Skip to main content

Το Plan B της κυβέρνησης για τη σωτηρία της ΕΛΒΟ και ο ρόλος του ΟΑΣΘ

Υπάρχουν αμφιβολίες για τη θετική κατάληξη του νέου διαγωνισμού πώλησης της ΕΛΒΟ. Η κυβέρνηση σχεδιάζει λύση με ΣΔΙΤ - Ποιος ο ρόλος του ΟΑΣΘ.

Eναλλακτικό σχέδιο για την σωτηρία και λειτουργία της Ελληνικής Βιομηχανίας Οχημάτων, που για μία ακόμη φορά βγήκε προς πώληση, με μικρές ωστόσο ελπίδες για θετική κατάληξη κι αυτού του διαγωνισμού που βρίσκεται σε εξέλιξη.

Αυτό το εναλλακτικό σχέδιο, το λεγόμενο Plan B της κυβέρνησης, θέλει να συνδέσει την ΕΛΒΟ με τον ΟΑΣΘ, παραγωγικό, με τη δεύτερη να εξασφαλίζει σημαντικό έργο για την πρώτη και, όχι σε επίπεδο εταιρικό όπως γράφηκε.

Πολύ συγκεκριμένα, τονίσθηκε από καλά γνωρίζοντες τα σχέδια των υπουργείων που είναι συναρμόδια για τις δύο αυτές εταιρείες- δηλαδή  τον κρατικό πλέον ΟΑΣΘ που βρίσκεται σε εκκαθάριση εν λειτουργία και, την ΕΛΒΟ, μία ΔΕΚΟ που επίσης βρίσκεται σε καθεστώς εκκαθάρισης- ότι σε καμία περίπτωση δεν σχεδιάζεται η συγχώνευση των δύο εταιρειών.

Η κυβέρνηση βεβαίως θα περιμένει να εξελιχθούν οι διαδικασίες του νέου διαγωνισμού πώλησης της ΕΛΒΟ, που προκηρύχθηκε την 1η Αυγούστου. Κατά πρώτον θα πρέπει να δούμε αν στις 28 Αυγούστου, που είναι η καταληπτική ημερομηνία υποβολής φακέλων, θα εκδηλωθεί ενδιαφέρον για την αγορά της ΕΛΒΟ που βγαίνει προς πώληση με ελάχιστη τιμή προσφοράς τα 10 εκατ. Ευρώ.

Στον προηγούμενο διαγωνισμό, υπενθυμίζεται ότι μετείχε η νοτιοαφρικανική Paramount και η γερμανική KMW. Οι δύο εταιρείες κατέθεσαν, όπως λέγουν οι πληροφορίες, και δεσμευτικές προσφορές οι οποίες όμως δεν ανοίχτηκαν γιατί υπήρχαν «θέματα», με τα δικαιολογητικά και το νομιμοποιητικά έγγραφα.

Θα υπάρξει ενδιαφέρον αυτή την φορά και αν δεν έχει θετική κατάληξη ο διαγωνισμός, τι θα γίνει με την ΕΛΒΟ; Θα βγει στο σφυρί κομμάτι - κομμάτι, όταν υπάρχουν ανάγκες για τους στόλους οχημάτων των ενόπλων δυνάμεων, της Πυροσβεστικής και, μεγάλου αριθμού λεωφορείων του ΟΑΣΘ;

Σε μία τέτοια προοπτική η κυβέρνηση θα προσπαθήσει να σώσει την ΕΛΒΟ μέσω από ένα ΣΔΙΤ, δηλαδή τη σύμπραξη ενός στρατηγικού εταίρου- ιδιώτη και του δημοσίου. Αυτό είναι το Plan B για την ΕΛΒΟ, η οποία αν διασωθεί θα μπορεί να έχει τον ΟΑΣΘ πελάτη, έναν πολύ καλό πελάτη, αρκεί να βρεθούν βεβαίως τα κεφάλαια, από πλευράς του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών, για να προχωρήσει στην απαραίτητη αναβάθμιση του στόλου του με επιδιορθώσεις λεωφορείων αλλά και την κατασκευή νέων.