Skip to main content

Πιτσιόρλας: Σήμερα οι υπογραφές για την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Ο πρώην πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ και υφυπ. Οικονομίας μίλησε για μία σημαντική εξαγορά που σηματοδοτεί νέα εποχή για τους ελληνικούς σιδηροδρόμους.

Σήμερα πιθανότατα θα υπογραφεί η σύμβαση πώλησης του 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στη Ferrovie dello Stato Italiane SpA, όπως δήλωσε στον ραδιοφωνικό σταθμό Αlpha 98,9 ο υφυπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης και πρώην πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Στέργιος Πιτσιόρλας, παραδεχόμενος ότι «υπήρξε καθυστέρηση λόγω μεγάλου φόρτου υποθέσεων στο Ελεγκτικό Συνέδριο».

Ο προσυμβατικός έλεγχος, όπως τόνισε ο κ. Πιτσιόρλας, είναι πολύ σημαντικός και δεν πρέπει κανείς να τον υποτιμά, καθώς διασφαλίζει στο μέγιστο και τα συμφέροντα του Δημοσίου, κυρίως την ασφάλεια των συναλλαγών που είναι μεγάλη υπόθεση και πρόκειται για έναν μηχανισμό που δουλεύει με τρόπο πολύ καλό.

Ο πρώην πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ χαρακτήρισε «πολύ σημαντικό το γεγονός της μεταβίβασης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, καθώς η χώρα μας, στην πράξη και όχι στα λόγια, μπαίνει στον δρόμο να μετατραπεί σε έναν κόμβο μεταφορών προς την Ευρώπη» και πρόσθεσε: «Έχουμε ανάγκη από τρένα που θα λειτουργούν πολύ καλά. Έχουμε ανάγκη από τη ραγδαία ανάπτυξη του σιδηροδρόμου. Έχουμε τεράστια ανάγκη από αυτή την αλλαγή. Η ιταλική εταιρεία που παίρνει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει τη διάθεση να επενδύσει». Η εξέλιξη αυτή θα φέρει στο ελληνικό Δημόσιο 45 εκατ. ευρώ, ενώ διαγράφει υποχρεώσεις επιστροφής κεφαλαίων κρατικών ενισχύσεων ύψους 714 εκατ. ευρώ από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο ελληνικό Δημόσιο.

«Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ προσπαθούσε να προσλάβει μηχανοδηγούς» υπογράμμισε ο κ. Πιτσιόρλας, «αλλά δεν επιτρέπεται. Θα γίνουν σημαντικές προσλήψεις και θα δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας, αλλά θα γίνουν και σημαντικές αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας των σιδηροδρόμων».

Τέλος, πέραν της ΤΡΑΙΝΟΣΕ οι Ιταλοί φιλοδοξούν να αποκτήσουν την ΕΕΣΣΤΥ (οι προσφορές έχουν μετατεθεί για τις 30 Ιανουαρίου) και μελλοντικά τη ΣΤΑΣΥ, εάν το υπερταμείο αποφασίσει την αποκρατικοποίησή της.