Skip to main content

Σπίρτζης: Στα 1,2 δις το κόστος των επεκτάσεων προς δυτικά

Μέσα στο α' εξάμηνο του 2018 θα αρχίσουν οι πρόδρομες εργασίες στις δύο επεκτάσεις προς δυτικά, είπε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών.

Στα 1,2-1,3 δις εκτιμάται ότι θα ανέλθει το κόστος κατασκευής των δύο επεκτάσεων του μετρό Θεσσαλονίκης προς τα δυτικά, μαζί με την επέκταση προς το αεροδρόμιο.

Την παραπάνω δήλωση έκανε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης, ο οποίος βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη για να παρακολουθήσει την άφιξη του δεύτερου μετροπόντικα στον σταθμό «Καλαμαριά», της πρώτης επέκτασης του μετρό προς τα ανατολικά. 

Όπως τόνισε ο κ. Σπίρτζης αλλά και ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Α.Ε. κ. Μυλόπουλος, το κόστος των τριών αυτών νέων επεκτάσεων υπολογίζεται ότι θα είναι σχετικά μικρότερο επειδή η επέκταση από Μίκρα προς Αεροδρόμιο θα γίνει με μία συγκριτικά πιο ελαφριά κατασκευή. Όσον αφορά τις δυτικές επεκτάσεις ελπίζεται ότι τα έργα δεν θα συναντήσουν πολλές αρχαιότητες κατά τις ανασκαφές. 

Με την άφιξη του Φρίξου, του δεύτερου μετροπόντικα στην Καλαμαριά θα έχει διανοιχτεί το 60% των δίδυμων σηράγγων της επέκτασης. Όπως είπε ο υπουργός, τo 2019 η βασική γραμμή (σ.σ. έως το Συντριβάνι) και η επέκταση προς Καλαμαριά θα μπουν σε δοκιμαστική λειτουργία. Το 2020 προς τον Νοέμβριο, το μετρό της Θεσσαλονίκης θα δοθεί σε λειτουργία στους πολίτες και δύο μήνες μετά και η επέκταση προς Καλαμαριά. 

Έως τότε, πρόσθεσε, στόχος είναι να έχουν λυθεί τα προβλήματα του ΟΑΣΘ και να εξυπηρετείται από αποτελεσματικές συγκοινωνίες το μητροπολιτικό κέντρο της Θεσσαλονίκης. 

Με τα έργα στη βασική γραμμή και την επέκταση προς Καλαμαριά να εξελίσσονται με ταχείς ρυθμούς, το ενδιαφέρον στρέφεται στις νέες επεκτάσεις. Μέσα στο α' εξάμηνο του 2018 θα αρχίσουν οι πρόδρομες εργασίες στις δύο επεκτάσεις προς δυτικά, όπως και για την επέκταση προς αεροδρόμιο.

Απαντώντας σε δημοσιογραφική ερώτηση, ο υπουργός ανέφερε ότι ακόμη δεν έχει αποφασιστεί αν οι νέες επεκτάσεις θα γίνουν με τη μέθοδο της μελετο-κατασκευής και σύμφωνα, όμως, με το νέο θεσμικό πλαίσιο ή εάν θα ωριμάσουν τα έργα μελετητικά και μετά θα δημοπρατηθούν ως δημόσια έργα, ή ως έργα ΣΔΙΤ.

«Στόχος μας είναι ένα πιο εκτεταμένο και βιώσιμο μέσο σταθερής τροχιάς για το πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης», κατέληξε ο υπουργός.