Skip to main content

Το νέο «άνοιγμα» της αγοράς σιδηροδρόμων στην Ελλάδα

Νέο άνοιγμα για την αγορά των σιδηροδρομικών εταιρειών στη χώρα μας, μετά την αδειοδότηση της Piraeus Europe Asia Rail Logistics LTD.

'Αδεια σιδηροδρομικής δραστηριότητας στην Piraeus Europe Asia Rail Logistics LTD θα χορηγήσει, σύμφωνα με πληροφορίες η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηρόδρομων (ΡΑΣ). Αντικείμενο της συγκεκριμένης εταιρείας θα είναι η εκτέλεση εμπορευματικών σιδηροδρομικών μεταφορών, εντός και εκτός των ορίων της χώρας. Το συμπέρασμα; Και αυτή η αγορά πλέον «ανοίγει» για τα καλά στην Ελλάδα...

Να σημειωθεί εδώ ότι η συγκεκριμένη θα είναι η τέταρτη εταιρεία που θα μπορεί να δραστηριοποιείται στην χώρα μας και η δεύτερη ιδιωτική, μετά την Rail Cargo Logistics Goldair (που είναι μια κοινοπραξία των Αυστριακών Σιδηρόδρομων με την ελληνική Goldair). Η Piraeus Europe Asia Rail Logistics LTD ιδρύθηκε πριν ένα έτος στο Ηνωμένο Βασίλειο και εδρεύει στο Λονδίνο. Σε ό,τι αφορά στις άλλες δύο εταιρίες, που θα δραστηριοποιούνται στον ίδιο κλάδο, θα είναι κρατικές.

Το πρόβλημα είναι πως μια από αυτές, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, έχει μπει στο πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων. Και το ερώτημα που τίθεται είναι: τι τιμή θα πιάσει, τώρα που η αγορά άνοιξε; Και γιατί η Ελλάδα δεν έπαιρνε την απόφαση να την αποκρατικοποιήσει νωρίτερα, αφού η απελευθέρωση έρχονταν και η τιμή αναγκαστικά θα έπεφτε; Οι απαντήσεις είναι αυτονόητες, αλλά για μια ακόμα φορά θα στοιχίσουν πολύ στο μέσο έλληνα φορολογούμενο...