Skip to main content

Η εταιρεία που ταξιδεύει τις ελληνικές γεύσεις από Αμερική έως Κορέα

Η εξαγωγική Pelopac δουλεύει για τα μεγαλύτερα brands στον χώρο των fine foods. Νέα επένδυση για επέκταση των παραγωγικών της εγκαταστάσεων.

Η Pelopac A.B.E.E., ανήκει στις αθόρυβα αναπτυσσόμενες εξαγωγικές βιομηχανίες τροφίμων, η οποία με τα ποιοτικά και καινοτόμα προϊόντα της έχει πετύχει να παράγει για περίπου 40 μεγάλα brands και λιανεμπορικές αλυσίδες της Αμερικής, της Αυστραλίας και της Δυτικής Ευρώπης, διαθέτοντας στη διεθνή αγορά πάνω από 200 κωδικούς, προϊόντα που όλα φέρουν ευδιάκριτο το ελληνικό σημαιάκι ή το «greek» στις συσκευασίες τους.

Η Pelopac, εξαγωγική στο 100% της δραστηριότητάς της, στο εσωτερικό διατηρεί χαμηλό προφίλ ακόμη και για τις δράσεις εταιρικής κοινωνικής ευθύνης που υποστηρίζει, αλλά χαίρει μεγάλης αναγνώρισης στους επιχειρηματικούς και επιστημονικούς κύκλους που ασχολούνται με τον κλάδο τροφίμων και δη με την επιτραπέζια ελιά. Όμως η ανάπτυξη, που φέρνει επενδύσεις και συνδυάζεται με την καινοτομία, μιλάει από μόνη της. Έτσι συμβαίνει και με την Pelopac, που υλοποιεί επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 3,6 εκατ. ευρώ, στις βιομηχανικές της εγκαταστάσεις στη ΒΙΠΕ Σίνδου, εγκαταστάσεις που εγκαινιάσθηκαν το 2006 αλλά χρειάζονται οπωσδήποτε επεκτάσεις κτιριακές και πρόσθετο μηχανολογικό εξοπλισμό για να σηκώσουν την αύξηση στις πωλήσεις.

Άλλωστε, στο πρώτο εξάμηνο του 2018, οι πωλήσεις καταγράφουν αύξηση της τάξης του 30%, ενώ ήδη το προσωπικό, από 162 άτομα το 2017, αυξήθηκε στα 180.

Η αύξηση των πωλήσεων οφείλεται στις εξαγωγές ελιάς, μια πολύ θετική εξέλιξη καθώς η περυσινή χρονιά δέχθηκε τις επιπτώσεις από το πλήγμα που προηγούμενα είχε κτυπήσει τις ελιές Καλαμών. Το 2017 η εταιρεία είχε κύκλο εργασιών 16,7 εκατ. ευρώ και προ φόρων κέρδη 917.000 ευρώ, έναντι πωλήσεων 17,3 εκατ. ευρώ το 2016 και κερδών προ φόρων 1,111 εκατ. ευρώ.

«Η επένδυση των τριών και πλέον εκατομμυρίων που έχει ενταχθεί στον αναπτυξιακό νόμο, εκτιμούμε ότι θα ολοκληρωθεί ως το τέλος του 2020. Σπεύδουμε να την υλοποιήσουμε γιατί έχουμε εξαντλήσει την παραγωγική δυναμικότητα του εργοστασίου μας και πρέπει να μπορούμε να εξυπηρετήσουμε νέες αγορές αλλά και να αυξήσουμε την παραγωγή σε νέες κατηγορίες προϊόντων», είπε στη Voria.gr o βασικός μέτοχος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κ. Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης.

Η Pelopac, που ιδρύθηκε το 1993, στη Λάρισα τότε, για να υποστηρίξει παραγωγικά τα Peloponnese, την επωνυμία με την οποία ο ερευνητής κ. Σωτήρης Κιτριλάκης, λανσάρισε για πρώτη φορά, το 1983, στο αμερικανικό καταναλωτικό κοινό, υψηλής ποιότητας ελληνικά τρόφιμα.  

Από την ίδρυση της εταιρείας, μέχρι σήμερα, έχουν μεσολαβήσει πολλές και σημαντικές εξελίξεις. H Pelopac που επεξεργάζεται και εξάγει ελληνικά και μεσογειακά παραδοσιακά προϊόντα, μεταφέρθηκε το 1996 στη Θεσσαλονίκη, στο Καλοχώρι, ενώ το 2006 μετεγκαταστάθηκε σε υπερσύγχρονο συγκρότημα στη ΒΙΠΕ Σίνδου, επενδύοντας κάθε λίγο σε νέα μηχανήματα, τεχνολογίες, καινοτόμα προϊόντα.

Αυτοί οι 200 κωδικοί  που παράγει πηγαίνουν σε ορισμένα από τα μεγαλύτερα brands του κόσμου, όπως τα Hormel Foods, Sainsbury, Pearls, Always Fresh της Αυστραλίας, Βell- Carter, Target κ.αλ.

«Οι ελιές αντιπροσωπεύουν το 70% του τζίρου μας, ενώ το 62% των πωλήσεών μας γίνεται στην αμερικανική αγορά. Έχουμε διείσδυση κυρίως σε αγγλόφωνες χώρες και σε αγορές, σε χώρες που το καταναλωτικό κοινό, έχει στραφεί στα ποιοτικά, υγιεινά  αλλά πλέον και άμεσα καταναλώσιμα προϊόντα. Ακολουθούμε τις τάσεις της αγοράς και έχουμε εμπλουτίσει την γκάμα των προϊόντων μας με πολλά θρεπτικά snacks, μικρά εύκολα γεύματα, σε εύκαμπτες συσκευασίες, προϊόντα που ο καταναλωτής μπορεί να προμηθευτεί και από τα λεγόμενα convenience stores ή από γωνιές τροφίμων στα αμερικανικού τύπου φαρμακεία, τα drug stores, χωρίς να είναι αναγκασμένος να διαθέσει χρόνο σε super market», εξήγησε ο κ. Κωνσταντινίδης.

Η ελιά, σε διάφορες συσκευασίες και γευστικές προτάσεις, Καλαμών αλλά και Χαλκιδικής, έχει τον πρώτο λόγο στα προϊόντα της Pelopac, ενώ το καλάθι συμπληρώνεται με antipasti και διάφορα ορεκτικά, dips, αλοιφές, τουρσιά, snacks, μικρογεύματα όπως το tapaz 2 go που συνδυάζει χούμους με κράκερς.

«Δύο σημαντικές νέες κατηγορίες προϊόντων για την Pelopac, είναι τα οrganic που ήδη έχουν κατακτήσει το 15% των πωλήσεων, αλλά και οι σειρές για το travel catering που από το 2015 παράγουμε για αεροπορικές εταιρείες των ΗΠΑ, της Αυστραλίας αλλά και πιο πρόσφατα την easyJet, τα Karyatis».

Το 62% των προϊόντων της Pelopac διατίθενται στις ΗΠΑ, το 15% στην Αυστραλία, το 14% στη Βρετανία κι ένα ποσοστό 8% σε χώρες της Ε.Ε., ενώ στις καινούργιες αγορές, συγκαταλέγονται η Δανία και Σουηδία, με το πλέον πρόσφατα break through να γίνεται στη Νότιο Κορέα.

Η Pelopac εξετάζει και τις αγορές της Ασίας, εάν είναι ώριμες να δεχθούν τις γεύσεις των ελληνικών και μεσογειακών προϊόντων, ενώ συνεχίζει να επενδύει πολύ αποφασιστικά στο ελληνικό super food, στην ελιά.

«Οι ελληνικές ελιές, ξεχωρίζουν για την ποιότητά τους. Στη χώρα μας συζητάμε πολύ για το ελαιόλαδο, χωρίς να αναδεικνύουμε την ελιά, η οποία με τον φυσικό τρόπου που την επεξεργαζόμαστε, είναι μία πολύτιμη τροφή, ένα πραγματικό super food. Το θετικό είναι ότι μετά την ελιά Καλαμών, που είναι παγκόσμια γνωστή και κρατάει τα σκήπτρα στις επιτραπέζιες, ανερχόμενη κατηγορία είναι και η ελιά Χαλκιδικής, που σαν μεγαλόκαρπη ανταγωνίζεται με επιτυχία τις εξαγωγές Ισπανίας και Αιγύπτου», τόνισε ο κ. Κωνσταντινίδης, ένας επιχειρηματίας που κατόρθωσε να πάρει μεγάλους πελάτες από Χιλιανούς και Ισπανούς παραγωγούς, φέρνοντας έσοδα και προστιθέμενη αξία στην Ελλάδα.