Skip to main content

Τον Οκτώβριο του 2018 θα παραδοθεί η μελέτη σύνδεσης ΟΛΘ - ΠΑΘΕ

Μέσα στο Μάρτιο θα εισαχθεί στην ΕΣΑΛ η ΜΠΕ για τη θαλάσσια αστική συγκοινωνία. Δηλώσεις για τον άξονα Δράμας- Σερρών - Αμφίπολης.

Ως τις 30 Οκτωβρίου 2018 θα έχει εκπονηθεί από την Εγνατία Οδό ΑΕ η μελέτη σύνδεση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με τον ΠΑΘΕ, όπως προβλέπεται στην επέκταση της σύμβασης μεταξύ ΟΛΘ A.E. και ΕΟΑΕ, που υπογράφηκε προχθές.

Όπως δήλωσε ο πρόεδρος της Εγνατίας Οδού ΑΕ, Απόστολος Αντωνούδης, υπάρχει η διαβεβαίωση από πλευράς κυβέρνησης ότι θα χρηματοδοτηθεί το έργο με το απαιτούμενο ποσό, που ανέρχεται περίπου σε 35 εκατ.ευρώ.

Σημειώνεται ότι σήμερα δεν είναι δυνατή η απευθείας σύνδεση του λιμανιού με τον εθνικό αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ, καθώς είναι ημιτελής η οδογέφυρα που θα εξυπηρετούσε το σκοπό αυτό και δεν υπήρξε έγκαιρη πρόνοια για προσαρμογή του έργου της σύνδεσης, στο πλαίσιο των μεγάλων διαμορφώσεων που έγιναν στον Κόμβο Λαχαναγοράς.

Σημειώνεται ότι ΟΛΘ και Εγνατία Οδός ΑΕ είχαν ανακοινώσει τη συνεργασία τους στο συγκεκριμένο έργο, τον Νοέμβριο του 2015 και πως η ολοκλήρωση της μελέτης είχε χρονικά τοποθετηθεί για τον Ιούλιο του 2017. Η αλλαγή χάραξης σε ότι αφορά τις τοπικές συνδέσεις, είναι ο λόγος για την καθυστέρηση που καταγράφεται.

Από τη στιγμή που το έργο θα ανατεθεί εκτιμάται ότι για την κατασκευή και ολοκλήρωσή του θα απαιτηθούν 2-2,5 χρόνια.

Θαλάσσια αστική συγκοινωνία

Η Εγνατία Οδός Α.Ε., που έχει αναλάβει να προχωρήσει το έργο της θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας, έργο που επίσης καθυστερεί χωρίς όμως ευθύνη της εταιρείας, έχει λάβει διαβεβαιώσεις ότι τελικά εντός του Μαρτίου θα εισαχθεί στη διϋπουργική επιτροπή ΕΣΑΛ, προς εξέταση και έγκριση, η μελέτη περιβαλλοντικών όρων.

Μελετητικά το έργο της θαλάσσιας αστικής συγκοινωνιας είναι ώριμο και περιμένει τουλάχιστον δύο χρόνια την ΕΣΑΛ, για να μπορέσει, αφού λάβει τις εγκρίσεις, να ενταχθεί για χρηματοδότηση στο ΠΕΠ Κ. Μακεδονίας.

Άξονας Δράμας- Σερρών- Αμφίπολης

Την Κυριακή ο πρόεδρος της ΕΟΑΕ και στελέχη της Εταιρείας, μεταβαίνουν στη Δράμα όπου θα συμμετέχουν σε διευρυμένη σύσκεψη φορέων με αντικείμενο την αναβάθμιση του οδικού άξονα Δράμας- Σερρών- Αμφίπολης.

Όπως είπε ο κ. Αντωνούδης στη Voria.gr, o συγκεκριμένος άξονας, μήκους περίπου 60 χλμ., έχει ανάγκη διαπλάτυνσης, καινούργιων ασφαλτικών και γενικότερα αναβάθμισής του.

Ο άξονας, είναι δέσμευση της κυβέρνησης, να ωριμάσει άμεσα μελετητικά για να μπορέσει να δημοπρατηθεί. Σήμερα, σε ό,τι αφορά τις μελέτες των έργων, χωρίζεται σε τρία τμήματα. Το βόρειο και το νότιο, περίπου μήκους 10 χλμ. έκαστο,  είναι μελετητικά ανώριμα. Το κεντρικό τμήμα, μήκους περίπου 39 χλμ., έχει μελετηθεί από το υπουργείο Υποδομών σε ποσοστό 95% ενώ έχει υπάρξει δέσμευση από πλευράς Υπουργείου, οι μελέτες να ολοκληρωθούν για το συγκεκριμένο τμήμα, στους επόμενους 2-3 μήνες.

Η Εγνατία Οδός ΑΕ θα αναλάβει να μελετήσει τα τμήματα σε βορρά και νότο, ενώ το νότιο τμήμα, επειδή καταλήγει στην Αμφίπολη και για να μην υπάρξει πρόβλημα με τις αρχαιότητες, θα βελτιωθεί πάνω στην υφιστάμενη χάραξη.