Skip to main content

ΟΛΘ: Πολλές οι απαιτήσεις των υποψήφιων αγοραστών, δυσκολεύει η πώληση

Αντιδράσεις για επενδύσεις, χρονοδιάγραμμα επενδύσεων, ελάχιστα όρια στη διακίνηση φορτίων - Θέλουν όλο το πακέτο του 67%, μαζί.

Δυσκολίες ανακύπτουν και μάλιστα αρκετές, στη προσπάθεια πώλησης του 51%+16% της ΟΛΘ Α.Ε., παρότι αναμφισβήτητα υπάρχει ενδιαφέρον για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης από πολλούς πιθανούς αγοραστές και, από κάποιους, ζωηρό.

Όπως πληροφορείται η Voria.gr, oι υποψήφιοι αγοραστές έχουν καταθέσει πολλά σχόλια επί του σχεδίου της σύμβασης παραχώρησης που έχει αναρτηθεί στο virtual data room από τις 23 Μαΐου. Τα σχόλια είναι στην ουσία ενστάσεις επί των όρων και προϋποθέσεων με δεσμευτικό χαρακτήρα και αυτός είναι κι' ο λόγος που έχουν δοθεί δύο παρατάσεις στην κατάθεση δεσμευτικών προσφορών.

Οι ενδιαφερόμενοι φαίνεται πως συγκλίνουν στα ίδια σημεία, όσον αφορά τις αντιρρήσεις τους σε κάποια από τα προβλεπόμενα στη σύμβαση. Πιο συγκεκριμένα δε συμφωνούν στο ύψος των επενδύσεων, των υποχρεωτικών, δεν συμφωνούν στο χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των προβλεπόμενων επενδύσεων, διαφωνούν με τα ελάχιστα όρια για τα φορτία που θα διακινούνται και, προτιμούν, όπως πληροφορούμεθα, να πάρουν μαζί με το 51% και το 16%, δηλαδή το υπόλοιπο ποσοστό που έχει περάσει στο ΤΑΙΠΕΔ και το οποίο προβλέπεται να δοθεί, μετά την πρώτη πενταετία από την πώληση του 51% και εφ' όσον έχουν ικανοποιηθεί συγκεκριμένα προαπαιτούμενα.

Με μια κουβέντα, οι υποψήφιοι επενδυτές, θέλουν όλο το πακέτο το μετοχικό μαζί, μικρότερες υποχρεωτικές επενδύσεις ( σ.σ οπωσδήποτε πολύ μικρότερες από τα 309 εκατ. του 5ετούς μεσοπρόθεσμου), υλοποίηση του επενδυτικού πλάνου σε μεγαλύτερο χρόνο, ενώ αντιδρούν και στην ανάληψη δεσμεύσεων σχετικά με τα διακινούμενα φορτία.

Κάποιοι θα πούν ότι οι πιθανοί αγοραστές τα θέλουν όλα και σε "συμφέρουσα τιμή" και συμφωνία, κάποιοι θα μιλήσουν για "ξεπούλημα". Κάποιοι άλλοι θα πούν ότι αυτή είναι η τελευταία ευκαιρία για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, για να ξεφύγει από το μάνατζμεντ του δημοσίου και να αναπτυχθεί σαν ένα ανταγωνιστικό και με προοπτικές περιφερειακό λιμάνι.

Το βέβαιο είναι, ότι ΤΑΙΠΕΔ και κυβέρνηση, που μάλλον έχουν στα χέρια τους μία καυτή πατάτα, θα θελήσουν να εξασφαλίσουν το ΟΚ των φορέων της πόλης, σε μία πώληση που φοβούνται ότι θα συναντήσει αντιρρήσεις.

Όπως μαθαίνει η Voria.gr, τέλος Αυγούστου με αρχές Σεπτεμβρίου θα μπούνε και οι τελευταίες πινελιές στη σύμβαση, αφού λήφθηκαν υπόψη και οι παρατηρήσεις των ενδιαφερομένων. Και μετά, η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ θα καλέσει σε ενημέρωση τους εκπροσώπους των φορέων.

Το βέβαιο λοιπόν είναι ότι μέσα στο Σεπτέμβριο θα έχουμε εξελίξεις, εκτός κι αν υπάρξουν και άλλες καθυστερήσεις. Θα δούμε πού θα "κλείσει" η σύμβαση παραχώρησης, πώς θα γίνει δεκτή από φορείς αλλά και εργαζόμενους και, τέλος, ποιοι από τους υποψηφίους αγοραστές θα καταθέσουν δεσμευτική προσφορά.

Το βέβαιο είναι ότι το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης, σκόπιμα και από χρόνια, έμεινε να ακολουθεί τις εξελίξεις στον Πειραιά, κάτι που το αποδυνάμωσε στον εσωτερικό ανταγωνισμό, αλλά επίσης βέβαιο είναι ότι η προόδος στις ιδιωτικοποιήσεις στο τομέα των μεταφορών, συμπεριλαμβανομένων των σιδηροδρομικών, πιέζει και για την πώληση της ΟΛΘ Α.Ε.