Skip to main content

Ο τουρκικός όμιλος ζαχαροπλαστείων Mado έρχεται στη Θεσσαλονίκη

Η μεγαλύτερη αλυσίδα καφεζαχαροπλαστείων της Τουρκίας, με ορμητήριο τη Θεσσαλονίκη, σχεδιάζει να εξαπλώσει το όνομα Mado σε Ελλάδα και Βαλκάνια.

Aρχές Μαΐου, στη Λεωφόρο Νίκης και στην περιοχή του Λευκού Πύργου, θα κάνει το ντεμπούτο της στη Θεσσαλονίκη η τουρκική πολυεθνική που έχει συνδέσει το όνομά της με το ξακουστό παγωγό ντοντουρμά, η Mado.

H Mado, η μεγαλύτερη αλυσίδα καφεζαχαροπλαστείων στη Τουρκία, με 308 καταστήματα στη γειτονική χώρα αλλά και διεθνώς, έρχεται μέσα  στην άνοιξη στην Ελλάδα, από την οποία, με έδρα τη Θεσσαλονίκη, σχεδιάζει να εξαπλώσει το όνομα Mado, στα Βαλκάνια.

Διευθυντής της υπό σύσταση ανώνυμης εταιρείας Mado Europe, θα είναι ο γνωστός επιχειρηματίας του τουρισμού και μέλος δ.σ. του Ελληνο- Τουρκικού Εμπορικού Επιμελητηρίου Βορείου Ελλάδος, κ. Στέφανος Χατζημανώλης.

Η Mado Europe θα ανήκει σε πέντε Τούρκους επιχειρηματίες. Πιο συγκεκριμένα, σε τέσσερις επενδυτές που έχουν τοποθετηθεί στην επέκταση του Ομίλου στις αραβικές χώρες και, στη μητρική Mado. Oι πέντε μέτοχοι, όπως πληροφορείται η Voria.gr, επενδύουν αρχικά στην Mado Εurope περί τις 650.000 ευρώ, με στόχο να ξεκινήσουν στην ελληνική αγορά, από τη Θεσσαλονίκη, με δύο καταστήματα.

Το πρώτο κατάστημα(320 τ.μ.), στην περιοχή του Λευκού Πύργου, έχει ήδη συμφωνηθεί και μένει η υπογραφή του συμβολαίου εντός της εβδομάδος, ενώ συζητείται η ενοικίαση ενός ακόμη καταστήματος, στη καρδιά του εμπορικού κέντρου και κοντά στη παραλιακή οδό. Στα δύο αυτά καταστήματα, θα απασχολούνται συνολικά 24 άτομα, ενώ η προμήθεια των προϊόντων θα γίνεται από το εργοστάσιο της Mado, στη Βάρνα της Βουλγαρίας.

Όπως είπε ο κ. Χατζημανώλης, η Mado Europe, κατά την πρώτη διετία, θα αναπτυχθεί αποκλειστικά με εταιρικά καταστήματα. Μετά τη Θεσσαλονίκη, στόχος είναι η δημιουργία Mado Cafes σε τουριστικά νησιά, όπως σε Μύκονο, Σαντορίνη, Κρήτη.

Για την πενταετία, ο στόχος είναι η ανάπτυξη της αλυσίδας Mado, από τον ελληνικό βραχίονα του ομίλου και στις υπόλοιπες βαλκανικές χώρες.

Ποιά είναι όμως η Mado και γιατί είναι σημαντική η είσοδός της στην ελληνική αγορά;

Η Mado έχει έδρα στο Kαχραμανμαράς της Ν.Α. Τουρκίας, κοντά δηλαδή στην πατρίδα του τουρκικού μπακλαβά, στο Γκαζιαντέπ. Η Mado δημιουργήθηκε το 1850 από τον πρίγκιπα Αμπντουλάχ αλ Σαούντ και σταδιακά κατάκτησε την τουρκική αγορά με τα παγωτά της και κυρίως με τον ντοντουρμά.  Από το 1991 ξεκίνησε τη διεθνή της ανάπτυξη και σήμερα υπάρχουν Mado Cafes στην Αυστραλία, στο Ντουμπάι, στο Χονγκ- Κονγκ, τη Νότιο Κορέα, την Κύπρο, το Κουβέιτ, τη Σαουδική Αραβία, την Μαλαισία, το Αζερμπαϊτζάν και το Ιράκ.

Η Mado, τα τελευταία 15 χρόνια, σημειώνει ετήσιες πωλησεις κοντά στα 27 εκατ. δολάρια.

Τα Mado Cafe, θα εισάγουν ένα διαφορετικό concept καφεζαχαροπλαστείου στην Eλλάδα, καθώς πέρα από τις 30 και πλέον ποικιλίες παγωτού που προσφέρουν, έχουν στον κατάλογό τους, τον μπακλαβά και τα υπόλοιπα τουρκικά γλυκά ταψιού, αλλά και σαλέπι, μαζί με τα γνωστά ροφήματα, ενώ επίσης σερβίρουν πρωϊνό.

Σημειώνεται ότι από επιχειρηματίες που γνωρίζουν την τουρκική αγορά, θεωρείται ότι η κίνηση της Mado στην Ελλάδα, θα ακολουθηθεί και από άλλες πρωτοβουλίες επενδυτικές και συνεργασιών.