Skip to main content

Απολογισμός Διπλωματίας Πόλεων- Αιχμές Μπουτάρη για περιφέρεια και ΕΕΘ

Ανοιχτή συζήτηση στο Δήμο, για τη συνέχιση του προγράμματος "Διπλωματία των Πόλεων". Οι σκέψεις που κατατέθηκαν για το μάρκετινγκ της Θεσσαλονίκης.

Ο πρώτος κύκλος της Διπλωματίας των Πόλεων έκλεισε σήμερα με έναν θετικό απολογισμό για την πρωτοβουλία Δήμου Θεσσαλονίκης και υποστηρικτών φορέων, όπως και για την τουριστική κίνηση στη πόλη, ενώ ένας δεύτερος κύκλος ανοίγει, ο οποίος φέρνει μαζί του και μία σημαντική, στρατηγική συνεργασία με την Aegean Airlines που αναμένεται σύντομα να "σφραγιστεί" επίσημα.

Ο Δήμος, στο ξεκίνημα αυτού του δεύτερου κύκλου, διοργάνωσε μία ανοικτή συζήτηση με τους φορείς της πόλης, γιατί στόχος είναι, η "Διπλωματία" να συνεχιστεί και να επεκταθεί μέσα από ακόμη περισσότερες συνέργιες.

Ωστόσο, όπως ξανά και ξανά έχει τονίσει ο δήμαρχος Γιάννης Μπουτάρης, η κίνηση αυτή, που έχει τη δική της βαρύτητα και σημασία, δεν μπορεί να δώσει στον τουρισμό της πόλης και της ευρύτερης περιοχής αυτό που μπορεί να προσφέρει ένας φορέας προβολής και προώθησης, στελεχωμένος με επαγγελματίες και τεχνοκράτες του τουρισμού. Θα είναι αυτός ο φορέας ο Οργανισμός Τουριστικής Προβολής Θεσσαλονίκης; Θα είναι ένας νέος Οργανισμός, ένα διεπαγγελματικό όργανο, που θα λειτουργεί με καθαρά ιδιωτικά κριτήρια; Πώς θα χρηματοδοτείται και από ποιούς θα ελέγχεται;

Αυτά ήταν μερικά απο τα ζητήματα που τέθηκαν στη σημερινή συνάντηση, ενώ επισημάνθηκε ότι η πόλη θα πρέπει να συνεννοείται προς τα που κινείται τουριστικά, πως θα πρέπει οι φορείς να συνεργάζονται και πως θα πρέπει επιτέλους να αποφευχθούν οι ανταγωνισμοί και οι αλληλοεπικαλύψεις που οξύνουν τις αντιπαραθέσεις και καταλήγουν σε σπατάλη χρημάτων.

Αιχμές για Περιφέρεια και ΕΕΘ

Σε αυτό το πνεύμα, ο κ. Μπουτάρης υποστήριξε ότι "εμείς, είμαστε για να ανοίγουμε πόρτες, τη δουλειά όμως πρέπει να την κάνουν οι επαγγελματίες". Πρόσθεσε ότι οι αλληλοεπικαλύψεις δεν προσφέρουν και καυτηρίασε την επιλογή της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας για την καμπάνια 'Very Macedonia', λέγοντας ότι πρόκεται για "κακά αγγλικά" που δημιουργούν στο εξωτερικό σύγχυση με τα Σκόπια.

Ο ίδιος πρόσθεσε ότι το Φεστιβάλ Τουρισμού του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης δεν είχε καμία στόχευση στον εισερχόμενο τουρισμό, δεν αξιοποίησε τα ανοίγματα που έκανε η "Διπλωματία" σε συγκεκριμένες πόλεις, "εκτός κι άν έγινε - όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο δήμαρχος- για να χορεύουν επί τρεις ημέρες οι καραγκούνες"

Πολύ συζήτηση έγινε για το θέμα της εξασφάλισης πόρων για την χρηματοδότηση της προβολής της Θεσσαλονίκης κι εκεί ο δήμαρχος επανέφερε την πρότασή του για επιβολή τέλους διανυκτέρευσης, που θα επιβαρύνει τους πελάτες και όχι τα ξενοδοχεία και το οποίο θα διατίθεται αποκλειστικά για τον Οργανισμό Τουριστικής Προώθησης.

Η πρόταση για το τέλος διανυκτέρευσης βρήκε αντίθετο τον πρόεδρο της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης κ. Θωμόπουλο ο οποίος είπε ότι τα ξενοδοχεία, με το τέλος παρεπιδημούντων, δίνουν κάθε χρόνο περί τις 450.000-500.000 στο δήμο. Από αυτά τα ποσά, ένα μέρος ας διατεθεί για τον Οργανισμό Τουριστικής Προβολής, ενω θα πρέπει και οι άλλοι επαγγελματικοί κλάδοι να βάλουν το χέρι στη τσέπη για να στηρίξουν το συγκεκριμένο φορέα.

Πάντως ο κ. Θωμόπουλος, συμφώνησε απολύτως με το κ. Μπουτάρη στο ότι ο Οργανισμός θα πρέπει να έχει τεχνοκρατική διεύθυνση και στελέχωση.

Ο αντιδήμαρχος Τουρισμού κ. Σπύρος Πέγκας αναφέρθηκε στους στόχους του πρώτου κύκλου της Διπλωματίας των Πόλεων, που ήταν οι πρωτεύουσες των βαλκανικών κρατών αλλά και πόλεις με τις οποίες η Θεσσαλονίκη έχει ιστορικούς δεσμούς, όπως η Κωνσταντινούπολη, η Φιλιππούπολη, η Σμύρνη, ενώ στο πρώτο εξάμηνο του 2016 προσεγγίσθηκαν η Μπολόνια στην Ιταλία, το Παρίσι και η Αγία Πετρούπολη.

Η "Διπλωματία" συνέβαλε στο δείξει η πόλη ένα πιο ανοιχτό, εξωστρεφές πρόσωπο αλλά και στο να αυξηθούν οι διανυκτερεύσεις στα ξενοδοχεία της Θεσσαλονίκης.

Ο δεύτερος κύκλος που αρχίζει στο β' εξάμηνο του 2016 και θα ολοκληρωθεί το 2018, πάει τη Θεσσαλονίκη αρκετά βήματα μακρύτερα, σε πόλεις της δυτικής Ευρώπης και παραπέρα, προκειμένου να προσελκυσθούν επισκέπτες από περιοχές με υψηλότερα εισοδήματα. ΄Ετσι, στο υπόλοιπο της φετινής χρονιάς, θα γίνουν αποστολές στη Λεμεσό, στην Κολωνία. Το 2017 επόμενοι σταθμοί είναι το Άμστερνταμ, η Μαδρίτη, η Βαρσοβία, η Βιέννη και το Βελιγράδι, ενώ στο πρόγραμμα για το 2018 έχουν ενταχθεί το Τελ Αβίβ και η Νέα Υόρκη.

Τις δράσεις της "Διπλωματίας" παρουσίασε η κ. Ιωάννα Μυταυτσή, στέλεχος του Τμήματος Τουρισμού του Δήμου, που εξήγησε το σχεδιασμό του προγράμματος και έκανε ειδική αναφορά στη σταδιακή ενίσχυση της πρωτοβουλίας από διάφορες κατηγορίες επαγγελματιών, εκπαιδευτικά ιδρύματα μα και άλλους δήμους. Επίσης, μίλησε για τη σελίδα studyinThessaloniki.gr και την παράλληλη προσπάθεια να γίνει η πόλη ένα educational hub.

To λόγο έλαβαν οι εκπρόσωποι τουριστικών φορέων, διπλωματικών αρχών και διμερών Επιμελητηρίων, επαγγελματιών της εστίασης, σε μία πολύ χρήσιμη ανταλλαγή απόψεων για το πως μπορεί η Θεσσαλονίκη, οργανωμένα και με αποτελεσματικό τρόπο να γίνει τουριστικός προορισμός.

Ιδέες όπως τονίσθηκε, υπάρχουν, στο πλαίσιο της Διπλωματίας των Πόλεων αλλά και γενικότερα, ωστόσο πρέπει οπωσδήποτε να βρεθούν και τα κονδύλια που θα τις υποστηρίξουν.