεριλαμβανομένων υπηρεσιών υλικοτεχνικής υποδομής (Logistics).

Το 2015 μετέφερε 16 εκατομμύρια άτομα, με 130 εκατομμύρια ευρώ έσοδα και κέρδη ύψους 2,7 εκατομμυρίων ευρώ, απολαμβάνοντας  από το 2013 οικονομική ισορροπία. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει 670 υπαλλήλους, περίπου 1.100 ηλεκτράμαξες και συρμούς σε leasing και θέτει σε κυκλοφορία περίπου 300 τρένα ημερησίως. Η κύρια γραμμή της είναι η Αθήνα - Θεσσαλονίκη.