Skip to main content

Δ' Δημοτική Κοινότητα: Μεγάλες καθυστερήσεις στις γραμμές του ΟΑΣΘ

Τι προέκυψε από την ενημερωτική συνάντηση που διοργανώθηκε χθες ύστερα από καταγγελίες δημοτών για την λειτουργία του ΟΑΣΘ.

Δεκάδες δημότες και επαγγελματίες της Δ΄ Δημοτικής Κοινότητας Δήμου Θεσσαλονίκης έδωσαν το «παρών» στην ενημερωτική συνάντηση που διοργάνωσε το Κοινοτικό Συμβούλιο με θέμα την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού από τις διερχόμενες γραμμές και τις στάσεις του ΟΑΣΘ στα όρια της κοινότητας.

Συγκεκριμένα, η συνάντηση που πραγματοποιήθηκε χθες Δευτέρα αφορούσε στις αστικές συγκοινωνίες των λεωφορειακών γραμμών Νο 12, 14, 30, 37, 11, ύστερα από καταγγελίες των δημοτών για δραματικές καθυστερήσεις δρομολογίων, τον σημαντικό περιορισμό του αριθμού τους, την αύξηση του χρόνου αναμονής στις στάσεις, την ανυπαρξία ενημέρωσης για τους χρόνους άφιξης των αστικών λεωφορείων, τα ασφυκτικά γεμάτα λεωφορεία σε συγκεκριμένες ώρες και μέρες, την ελλιπή εξυπηρέτηση και ακόμη και διαπληκτισμούς μεταξύ επιβατών, λόγω επιδείνωσης των συνθηκών μετακίνησης.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, τα θέματα αναφορικά με τα προβλήματα όπως παρουσιάστηκαν και συζητήθηκαν είναι:

1.απώλειες δρομολογίων με σημαντικό περιορισμό του αριθμού τους.
2.μείωση διατιθέμενων λεωφορείων.
3.καθυστερήσεις δρομολογίων.
4.αύξηση του χρόνου αναμονής στις στάσεις.
5.έλλειψη ενημέρωσης για τους χρόνους άφιξης των αστικών λεωφορείων.
6.ασφυκτικά γεμάτα λεωφορεία σε συγκεκριμένες ώρες και μέρες.
7.γενική κατάσταση και εικόνα των Στάσεων (καλαισθησία, εξυπηρέτηση).
8.ασφάλεια επιβατών.

Για τη συνάντηση που, όπως αναφέρεται στην ίδια ενημέρωση, πραγματοποιήθηκε σε θετικό κλίμα ως προς την πρωτοβουλία της Κοινότητας, η Κοινότητα αναφέρει:

α. Ήταν σημαντικές οι καταγγελίες των δημοτών επιβατών για τις γραμμές που εξυπηρετούν την Τούμπα.
β. Τα λεωφορεία είναι πεπαλαιωμένα και ασυντήρητα.
γ. Η γραμμή Νο 12 έχει μεγάλη διαδρομή και εξυπηρετεί εργαζόμενους, μαθητές και φοιτητές όπου η μείωση των διαθέσιμων λεωφορείων έχει δυσχεράνει την λειτουργία της με αποτέλεσμα οι επιβάτες από τις πρώτες κιόλας στάσεις να στοιβάζονται σε αυτά και να υπάρχει συνωστισμός.
δ. Τακτικά λεωφορεία έχουν βλάβες στην διάρκεια του δρομολογίου με αποτέλεσμα κάποια να παραλείπονται.
ε. Τονίστηκε επίσης ότι ο σχεδιασμός και η αναδιάρθρωση των γραμμών δεν μπορεί να είναι υπόθεση και απόφαση του ΟΑΣΘ.
στ.Χρειάζεται άμεση χρηματοδότηση για την επισκευή των λεωφορείων.
ζ. συνέργειες, συνεννόηση, υλοποιήσιμες προτάσεις και κοινή βούληση για την επίλυση των προβλημάτων.
η. Είναι γνωστό ότι η  Θεσσαλονίκη έχει ανάγκη από ένα συνολικό σχεδιασμό.
Όμως ορισμένες περιοχές όπως η Τούμπα έχουν ειδικά χαρακτηριστικά και αυτά πρέπει να ληφθούν υπόψη στον νέο σχεδιασμό.
θ. Οι όποιες αποφάσεις για την αναδιάρθρωση των γραμμών πρέπει να προκύψουν έπειτα από διαβούλευση με την τοπική κοινωνία.
ι. Οι δημότες δήλωσαν ότι το τελευταίο διάστημα που ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών πέρασε στον έλεγχο του κράτους, όχι μόνο δεν μειώθηκαν τα χρόνια προβλήματα των αστικών συγκοινωνιών, αλλά απεναντίας και παρά τις περί του αντιθέτου διαβεβαιώσεις η μετακίνηση των επιβατών της Τούμπας γίνεται όλο και πιο δυσχερής, κάτι που καθημερινά επιβεβαιώνεται και από δημοσιεύματα στον τοπικό τύπο.
ια. Προτάθηκε η επίσκεψη δημοτών και με την συμμετοχή του Κοινοτικού Συμβουλίου στα Γραφεία του ΟΑΣΘ για την επί τόπου εκδήλωση διαμαρτυρίας.
ιβ. Οι υπόλοιπες γραμμές  Νο, 14, 30, 37, 11 αντιμετωπίζουν αναλογικά τα ίδια λειτουργικά προβλήματα.

Μάλιστα, όπως καταγγέλλει το Κοινοτικό Συμβούλιο, στη συνάντηση προσκλήθηκαν εκπρόσωποι του ΟΑΣΘ και του ΟΣΕΘ, οι οποίοι ωστόσο δεν παρευρέθηκαν.

«Επειδή, οι αστικές συγκοινωνίες αποτελούν το μοναδικό μέσο μεταφοράς στην πόλη, πολλώ δε μάλλον όταν η λειτουργία του μετρό στην Θεσσαλονίκη θα καθυστερήσει και η ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού έχει αγγίξει τα όρια της ανεκτικότητας θεωρούμε σημαντικό να αναληφθούν άμεσα οι σχετικές πρωτοβουλίες επίλυσης των τρεχουσών προβλημάτων παράλληλα με τον οποιαδήποτε άλλον σχεδιασμό εκσυχρονισμού του ΟΑΣΘ και του συγκοινωνιακού έργου στην πόλη», τονίζει το ΚΣ προσθέτοντας ότι «το Συμβούλιο της Δ΄ Δημοτικής Κοινότητας βρίσκεται στην διάθεση πρώτον των δημοτών και δεύτερον σε οποιαδήποτε άλλη σχετική ενέργεια».