Skip to main content

Τι συζητήθηκε στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου για τον ΟΑΣΘ

Αναδιαρθρώσεις σε πολλούς τομείς στον νέο φορέα ζήτησε ο αντιδήμαρχος του δήμου Θεσσαλονίκης Θανάσης Παππάς. Οι τοποθετήσεις της αντιπολίτευσης

Για μια δύσκολη κατάσταση στη μοναδική συγκοινωνία της πόλης, την οποία -όπως είπε- «δεν θα την φορτώσει στην παρουσα διοίκηση», έκανε λόγο η πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου Καλυψώ Γούλα, κατά την ειδική συνεδρίαση για τον ΟΑΣΘ.

«Παρουσιάστηκαν κάποια δεδομένα σε μια δύσκολη και τραγική συνθήκη, με τις αναμονές τις καθυστερήσεις, αλλά δεν είναι κάτι καινούργιο», ανέφερε η κ. Γούλα, η οποία είναι μέλος του Δ.Σ. του ΟΑΣΘ.

Όπως τόνισε, «το ζητούμενο είναι εάν μπορεί να γίνει κάτι καινούργιο». «Θα πρέπει να βρεθεί ένας τρόπος να έχουμε ένα μέσο μεταφοράς και με τη συνεργασία με την ΕΛΒΟ να μπορούμε να αποκαταστήσουμε κάποιες από τις βλάβες ή κάποιον άλλο που μπορεί να βοηθήσει, ώστε να λειτουργήσει το σύστημα σωστά», ανέφερε η κ. Γούλα.

Αναδιαρθρώσεις σε πολλούς τομείς στον νέο φορέα ζήτησε ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων και Περιβάλλοντος Θανάσης Παππάς, ο οποίος συμμετέχει στο Δ.Σ. του ΟΣΕΘ. Μίλησε για τις παθογένειες και τα «αποστήματα του παρελθόντος» και τόνισε πως κανένας από την προηγούμενη διοίκηση δεν έχει διαψεύσει τα όσα καταγγέλλονται.

Η θέση της αντιπολίτευσης

Καλύτερες υπηρεσίες για τους Θεσσαλονικείς, ζήτησε, από τον ΟΑΣΘ, κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του δημοτικού συμβουλίου, με γραπτή δήλωσή του, ο επικεφαλής της Δημοτικής Παράταξης «Εντάξει», βουλευτής Α Θεσσαλονίκης, Σταύρος Καλαφάτης, ο οποίος απουσίαζε λόγω υποχρεώσεων στις Βρυξέλλες.

«Ζητάμε εξηγήσεις για την ταλαιπωρία που υφίστανται τους τελευταίους μήνες οι συμπολίτες μας. Δεν είμαστε ούτε δικαστές, ούτε ελεγκτές. Είμαστε, όμως, προασπιστές βασικών δικαιωμάτων των συμπολιτών μας, εδώ στη Θεσσαλονίκη. Δικαιωμάτων, όπως αυτό που αφορά την ασφαλή, γρήγορη και οικονομική μετακίνηση των συμπολιτών μας, με το μοναδικό μέσον μαζικής συγκοινωνίας που διαθέτει η πόλη» τόνισε.

Ζήτησε, επίσης, «σαφή θέση ώστε να γνωρίζουμε αν αυτή η πολιτική που ασκείται σήμερα θα συνεχίσει και μετά το 2019, ή σε ενάμιση χρόνο από σήμερα, θα προχωρήσει η κυβέρνηση -ως οφείλει από την ευρωπαϊκή νομοθεσία- σε ανοικτό δημόσιο διεθνή διαγωνισμό, μέσω του οποίου, τελικά, θα ιδιωτικοποιηθεί εκ νέου, ο οργανισμός».

«Ο προηγουμενος ΟΑΣΘ ιδρύθηκε και βρήκαν τον μήνα που θρέφει τους 12, χωρίς να έχουν επιχειρηματικό ρίσκο, χωρίς να βάζουν λεφτά, είχαν το "σιγουράκι", οτι θα λαμβάνουν επιδότηση», επικεφαλής της παράταξης Ανοιχτή Πόλη Ρία Καλφακάκου, αναφερόμενη στο μονοπώλιο που είχε ο Οργανισμός.

«Στην πραγματικότητα η κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ ήταν μια γέφυρα για την ιδιωτικοποίηση των πιο κερδοφόρων γραμμών», επισήμανε ο Γιάννης Δελλής από τη Λαϊκη Συσπείρωση. Όπως σημείωσε, «η σημερινή κυβέρνηση εγκαινίαζε το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο με δημόσιο μανδύα».

«Περνάει ο καιρός και η νέα διοίκηση μάς παρουσιάζει τι έκανε στο παρελθόν ο Οργανισμός. Η νέα διοίκηση αντιγράφοντας την κρατική εξουσία, διοικεί παρελθοντολογώντας. Αν λειτουργεί ως μεσίτης κάνει καλά τη δουλειά του. Οι πολίτες έχουν γνωρίσει το παλιό, έχουν γνωρίσει και τη συριζέικη εκδοχή του», τόνισε από την πλευρά του ο Κωνσταντής Σεβρής, από την παράταξη «Μένουμε Θεσσαλονίκη».

«Ο συνωστισμός στα λεωφορεία και οι καθυστερήσεις στις στάσεις είναι τα βασικά προβλήματα, τόνισε ο Μάκης Στεργίου από την παράταξη Συμμαχία Πολιτών».

«Η πόλη βιώνει καθημερινά το χειρότερο της εφιάλτη στο κυκλοφοριακό. Η πόλη έχει μείνει πολύ πίσω στο συγκεκριμένο τομέα», σημείωσε ο ανεξάρτητος δημοτικός σύμβουλος Κωνσταντίνος Ζέρβας. Όπως σημείωσε, «σήμερα δυστυχώς μας παρουσιάσατε μόνο τι παραλάβατε και η πρόταση σας για το μέλλον ήταν μία πρόταση 2 λεπτών. Εγώ θα ήθελα να σταθώ στο μέλλον. Πρέπει να ξέρουμε τι να περιμένει ο κόσμος για την επόμενη μέρα», πρόσθεσε.

Στη συνεδρίαση παρευρέθηκαν και εκπρόσωποι των μετόχων του ΟΑΣΘ, οι οποίοι πραγματοποίησαν παράσταση διαμαρτυρίας νωρίτερα έξω από την αίθουσα του δημοτικού συμβουλίου. «Δεν υπερασπιζόμαστε κανένα Στεφανίδη και καμία προηγούμενη διοίκηση του ΟΑΣΘ. Κατασυκοφαντείται η υπόληψη μας. Έζησα στο πετσί της οικογένειάς μας, πώς μαζεύτηκε δραχμή δραχμή για να αποκτηθεί ένα λεωφορείο. Ο ΟΑΣΘ ήταν ο πιο αριστερός Οργανισμός. Εσείς κόψατους του μισθούς. Αν έχετε στοιχεία κ. Παππά να τα πάτε στον εισαγγελέα», τόνισε.