Skip to main content

Ο σχεδιασμός για τη νέα διοίκηση του ΟΛΘ - Με Μακρόν οι υπογραφές;

Πιθανή η υπογραφή της σύμβασης αγοραπωλησίας μετοχών, παρουσία Μακρόν. Διευθύνων σύμβουλος ο Σ. Θεοφάνης, η συμμετοχή των εταίρων στο νέο ΔΣ.

Μέσα στις επόμενες ημέρες ολοκληρώνονται οι διαδικασίες σύστασης του SPV, δηλαδή της εταιρείας ειδικού σκοπού, στην οποία θα μεταβιβαστεί το 67% του ελληνικού δημοσίου στην ΟΛΘ Α.Ε., που πωλείται στην Κοινοπραξία των Επενδυτών, ενώ παράλληλα έχει προχωρήσει η σύνθεση του νέου managerial team που θα αναλάβει τη διοίκηση και διαχείριση του Λιμένα της Θεσσαλονίκης, με επικεφαλής τον κ. Σωτήρη Θεοφάνη.

Όπως πρώτη είχε γράψει η Voria.gr,  ακόμη από τις 24 Ιουλίου (εδώ), για τη σχεδιαζόμενη επίσκεψη του Γάλλου προέδρου στην Ελλάδα, το διήμερο 7-8 Σεπτεμβρίου, η έλευση του Εμανουέλ Μακρόν πιθανώς θα συνδεθεί με την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ, αφού μεγάλος και καθοριστικής σημασίας μέτοχος ( με 33%) είναι η Terminal Link, θυγατρική του γαλλικού ομίλου CMA CGM.

Είναι πιθανόν αν και όχι ακόμη βέβαιο, ότι η σύμβαση αγοραπωλησίας μετοχών (ΣΑΜ) και η συμφωνία μετόχων να υπογραφούν παρουσία Μακρόν και Αλέξη Τσίπρα, κάτι που πολύ επιθυμεί η ελληνική κυβέρνηση και ειδικά ο πρωθυπουργός, καθώς αφ ενός επιδιώκει να ενισχύσει την αναπτυξιακή του επιχειρηματολογία ενόψει ανόδου του στη Θεσσαλονίκη για την 82η ΔΕΘ και αφετέρου, να δείξει στους δανειστές ότι κάπως κινείται το πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων, που ως γνωστόν γράφει καθυστερήσεις.

Σε αυτό το λίγο διάστημα που απομένει μέχρι να ολοκληρωθεί η σύσταση του SPV και να μπούνε οι υπογραφές στη ΣΑΜ, η Κοινοπραξία των επενδυτών- του γερμανικού fund DIEP, της γαλλοκινεζικής Terminal Link και της Belterra του Ιβάν Σαββίδη- έχει συγκροτήσει τη βασική ομάδα που θα διοικήσει τον ΟΛΘ στη νέα γι’ αυτόν εποχή.

Ξεκινώντας από το διοικητικό συμβούλιο, το οποίο θα είναι 11μελές, σημειώνουμε ότι σε αυτό θα εκπροσωπείται και το ελληνικό δημόσιο αφού διατηρεί και με το νέο καθεστώς μετοχικό πακέτο 7%. Είναι βέβαιο ότι τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου θα αναλάβει ο κ. Σωτήρης Θεοφάνης, μηχανικός με ειδίκευση στο Σχεδιασμό και τη Διοίκηση Λιμένων, ο οποίος μάλιστα ήταν επικεφαλής του ΟΛΘ την εποχή που η εταιρεία εισήχθη στο Χρηματιστήριο. Πιθανότατα ο κ. Θεοφάνης να ασκεί παράλληλα και καθήκοντα προέδρου.

Οι θέσεις των υπολοίπων οκτώ ή εννέα μελών (σε περίπτωση που πρόεδρος αναλάβει άλλο πρόσωπο) θα καλυφθούν αναλογικά προς τη μετοχική συμμετοχή των μελών της Κοινοπραξίας. Το πιθανότερο είναι ότι τέσσερα μέλη θα εκπροσωπούν το γερμανικό fund, με δύο μέλη θα συμμετέχει η γαλλική πλευρά που θα έχει στο δ.σ. και τον διευθύνοντα της Terminal Link κ. Boris Wenzel, ενώ αναλογικά θα συμμετέχει και η πλευρά του ομίλου Σαββίδη.

Σε ό,τι αφορά στις επιτελικές θέσεις της ΟΛΘ Α.Ε., ο Chief Operations Officer θα είναι στέλεχος της Terminal Link ενώ ο Chief Financial Officer θα είναι επιλογής των Γερμανών εταίρων. Πέραν της τριανδρίας των CEO, COO και CFO, υπάρχουν προχωρημένες συνεννοήσεις και με έμπειρα στελέχη της ναυτιλιακής αγοράς και του κλάδου των συνδυασμένων μεταφορών, για θέσεις – κλειδιά στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.