Skip to main content

Smartup: Η εταιρία με τις έξυπνες εφαρμογές για ξενοδοχεία και εστίαση

Η Smartup IKE, ετοιμάζει νέες ψηφιακές εφαρμογές με τα Prestige και Gear και κτίζει δίκτυο αντιπροσώπων σε Γερμανία, Ολλανδία και Μέση Ανατολή.

Άλλαξε ο ΦΠΑ στην εστίαση; Μπήκαν νέα πιάτα στο καλοκαιρινό μενού; Θέλεις φωτογραφικό υλικό για να ανοίγει η όρεξη του πελάτη ή θέλεις να προσθέσεις διαφημιστικό υλικό συνεργατών; Θέλεις να εξυπηρετείς του τουρίστες χωρίς να χρειάζεται διερμηνέα; Όλα αυτά δεν αποτελούν στο ελάχιστο προβλήματα για τα εστιατόρια που χρησιμοποιούν τον ψηφιακό κατάλογο «Smart Catalog», της Smartup IKE, αφού αντί για τον συμβατικό τυπωμένο κατάλογο, έρχεται το μενού σε...ταμπλέτα.

Η Smartup είναι μια θεσσαλονικιώτικη εταιρεία που με επιτυχία ολοκλήρωσε ουσιαστικά το επιχειρηματικό της πλάνο στο πλαίσιο του προγράμματος «Νέα Καινομοτική Επιχειρηματικότητα», κι ήδη έχει ανοίξει τα φτερά της για το εξωτερικό, ενώ μέσα στο Σεπτέμβριο θα βγάλει στην αγορά δύο νέα προϊόντα, δύο νέες εφαρμογές, μία για επαγγελματίες και μία εξειδικευμένους developers εφαρμογών για τα smartphones και τα tablets της Apple.

Η Smartup ιδρύθηκε στις αρχές του 2013 από τους δύο εταίρους της ΙΚΕ, από δύο άτομα του χώρου της διοίκησης τουριστικών επιχειρήσεων, τον κ. Βασίλη Τσίτουρα και την κ. Όλγα Γκαζέπη. Σε αυτό το διάστημα και στο πλαίσιο του προγράμματος της Νέας Καινοτομικής Επιχειρηματικότητας, η Smartup ανέπτυξε δύο εφαρμογές:

1) Τον ψηφιακό κατάλογο «Smart Catalog», που μάλιστα τον τελευταίο ενάμισι χρόνο χρησιμοποιείται - διαθέσιμος σε επτά γλώσσες- από το εστιατόριο της Μουσείου της Ακρόπολης.

2) Το προϊόν παραγγελιολιψίας «Smart Quick &  Easy». Όπως εξηγεί ο κ. Τσίτουρας, πρόκειται για προϊόν στοχευμένο, προσαρμοσμένο σε κάθε κατάστημα ξεχωριστά,  χαρακτηριστικό που το διακρίνει από ψηφιακούς χρυσούς οδηγούς τύπου e-food.gr. «Το συγκεκριμένο προϊόν σχεδιάστηκε έτσι που θα βοηθάει στη διατήρηση του customer loyalty, προκειμένου ο καταστηματάρχης να μπορεί να διατηρήσει το κοινό του και μάλιστα, με πολύ μικρό κόστος για αυτόν, είτε εφάπαξ, είτε με κάποια ελάχιστη μηνιαία χρέωση.

Παράλληλα με τα παραπάνω, για να μειώνεται η δουλειά που πέφτει στους σερβιτόρους των εστιατορίων, έχει δημιουργηθεί μια συγγενική εφαρμογή που χρησιμοποιείται ήδη σε τρία εστιατόρια, σε Μύκονο, Κρήτη και Αθήνα, με την οποία ο πελάτης παραγγέλει από ηλεκτρονικό κατάλογο.

Η Smartup ξεκίνησε κάνοντας αρχή από τους χώρους των ξενοδοχείων και της εστίασης, έχοντας κτίσει σταδιακά το πελατολόγιό της και μάλιστα με κάποιους μεγάλες εταιρείες. Ωστόσο, η εσωτερική αγορά, βρίσκεται τους τελευταίους μήνες σε κάμψη, κάτι που αναγκάζει σε ταχύτερη ανάπτυξη στο εξωτερικό.

«Έχουμε μέσα στο 2015 αρχίσει να δημιουργούμε δίκτυο, μέσω αντιπροσώπων, σε Γερμανία, Ολλανδία και Μέση Ανατολή, προωθώντας το «Smart Catalog». Πρόκειται για ένα δυναμικό προϊόν που στέκεται πολύ καλά στον ανταγωνισμό, ο οποίος διεθνώς εκδηλώνεται από περίπου 10 εταιρείες που δεν είναι όμως όλες ενεργές» λέει στη Voria.gr ο κ. Τσίτουρας.

Μαζί με την ανάπτυξη στο εξωτερικό, έρχεται και η ανάπτυξη νέων εφαρμογών. Πρόκειται για δύο προϊόντα, ένα με ευρύτερη χρήση και ένα πολύ εξειδικευμένο, ειδικά για προγραμματιστές.

«Μέσα στο Σεπτέμβριο θα βγάλουμε στην αγορά την εφαρμογή «Prestige», που θα απευθύνεται σε επαγγελματίες/ επιχειρήσεις. Με το  «Prestige» θα μπορεί να έχει την παρουσίασή του μέσω Google Play Store και του Αpp Store της Apple, με ένα πολύ χαμηλό αντίτιμο και για τις δύο πλατφόρμες, ενω θα προσφέρονται επιπλέον 30 features, με έξτρα χρεώσεις».

Yπάρχει όμως και η πολύ εξειδικευμένη εφαρμογή που θα λέγεται «Gear» και η οποία απευθύνεται  στους προγραμματιστές που θέλουν να ανεβάσουν εφαρμογές στο λειτουργικό iOS, παρακάμπτοντας το App Store.

Kαι, όπως προσθέτει ο Βασίλης Τσίτουρας, η δουλειά πάνω σε νέες χρηστικές εφαρμογές δεν έχει τέλος, με το βλέμμα συνεχώς στραμμένο στην ελληνική αλλά και στη διεθνή αγορά.

Bασίλης Τσίτουρας