Skip to main content

Ευκαιρίες για τουρισμό στην Κ. Μακεδονία 365 μέρες τον χρόνο (vid)

Τουριστικά πακέτα για ξένους δρομείς στη Θεσσαλονίκη - Στο «παιγνίδι» και ο ποδηλατικός τουρισμός - 200.000 περιπατητές ετησίως στον Όλυμπο

Οι δυνατότητες της Κεντρικής Μακεδονίας για την ανάπτυξη εναλλακτικών μορφών τουρισμού όπως είναι ο δρομικός, ο ποδηλατικός και ο περιπατητικός αναδείχθηκαν μέσα από την Ημερίδα Βιώσιμης Ανάπτυξης Νέων Μορφών Τουρισμού που διοργάνωσε στο πλαίσιο της 33ης έκθεσης Philoxenia η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.

Η στρατηγική ανάπτυξης των εναλλακτικών μορφών τουρισμού από την Περιφέρεια και τους συναρμόδιους φορείς προσανατολίζεται στην εξωστρέφεια και την προσέλκυση τουριστών από το εξωτερικό. Από τολμηρούς ανθρώπους που θα ονειρευτούν εμπειρίες απόδρασης στην παρθένα ελληνική φύση, τα δάση, τα βουνά και θα θελήσουν να τις ζήσουν, προσφέροντας ουσιαστικά οφέλη στην ελληνική τουριστική αγορά και την επιχειρηματικότητα.

Μάλιστα, όπως αναφέρθηκε στο πλαίσιο της ημερίδας, αναμένεται να δημιουργηθούν τουριστικά πακέτα για δρομείς από το εξωτερικό, που θα περιλαμβάνουν την εμπειρία του Μαραθωνίου στη Θεσσαλονίκη. «Στα πακέτα αυτά, θα συνδυάζεται η εμπειρία της πόλης μας με τις ξεναγήσεις, τη γαστρονομία και όλες τις ανάγκες των τουριστών», ανέφερε η πρόεδρος του ΜΕΑΣ ΤΡΙΤΩΝ, Χριστίνα Καραμίχου και πρόσθεσε ότι έχουν ήδη γίνει οι πρώτες επαφές, στο πλαίσιο της παρουσίας στην τουριστική έκθεση WTF στην Αγγλία. «Η Θεσσαλονίκη διαθέτει πολύ μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης δρομικού τουρισμού επειδή προσφέρει διαδρομές που μπορούν να ακολουθήσουν πολλοί δρομείς ανεξαρτήτως ηλικίας, γι αυτό και προσπαθούμε να αναδείξουμε το τουριστικό προϊόν στο εξωτερικό για να πετύχουμε αύξηση των εισερχομένων τουριστών στην πόλη μας», δήλωσε στη Voria.gr η κ. Καραμίχου.

Εξίσου σημαντικές είναι οι προοπτικές και για τον ποδηλατικό τουρισμό, αφού η Θεσσαλονίκη με το Σέιχ Σου χαρίζει στους ποδηλάτες μοναδικές εμπειρίες διαδρομών μέσα στο καταπράσινο δάσος και το ανώμαλο έδαφος. Άλλωστε, όπως τόνισε κατά την παρέμβασή του στην ημερίδα ο Γιώργος Νάνος, από την εταιρεία Outline, η εποχικότητα και το κλίμα της Ελλάδας είναι από τα βασικά της πλεονεκτήματα για την ανάπτυξη του ποδηλατικού τουρισμού και τη δημιουργία ποδηλατικών προορισμών, αφού προσφέρεται για διαδρομές καθόλη τη διάρκεια του έτους. Ο ίδιος συνέχισε παρουσιάζοντας τα οφέλη από την ανάπτυξη του ποδηλατικού τουρισμού που είναι μεταξύ άλλων η διεύρυνση της τουριστικής περιόδου, η ενδυνάμωση της τοπικής επιχειρηματικότητας και η δημιουργία θέσεων εργασίας και φυσικά το άνοιγμα σε ένα νέο τουριστικό κοινό.

«Η μορφολογία του εδάφους στο Σέιχ Σου είναι ιδανική για ποδηλατικούς προορισμούς και απέχει μόλις δέκα λεπτά από το κέντρο της πόλης, οπότε είναι πολύ εύκολα προσβάσιμο και μετά τη διαδρομή, ο ποδηλάτης μπορεί να βρεθεί πολύ γρήγορα στο κέντρο και να δραστηριοποιηθεί εκεί», εξήγησε ο κ. Νάνος.

Όσον αφορά τον περιπατητικό τουρισμό, σημαντικό προορισμό αποτελεί ο Όλυμπος, στα μονοπάτια του οποίου περπατούν 200.000 επισκέπτες τον χρόνο. Όπως τονίστηκε στην ημερίδα, υπάρχει ανάγκη για περαιτέρω πληροφόρηση των τουριστών, με τη δημιουργία εξειδικευμένων περιπτέρων ενημέρωσης για τις εναλλακτικές δραστηριότητες.

«Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας προσπαθεί να εστιάσει στο κομμάτι του θεματικού τουρισμού ώστε να μπορέσουμε να κατακτήσουμε τον στρατηγικό μας στόχο που είναι να γίνουμε προορισμός 365 ημερών», δήλωσε στη Voria.gr ο αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού και Πολιτισμού Κεντρικής Μακεδονίας, Αλέξανδρος Θάνος και πρόσθεσε: «Γι' αυτό φέτος στη Philoxenia αποφασίσαμε να κάνουμε ένα θεματικό περίπτερο για τις εναλλακτικές δραστηριότητες, να αναδείξουμε δηλαδή την Περιφέρειά μας με μία άλλη ματιά, πέρα απ' τον ήλιο και τη θάλασσα για τα οποία είμαστε γνωστοί».

Όπως είπε, μέσα από τη δημιουργία αυτού του προορισμού περνούν οι δραστηριότητες, οι εμπειρίες δηλαδή που μπορεί κάποιος επισκέπτης της περιοχής μας να βιώσει όταν έρθει πέρα από τους καλοκαιρινούς μήνες, εδώ. «Κάνουμε αυτήν την ημερίδα για να αναδείξουμε τον αθλητικό και τον περιβαλλοντικό τουρισμό και τα χρηματοδοτικά εργαλεία που μπορεί κάποιος ιδιώτης να χρησιμοποιήσει για να αναπτύξει αυτές τις μορφές υπηρεσιών», είπε ο κ. Θάνος και κατέληξε: «Γιατί το τουριστικό προϊόν δεν ξεκινά και τελειώνει μόνο μέσα σε ένα ξενοδοχείο, αλλά εμπλουτίζεται με όλες αυτές τις υπηρεσίες».